TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Markus(Mr2turbo) pÃ¥ autofil i kveld!!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#168341  av sindrejl

Christian skrev:Vil ikke på noen måte stikke noen i siden, men dette er lista jeg kikker på fra tid til annen.... :oops:
http://www.mr2ownersclub.com/mr2records/drag13.htm

Har alltid gått ut ifra at en mr2 på ca 250whp kjører på 13sek, noe som støttes når man ser på dynotestene/time-slip'ene på denne siden.
litt morro den lista der da de med 250hk kjører på 13sec og de med 350hk kjører også på 13sec :)

#168344  av TOYPARTS

Morten skrev:
TOYPARTS skrev:og markus med 470hk på lett bil kjørte 13,26 og 182km/h
Så plutselig denne og, og ble veldig nyskjerrig på hva som regnes som lett og hva som er tung bil (siden du har markus sin i klassen lett)? :wink:
Markussin er jo en lett bil i forhold til feks en supra eller gt4.

#168345  av TOYPARTS

Andy_Celica skrev:Og det er bare sykt når folk er så misunnelige at de snakker dritt om andre biler, når de kanskje ikke kan bevise det de sier, blir bare sykt useriøst og dumt.

Men hvis TOYPARTS kan bevise at det ikke er 470 hester i MR2TURBO sin bil, er det en annen sak, men før det er bevist, er det bare dumt å slenge sånne komentarer.
Det er jo bevist det jo, om han hadde hatt så mye effekt så hadde han kjørt på 11,noe og 190 noe i mål. ps jeg slenger ikke dritt om bilen, og er under noen omstendigheter ikke misunnelig om jeg ville hatt en slik kunne jeg kjøpt det når som helst, eller 4, men at den er kul, det er den.

#168350  av TOYPARTS

sånn uten å ha målt min gamle mkiv på noen form for rulle, tipper jeg at jeg hadde ca 550-600hk i den, og jeg kjørte på 8,31 og 152km/h på 201meter.

#168352  av TOYPARTS

elino skrev:
TOYPARTS skrev:
elino skrev: Ja og vi har det motsatte....pussig :roll:
Det er det som er rart, du sjønner, selvfølgelig er de/dere fornøyd når man får mye hk ut på rullen, de er de eneste jeg vet om som klarer å få ut 600hk på en std Nissan 300zx, ikke henger dysene med, ikke gjør intercoolerene det, og pussig nok gjør ikke turboene det heller, har også en lang historie om en viss skyline gtr34 fra bergen som var der oppe samt 2stk s14, men for å bevise dette så skal jeg stikke opp der å bremse min egen bil når jeg får på de nye hjulene så kan vi se da. og ja, jeg vet hvor mye effekt det er i motor.
Påstår du at bremsinga på Supra`n vår er gæli da? Har du sett dokumentasjon på eksemplene du nevner? Og har du en måling på din motor som du mener er 100% riktig?
Kan vel aldri si at ting er 100% riktig, men den er bremst hos Anders Ringstad, han bremser jo 150-180 motorer i året, og når utstyret koster 3-4millioner så tviler jeg på at han hadde kjøpt det uten å kunne med det, og ikke minst så lever han av å bygge og bremse motorer, men kan ikke si at det er 100% riktig, men sånn ut i fra hva som er gjort og hva vi har gjort på alle de andre tillsvarende motorene som vi har bygd høres tallene fornuftige ut, det jeg sier om Bjørnstad er angående en del biler som har vært bremst der oppe tidligere, men som sagt alle kan gå på en blemme, og det er slett ikke umulig at ting har kommet seg der oppe heller (håper det), de har jo så vidt jeg vet fått en ny mann der oppe som jeg vet er veldig flink med motor og utsyr generelt, så joda jeg skal ikke stå hardnakket på dette, vi får helt sikkert nok oppstartsproblemer når vi får oss rulle litt senere i år vi også, sa bare det jeg vet er blitt gjort og tallene som er kommet frem her i senere tid, er ikke ute etter å henge de ut på noen måte, men ville no si det uansett.

#168354  av 300zx-tt

Toyparts skrev:
Det er det som er rart, du sjønner, selvfølgelig er de/dere fornøyd når man får mye hk ut på rullen, de er de eneste jeg vet om som klarer å få ut 600hk på en std Nissan 300zx, ikke henger dysene med, ikke gjør intercoolerene det, og pussig nok gjør ikke turboene det heller.

Når jeg leste dette klarte jeg ikke la være og regge meg på forumet her,verste jeg har hørt,Bjørnstad har nok aldri sagt att de får ut 600hk av en 300zx med original turboer o.s.v,men det de sikkert har ment er att original innmat i VG30Dett motoren tåler 600hk....Det skal den gjøre,under visse forutsetninger seff.Har hatt kontakt med
Bjørnstad i flere år nå angående min egen 300zx,og de har helt korrekt sagt att original turboene holder til ca 400hk...Så hvor du får dette fra Toyparts, det vet vel ikke du selv engang????Forøvrig en interessant diskusjon dette.....Er både Nissan og Toyota fan så var vel på tide og få regget meg her.....Takk for att du klarte det Toyparts,he he.

#168372  av TomG

Dyno målinger er mest interresant når man først tar en prøve måling med gammelt oppset, og eller før man tuner bensin/luft og tenning, for å se hvordan forandringene funker.
Dyno måling er helt greit det, men man skal ikke stole 100% på det allikevel.

T

#168374  av TOYPARTS

300zx-tt skrev:Toyparts skrev:
Det er det som er rart, du sjønner, selvfølgelig er de/dere fornøyd når man får mye hk ut på rullen, de er de eneste jeg vet om som klarer å få ut 600hk på en std Nissan 300zx, ikke henger dysene med, ikke gjør intercoolerene det, og pussig nok gjør ikke turboene det heller.

Når jeg leste dette klarte jeg ikke la være og regge meg på forumet her,verste jeg har hørt,Bjørnstad har nok aldri sagt att de får ut 600hk av en 300zx med original turboer o.s.v,men det de sikkert har ment er att original innmat i VG30Dett motoren tåler 600hk....Det skal den gjøre,under visse forutsetninger seff.Har hatt kontakt med
Bjørnstad i flere år nå angående min egen 300zx,og de har helt korrekt sagt att original turboene holder til ca 400hk...Så hvor du får dette fra Toyparts, det vet vel ikke du selv engang????Forøvrig en interessant diskusjon dette.....Er både Nissan og Toyota fan så var vel på tide og få regget meg her.....Takk for att du klarte det Toyparts,he he.
Dette var en ting de sa til en som jobber hos oss for en tid tilbake, mannen holdt på å gå rett i betongen når de svarte det som ble sagt den gangen, men det stemmer som du sier turboene holder til ca 400hk eller 1,2kg, og innmat til ca 650hk
Vi holder forøvrig på med 2stk nå, en værsting som blir med mer enn 800hk og en middels på ca 600hk, så hva de har sagt til deg vet jeg ikke, men jeg vet hva som ble sagt den gangen, det kan jo hande at de sa det for å være litt kul, eller lei alle mulige dumme spørsmål fra folk, ikke vet jeg.

#168377  av TomG

Men, men, erre noen som har video!!!!

T

#168443  av elino

sleeper skrev:
elino skrev:Plukket frem alle time slip (12 stk) fra drag 2005 for å sjekke slutthastighet på 201 m som er utført under forskjellige forhold (dårlig asfalt-trackbite) og med forskjellige dekk (gatehjul-draghjul). Slutthastigheten på Ares Supra som har vært lik gjennom sesongen får alltid samme slutthastighet (150km + - 1km)

Dette var vi faktisk ikke klar over...hmmm :wink:
ja, der kan du se... :wink:
sjåføren sett tiden og bilen setter slutthastigheten...(kansje ikke 100% sant, men ivertfall 98% sant)
Ja, men sier det noe om hk??? Neppe

#168447  av TOYPARTS

elino skrev:
sleeper skrev:
elino skrev:Plukket frem alle time slip (12 stk) fra drag 2005 for å sjekke slutthastighet på 201 m som er utført under forskjellige forhold (dårlig asfalt-trackbite) og med forskjellige dekk (gatehjul-draghjul). Slutthastigheten på Ares Supra som har vært lik gjennom sesongen får alltid samme slutthastighet (150km + - 1km)

Dette var vi faktisk ikke klar over...hmmm :wink:
ja, der kan du se... :wink:
sjåføren sett tiden og bilen setter slutthastigheten...(kansje ikke 100% sant, men ivertfall 98% sant)
Ja, men sier det noe om hk??? Neppe
Det er kun matematikk, sluttfarten avgjør uansett hk tall enten du vil det eller ikke.

#168452  av TomG

ka inn i helv....

Les litt fysikk er du snill, slutt hastighet ved gitt distanse, er såre enkelt!!!
om man veit hva bilen veier, man veit kor langt man skal dra denne vekten, og man veit hva slutt hastigheten er, ja da har man EKSAKTE tall på hvor mye arbeid som er uført.
Dette er ikke synsing eller no hokkuspokkus!!!

Hvordan tror du en Dyno funker?

T

#168453  av TomG

Ja, der ser du, han/hun slettet posten som jeg svarte på....heheheh

T

#168455  av Christian

Kikka litt på den kalkulatoren...er det vektformen pund man setter inn?
Ikke store hastighetsendringen som skal til før de hk verdiene forandrer seg kraftig gitt :shock:

#168457  av TomG

Sannsyligvis pund ja....driver med sånn hersens skit "over here"

Men det går ca 2 pund pr kg. (litt i underkant)

T
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11