TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Der røk lappen gitt =/

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #124788  av Celica_t18

Jaja..... igår sånn ca i 04:30 tiden bestemte jeg meg plutselig for å kjøre meg en tur i den nydelige bilen min. Litt surt at det sto 3 politibiler og 2 sivil biler i byen. =/

Blåste 1,3 i promille så regner med at jeg får 24 mnd utsettelse, må ta lappen på nytt og en bot på ca 5.000 kr ?

Uff..... der gikk halve livet mitt i dass..... hva enn dere gjør!
Ikke kjør i fylla....! :(

#124789  av bullit

Ja det er godt at politiet noen ganger gjør jobben sin og gjør veien tryggere for oss som aldri kunne gjort noe så idiotisk... :evil:
Sikkert surt for deg ja, men akkurat det med fyllekjøring er noe av det mest egoistiske jeg vet om....
Så jeg klarer ikke akkurat å synes synd på deg.
Men håper du da har lært av feilen din???

#124799  av cameleon

Sorry, men til pass for deg. :wink:
 #124801  av TurboKnut

Celica_t18 skrev: Blåste 1,3 i promille så regner med at jeg får 24 mnd utsettelse, må ta lappen på nytt og en bot på ca 5.000 kr ?
Pluss en stygg plett på rullebladet i LAAAAAAAAANG tid samt at du må spikre paller bak høye gjerder og å bøye deg fremover for å ta opp såpa i dusjen (mens du jobber med paller) høres ut som et dårlig forslag..... :lol: :lol: :lol:

Har dessverre ikke sympati for bilkjøring i ruspåvirket tilstand. Vær bare glad at du ikke meide ned noen som sjanglet seg hjem fra byen. Halve livet ditt GIKK ikke i dass - du skyllte det ned selv.
Sist redigert av TurboKnut den 13 aug 2005 13:55, redigert 1 gang totalt.

#124804  av Celica_t18

Ja er helt enig med dere.

At jeg kunne være så dum. Kunne jo ha drept noen også.

Men noen som vet hva grensa er for å bli kasta i fengsel ??

er 0,8 grensa?

#124807  av cameleon

Celica_t18 skrev:Ja er helt enig med dere.

er 0,8 grensa?
Ved lovendring i 1988 fikk vegtrafikkloven § 31 nye bestemmelser om straffutmålingen i promillesaker. Loven opererer med tre alvorlighetsgrader: promille mellom 0,5 og 1,0, promille fra 1,0 til 1,5, og promille over 1,5. Bot og fengselsstraff skal normalt idømmes i alle saker, men i saker med promille 0,5 - 1,0 skal fengselsstraffen normalt være betinget.

Ved promille over 1,5 skal den være ubetinget. Ved gjentatt promillekjøring skal straffen, uavhengig av promillens størrelse være bot og ubetinget fengsel.

Ved promille fra 1,0 – 1,5 kan både betinget og ubetinget fengsel idømmes.

#124816  av Gjertsen

leit å høre at du var så DUM!
men du fortjener å få straff da ass!

Vet at maaaaaaaange fylle kjører, bare dumt det er så få av de som blir tatt :evil:

lykke til videre :)

#124818  av conniew

cameleon skrev:
Celica_t18 skrev:Ja er helt enig med dere.

er 0,8 grensa?
Ved lovendring i 1988 fikk vegtrafikkloven § 31 nye bestemmelser om straffutmålingen i promillesaker. Loven opererer med tre alvorlighetsgrader: promille mellom 0,5 og 1,0, promille fra 1,0 til 1,5, og promille over 1,5. Bot og fengselsstraff skal normalt idømmes i alle saker, men i saker med promille 0,5 - 1,0 skal fengselsstraffen normalt være betinget.

Ved promille over 1,5 skal den være ubetinget. Ved gjentatt promillekjøring skal straffen, uavhengig av promillens størrelse være bot og ubetinget fengsel.

Ved promille fra 1,0 – 1,5 kan både betinget og ubetinget fengsel idømmes.
You go, you lawyer, you :wink:

#124819  av cameleon

conniew skrev:You go, you lawyer, you :wink:
Hehe :)

#124820  av tojo

- Over 1,2 promille tap av førerrett i minst 2 år .
Å du får nok mer enn 5000,- i bot.
I mellomtiden kan du lese litt på http://www.paragrafen.no

#124828  av memo

hadde jeg blitt tatt for fyllekjøring (noe jeg aldri kommer til å bli) hadde jeg ikke akkurat brettet ut om det på ts-ogn..meen...

lykke til

#124841  av Johnny_Bravo

Kjipt å miste lappen men å kjøre i fylla er ikke særlig smart.

#124844  av sw20

bota blir regna ut ifra % av lønna di...

:roll: må ikkje kjøre i fylla...

#124852  av Blueman

jaja håper nu du har lært :?: :)