TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Koenigsegg

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #123441  av @lpher

I forbindelse med Chess Offshore VM, så fikk Idar Vollvik og hans Koenigsegg en del ekstra oppmerksomhet her oppe i Trondheim i helga :)

Så bilen hans flere ganger både i dag og i går....rakk faktisk å gi'n en "thumbs up", som ble returnert med ett høfflig nikk også :D, når jeg kjørte forbi'n i dag! :D

Ser ut som en rimelig hissig kjerre detta gitt :D
http://www.koenigsegg.com/

Den CCR-utgaven Koenigsegg-teamet hadde med seg på Nardo-banen...og satte verdensrekord med....var også utstilt gitt...solide saker så det ut til :D

Roughly dobbelt så mye hester/dreiemoment som i min Supra...som needless to say heller ikke er noen sinke :D....men Koenigseggen veier jo ca. ett HALVT TONN mindre!!! :D :D :D DETTA må jo bare gå fort det?!!!! :D

#123448  av BrennaRacing

Rååå bil :D

Så forresten Petter Stordalen sin Merche SLR i byen på torsdag...Ikke så værst den heller :D

#123493  av Johnny_Bravo

jeg få ikke helt det at køningseggen er verdens raskeste bil. jeg mener at jeg har sett en 100% orginal McLaren F1 gikk i 395Km/t mens køningen gjør 388

#123510  av BrennaRacing

McLaren F1 var verdens raskeste bil helt til Koenigsegg kom...Er hvertfall det jeg har hørt :D

#123529  av @lpher

Verdens raskeste "serieproduserte" bil :D

#123531  av Kebab gud

Johnny_Bravo skrev:jeg få ikke helt det at køningseggen er verdens raskeste bil. jeg mener at jeg har sett en 100% orginal McLaren F1 gikk i 395Km/t mens køningen gjør 388
nope ..
395 er faktisk det de påsto CC8s skulle klare :P

#123538  av BrennaRacing

@lpher skrev:Verdens raskeste "serieproduserte" bil :D
Jepp, glemte den biten :D

#123546  av Zepticon

BrennaRacing skrev:
@lpher skrev:Verdens raskeste "serieproduserte" bil :D
Jepp, glemte den biten :D
Det varer ikke lenge...
Bugatti Veyron er bekreftet forbi 400km/h på bane.... Så snart den siste finpussen er unnagjort er dette verdens raskeste serieproduserte bil!

#123569  av sindrejl

Kebab gud skrev:
Johnny_Bravo skrev:jeg få ikke helt det at køningseggen er verdens raskeste bil. jeg mener at jeg har sett en 100% orginal McLaren F1 gikk i 395Km/t mens køningen gjør 388
nope ..
395 er faktisk det de påsto CC8s skulle klare :P
problemet er at dem PÅSTÅR. Dem har ennå ikke klart det :) Så faktisk er mclf1 still the fastest road car.

#123573  av @lpher

sindrejl skrev:
problemet er at dem PÅSTÅR. Dem har ennå ikke klart det :) Så faktisk er mclf1 still the fastest road car.
Ikke om man skal tro guinnes rekordbok :D

#123577  av lasse

0-100 3,5 sekund....
Må jo være som å få innvollene massert det der...

#123638  av BrennaRacing

Leste om en TVR i et Drive blad for mange mange år siden...Den tok 0-100 på 2,8 sekunder...Helt sinnsyk bil...Men den ble seffern ikke serieprodusert da :lol:

#123692  av FireFox

Sku vurdert å bytte celica`n mot en sånn en ;)

#123733  av bose

BrennaRacing skrev:Leste om en TVR i et Drive blad for mange mange år siden...Den tok 0-100 på 2,8 sekunder...Helt sinnsyk bil...Men den ble seffern ikke serieprodusert da :lol:
TVR Speed 12 heter den
http://www.pistonheads.com/tvr/speed12.htm
 #123754  av Gjertsen

@lpher skrev:I forbindelse med Chess Offshore VM, så fikk Idar Vollvik og hans Koenigsegg en del ekstra oppmerksomhet her oppe i Trondheim i helga :)

Så bilen hans flere ganger både i dag og i går....rakk faktisk å gi'n en "thumbs up", som ble returnert med ett høfflig nikk også :D, når jeg kjørte forbi'n i dag! :D

Ser ut som en rimelig hissig kjerre detta gitt :D
http://www.koenigsegg.com/

Den CCR-utgaven Koenigsegg-teamet hadde med seg på Nardo-banen...og satte verdensrekord med....var også utstilt gitt...solide saker så det ut til :D

Roughly dobbelt så mye hester/dreiemoment som i min Supra...som needless to say heller ikke er noen sinke :D....men Koenigseggen veier jo ca. ett HALVT TONN mindre!!! :D :D :D DETTA må jo bare gå fort det?!!!! :D
Du skulle nok festa setebelte og tatt en "pedal to medal" ;D hadde vært morro å se supra vs Koenigsegg!