TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Parkeringsbot og borttauing.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #122237  av tbergstad

Kom hjem fra jobb idag og oppdaga at der jeg hadde parkert bilen igår, var det nå et stort hull i asfalten. Og bilen var borte. :shock:
Etter litt sjekk fant jeg ut at den var blitt borttauet pga gravearbeid.
De påsto at de hadde satt opp parkering forbudt skilt 24 timer i forveien.. Så ikke en dritt jeg. Tenkte ikke over det.

Så jeg kasta meg på t-banen til økern for å hente gliset.
2090,- For å få ut bilen. (813,- i inntauingsavgifter. Og 1277,- i administrasjonstillegg!!! :shock: )

"duster...dumminger.. jævler" tenkte jeg mens jeg dro fram kredittkortet..
Så sa jævelen bak disken; "Ja.. Og så er det ei parkeringsbot på 500,- i tillegg..."

Jeg sto bare å så dumt på han.. (vil ikke skrive helt hva jeg tenkte akkurat da.. Mindreårige kan lese her.) Dro kortet og gikk ut..

Er så jævla sur nå. 2590,- fordi jeg parkerte på den vanlige plassen min.. Greit så har de loven på sin side i og med at det antagelig var hengt opp skilt 24 timer i forveien.. MEN DET FORSVARER F... MEG IKKE 2590,-!!!!!

ARGH! :evil:

#122245  av TheStig

Suuurt, men du skal jo være glad bilen ikke var forsvunnet ned i hullet da!
Plutselig en japaner som hadde vært en bil rikere

#122254  av BrennaRacing

De folka veit hvordan de skal tjene penger hvertfall....Det var jo en helt sinnsyk pris :evil:

#122255  av GT_rider

1277,- i administrasjonstillegg!!!!!!!! :shock: :shock: :shock:
Er rett og slett RAN!!!!!!!!!

#122287  av kennethx

1277??!?!? Det maa da vaere en klagenemd som kan begrense slike gebyrer som er gaatt over alle stokker og steiner!!?

#122289  av TheStig

nåh, rolig nå. Hvor mye er det når man omregger en bil da? .......................................... Sykt, men sant

#122293  av BrennaRacing

TheStig skrev:nåh, rolig nå. Hvor mye er det når man omregger en bil da? .......................................... Sykt, men sant
Ja, omregistrering er en annen ting, det er også syyyykt dyrt.. Det jeg syns er rart, er at det er mye dyrere å omregge en ny bil en det er med en gammel...Akkurat som om det er mye vanskeligere for de som jobber med det greiene å skrive papirer på en bil som er en 2005 modell....Rare greier...

Men men, Norge har VELDIG mye rart for seg, så det er nok bare å bli vant med det :wink:
 #122297  av Gjertsen

tbergstad skrev:
Er så jævla sur nå. 2590,- fordi jeg parkerte på den vanlige plassen min.. Greit så har de loven på sin side i og med at det antagelig var hengt opp skilt 24 timer i forveien.. MEN DET FORSVARER F... MEG IKKE 2590,-!!!!!

ARGH! :evil:
Er bedre at de taua den, de kunne vært fulle av faen og latt bilen stå og tatt betaling for antal timer du var borte!
Når vi snakker graver så blir det godt over 500 i timen + moms!
Blir dyrere da!!

Kjipt er det vaffal med disse penga!
Men du har nok av vane å parkere der! er sånn vi er! vanedannende :?

#122477  av FireFox

Syyyyykt :shock: skulle ikke vært lov

#122481  av Fredrik

De veit å ta seg betalt :roll:

#122563  av BrennaRacing

Er nok ikke bare Oslo.....Norge generelt :D

#122569  av aneriks

er ikke ord for sånt !!!! :evil:

#123250  av FireWalk

også tok du frem kredittkortet? da hadde jeg vendt tilbake etter noen timer og tatt frem lugeren og ranet tilbake mine hardt oppsparte penger!

Får da være grenser.. er jo så mye gebyrer og dritt for den minste ting i dag at man kan jo risikere å måtte slå seg personlig konkurs bare man gjør den minste lille feil... Selv ikke nasistene kunne vært istand til å finne på like urettferdige avgifter og gebyrer som det vår rejering er kapabel til. Jeg er sikker på de har en egen komite med personer med IQ over 150 som bare sitter og tenker ut nye måter å melke folk for penger på.. ;)

Jeg skulle iallefall laget en scene uten LIKE om jeg hadde måttet betale det der.. Skulle gjort det til et mål å ØDELEGGE dagen til stakkaren som satt bak skranken der før jeg mot min vilje hadde blitt fjernet fra stedet med makt...

Når man har kjørt noen år i en by vet man hvor det er lov å stå og hvor det ikke er lov å stå. Til slutt har man opparbeidet seg rutiner og reflekser. Man vet at HER er det lov å stå. Så har noen fjotter vært og hengt opp et parkering forbudt skilt på et sted hvor det er nesten umulig å få øye på det. Også skal de GNI seg i hendene og inkassere enorme summer i bot etterpå fordi de skal grave et hull.

Jeg er sikker på at om den bilen var blitt parkert FØR skiltet kom opp, så hadde han likevel fått den boten... for som svenskene sier, vi lever i den siste sovjet stat.. ALL MAKT TIL STATEN!!!!! :twisted: :twisted: :twisted:

#123255  av BrennaRacing

Er det folk med iq over 150 i staten a???? :lol: