TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan lage falske skilt?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#82533  av Erlend

Stiller meg bak både Chris og Markus jeg. Vil man diskutere "løsninger" som er kriminelle kan man finne mer egnede fora og steder å gjøre det enn TS-OGN.
Det er greit med et spørsmål om det og det er lovlig eller ikke - men når vi snakker om hvordan man skal få tak i noe som falske skilter e.l ser iallefall jeg at det holdes langt borte herfra.

Og jeg kunne faktisk godt tenkt meg et mangfold uten folk som spekulerer i kriminalitet :wink: (Tror det hadde blitt ganske fint egentlig! :D)

#82539  av kennethx

Erlend skrev: Og jeg kunne faktisk godt tenkt meg et mangfold uten folk som spekulerer i kriminalitet :wink: (Tror det hadde blitt ganske fint egentlig! :D)
AMEN!

#82564  av spkstrp

har en teori om at det er ganske mange som ødelegger for veldig mange. nå tenker jeg ikke spessielt på forumet her, men generellt i samfunnet. Dette sprer igjen frykt og "gi faen" holdning slik at vi alle blir "litt mer kriminelle".. :D yiha...

#82616  av FireWalk

Ikke for å ta side med noen her. Jeg er forøvrig imot falske skilter. Men jeg syntes det er et litt merkelig fenomen som går igjen ganske ofte på forumet her. Nemlig det at De fleste er enige om at ALT skal være lovlig og alt som ikke er det vil de ikke ha noe med. Samtidig så skriver de samme personene svart på hvitt i andre tråder at de har kjørt for fort både en og to ganger, samtidig som de gjerne tar 4 parkerings plasser istedet for 1 osv.

Hehe... jeg syntes egentlig det er litt morsomt, for La oss bare innse det først som sist! selv om de fleste her vil fremstille seg selv som lovlydige til det siste, så tror jeg at det er mindre enn 5% av medlemmene her inne som med hånden på hjertet kan si at de aldri bevist bryter trafikk reglene eller på noen som annen måte gjør noe ulovlig. Det blir litt paradoksalt å høre på når en gjeng med blodtrimmede sportsbiler sitter og prøver å fremstille seg selv som den ultimate trafikant når det gjelder å overholde trafikkreglene. Jeg vet selv at med MR2 TURBO så får man av og til BLY i høyrefoten. Selv min far på 50 år greier ikke å dy seg når han låner bilen. Så jeg tror ikke folk med sportsbil er noe glandsbilde på hvordan andre trafikkanter burde oppføre seg :wink:

F.eks:

La oss si at han fyren som postet dette kjører rundt med falske skilter og ligger i 80 km/t.

Så kommer f.eks Chris i 150 km/t og kjører forbi.

Hvem har da egentlig gjort den største forbrytelsen?

Poenget mitt er at ingen av oss har kjørt med falske skilter, og kjenner oss derfor ikke igjen i dette. Da er det lett å ta avstand til de som har gjort det. Men hvor mange av oss har kjørt i 150?
Det er jo også straffbart. Både med fengsel og bøter.

Klart. Jeg er også imot dette med falske skilt, men når jeg leser igjennom denne posten er jeg at flere og flere rotter seg sammen som en Mobb. Jo flere som er enige jo færre tør å peke på noe annet. Så derfor KAN jeg bare ikke dy meg! :roll: Jeg ER imot falske skilter, men jeg syntes vi alle må være litt selvkritiske også. Vi er ikke nødvendigvis så mye bedre enn de som kjører med falske skilter...

Så over til noe annet. Jeg må si meg enig i dette med fotobokser som overvåker hastighet over flere km. Jeg skjønner ikke at dette skal være nødvendig. Er vi nordmenn SÅ mye værre enn alle andre? Verken sverige eller Dannmark har fotobokser, og de har jo høyere fartsgrenser enn oss også! Det skaper etter min mening like mange ulykker som det hindrer. Se bare på fenomenet med folk som bråbremser før fotoboksen og blir påkjørt bakfra. For litt siden var det ei som ble påkjørt av en tankbil som raktet høyeksplosiv væske. Bilen som ble påkjørt føk av veien og traff nesten et tre. Tenk for en katastrofe dette kunne blitt! personen kunne truffet treet og blitt drept. Traileren kunne fått sleng og kjørt av veien og eksplodert, og mange andre kunne blitt tatt av flammene... Samtidig så skaper fotoboksene dårlig flyt i trafikken. Før og etter denne strekningen flyter trafikken i 100 km/t. Mens akkurat i strekningen så er det 75....... Det er klart at slike rykk og napp i farten er ikke bra for trafikksikkerheten. Jeg har kjørt strekningen Ålesund Oslo mange ganger, og det som gjør at denne strekningen er travel er nettopp alle fotoboksene. Ofte jeg må bråbremse fordi jeg innser at jeg er i ferd med å kjøre inn i bilen forran som plutselig STÅR på bremsen....

Så må jeg også få poengtere at denne posten begynte riktig nok med falske skilter, men siden så har den som de fleste andre poster på forumet her lagt på seg litt og omhandler nå flere andre temaer som også diskuteres.

Så selv om jeg er helt enig i at Falske skilter er HELT feil og at det ikke hører hjemme på forumet, så er det andre poster om diverse andre temaer i denne samme tråden jeg derimot må si meg litt enig i. :wink:

#82632  av Erlend

Selv om alle har sine svin på skogen synes jeg ikke det automatisk er en grunn til å ikke fordømme f.eks dette med falske skilter. Hvis akkurat dette temaet får "oppslutning" i TS-OGN, så gjør det at det er lettere å identifisere eiergruppa med slike ting. Derimot, det å kjøre for raskt er noe alle gjør eller har gjort, og dermed går det ikke spesifikt på TS-OGN.

Ingen av oss er ute etter å vise pekefingeren og si fy når det diskuteres mer eller mindre lyssky aktiviteter, men et sted må faktisk grensen gå. Personlig synes jeg at den fint kunne gått ved dokumentfalsk.

#82640  av FireWalk

Jeg er helt enig i dette med falske skilter. Det er klart, et sted må grensen gå. Som jeg har sagt tideligere, om noen f.eks kjører på noen og stikker av, og det er vitner, så vil jo ikke politiet kunne få tak i denne personen dersom vedkommende har falske skilter. Så Det syntes jeg vi skal holde oss for gode til.

Men når det gjelder fotobokser så kunne de godt bli hugget ned alle som en syntes nå jeg da. hehe.. Få ting som irriterer meg mer enn når hele trafikk bildet bremser opp og ned hele tiden pga disse fotoboksene... hele flyten i trafikken forsvinner jo..

#82964  av sleeper

Nå syntes jeg det har blitt litt vel mange diskusjoner her!! hvorfor kan vi ikke svare på spørsmålet som blir stilt uten og skjære helt ut i en annen fil?!
han spurte hvor han kunne få tak i sånne skilt!!! ikke om han fikk lov til og spørre om det!!
nei nå syntes jeg det blir litt for lite seriøsitet her og litt mye tunge\moralske svar her på forumet!

#82978  av FireWalk

hehe.. helt enig... det er en uting at tråder på dette forumet som regel sporer helt av og ender opp med noe annet enn det som var planen. Men sånn har det jo alltid vært tror jeg? :?:

#82985  av Mr2Nyter'n;p

Forum... Hør på ordet litt... Smaaak litt på det... Tenk... Trodde det betydde at man skulle diskutere litt jeg... Mht at dette er et... Forum... Spesielt på Off topic bør det jo gå ann å diskutere litt? Hvis noen ser det som plagsomt med diskusjoner, er det jo bare å logge av? La være å følge med mer på denne tråden? Det pleier jeg å gjøre... Funker helt fint det... Ingen her som sitter bundet fast til kontor-stolen med lese-tvang på ts-ogn forumet håper jeg? Nei uff... Nå var jeg usaklig... Jeg må jo såklart forstå at i småprat / off topic emnet skal det være tyst... Hysj, folkens! Ssh... Neei.. Ikke svar... Hysj! :roll:

Kunne ikke dy meg... :D

-Edit-
Det man IKKE trenger her på forumet er jo folk som kun sitter og venter på noe å klage for... Kan ikke dere "plukkere" her inne heller plukke på hverandre? Kunne lagd en plukke-seksjon her på forumet... Tror det trengs...

#82996  av FireWalk

hehe... men han har litt rett da, de fleste tråder sporer jo totalt av her :p side 1 og 2 handler som regel om temaet, mens resten om noe helt annet.. med tanke på Søke funksjonen osv så burde jo tråder holdes litt mer ryddige slik som i Kjøp Salg forumet. Om man søker på noe også handler 80% av posten om noe helt annet. Skjer meg ofte det :P Så han har jo et lite poeng da.. hehe..
I off topic er det såklart ikke så farlig. Men i andre som MR2 osv har vi kanskje noe å lære :)
Sist redigert av FireWalk den 16 jan 2005 21:09, redigert 1 gang totalt.

#82998  av Mr2Nyter'n;p

Var det jeg mente og... At i de relevante forumene for ts-ogn'ere bør ting holdes ryddig, men jeg mister ikke akkurat søvn om natta pga småpjatt på Off topic forumet... Men hvis vi skal holde oss skikkelig til emnet på off topic forumet og, så bør det endre navn... Småprat / Off topic sier meg i min lille nøtt at her kan man "flyte" litt utover... :P

#83000  av FireWalk

hehe.. absolutt! Off topic betyr jo "utenfor emnet". Så om man holder seg til emnet i utenfor emnet så har man jo egentlig gjort en forbrytelse! :lol:

#83002  av Mr2Nyter'n;p

Heh... Vise ord, Firewalk... Vise ord... :lol: :wink:

#83041  av jumbo

Stiller meg bak Markus og Chris etc helt og fullt. Dette er et forum der ulike meninger skal kunne luftes, men konstruktiv diskusjon av grovt lovbrudd er desverre skadelig for TS-OGN totalt sett.

Det er imidlertid ikke verre enn aa dreie diskusjonen over paa hvordan skaffe/lage custom skilter til bilen, hvilket KAN vaere helt lovlig avhengig av bruken.

Tror uansett nok advarsler er gitt, og dersom det ikke skremmer forfatteren av innlegget fra aa teste fake skilt, har han jo ogsaa faatt plenty pekere til steder man faar fatt i slikt. (hvilket er helt greit, ettersom det ikke dreier seg om utstyr som er ulovlig i seg selv)

#83065  av Mr2Nyter'n;p

Synes det blir litt rart å kalle det show-skilter f.eks da alle vet hva skiltene vil bli brukt til uansett... Så da er vi down to this; Hva er best?
1. Du prøver skaffe falske skilter til bilen din uten no "mumbo-jumbo" bortforklaringer av bruken.
2. Du sier du ønsker ehm.. Å få vite hvem som kan lage ehm.. show-skilter til bilen din til... Ehm... Show-bruk...

Synes det er akkurat like ille jeg... Like ulovlig er det uansett.. Enhver med omløp i topplokket forstår hva som egentlig menes med et sånt innlegg..

Da mener jeg heller at sånne poster umiddelbart burde slettes... Samme om det f.eks gjelder skilter til "show-bruk" eller til ulovlig bruk...
I denne saken ser man jo litt ann den som startet posten... Hvis f.eks Markus søkte show-skilter ville dette vært troverdig ettersom han har et rått bygge... Hvis derimot jeg søker show-skilter er det jo ugler i mosen... Dere forstår hva jeg mener... :D

Og forresten... Noen her klaget på at sånne restriksjoner er brudd på ytringsfriheten? Så lenge dette ikke er et offentlig forum har ytringsfriheten nada å si... Moderatorene på dette forumet som bestemmer hva vi skal kunne snakke om og ikke... :)

Edit: I mine tidligere poster i dette temaet mente jeg selvfølgelig at man burde kunne spore litt av i off topic forumet INNENFOR lovlighetens grenser... Måtte bare si ettersom jeg kjente på meg at en eller annen "plukker" ville sagt at jeg snakka mot meg selv her... :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7