Ikke for å ta side med noen her. Jeg er forøvrig imot falske skilter. Men jeg syntes det er et litt merkelig fenomen som går igjen ganske ofte på forumet her. Nemlig det at De fleste er enige om at ALT skal være lovlig og alt som ikke er det vil de ikke ha noe med. Samtidig så skriver de samme personene svart på hvitt i andre tråder at de har kjørt for fort både en og to ganger, samtidig som de gjerne tar 4 parkerings plasser istedet for 1 osv.
Hehe... jeg syntes egentlig det er litt morsomt, for La oss bare innse det først som sist! selv om de fleste her vil fremstille seg selv som lovlydige til det siste, så tror jeg at det er mindre enn 5% av medlemmene her inne som med hånden på hjertet kan si at de aldri bevist bryter trafikk reglene eller på noen som annen måte gjør noe ulovlig. Det blir litt paradoksalt å høre på når en gjeng med blodtrimmede sportsbiler sitter og prøver å fremstille seg selv som den ultimate trafikant når det gjelder å overholde trafikkreglene. Jeg vet selv at med MR2 TURBO så får man av og til BLY i høyrefoten. Selv min far på 50 år greier ikke å dy seg når han låner bilen. Så jeg tror ikke folk med sportsbil er noe glandsbilde på hvordan andre trafikkanter burde oppføre seg
F.eks:
La oss si at han fyren som postet dette kjører rundt med falske skilter og ligger i 80 km/t.
Så kommer f.eks Chris i 150 km/t og kjører forbi.
Hvem har da egentlig gjort den største forbrytelsen?
Poenget mitt er at ingen av oss har kjørt med falske skilter, og kjenner oss derfor ikke igjen i dette. Da er det lett å ta avstand til de som har gjort det. Men hvor mange av oss har kjørt i 150?
Det er jo også straffbart. Både med fengsel og bøter.
Klart. Jeg er også imot dette med falske skilt, men når jeg leser igjennom denne posten er jeg at flere og flere rotter seg sammen som en Mobb. Jo flere som er enige jo færre tør å peke på noe annet. Så derfor KAN jeg bare ikke dy meg!

Jeg ER imot falske skilter, men jeg syntes vi alle må være litt selvkritiske også. Vi er ikke nødvendigvis så mye bedre enn de som kjører med falske skilter...
Så over til noe annet. Jeg må si meg enig i dette med fotobokser som overvåker hastighet over flere km. Jeg skjønner ikke at dette skal være nødvendig. Er vi nordmenn SÅ mye værre enn alle andre? Verken sverige eller Dannmark har fotobokser, og de har jo høyere fartsgrenser enn oss også! Det skaper etter min mening like mange ulykker som det hindrer. Se bare på fenomenet med folk som bråbremser før fotoboksen og blir påkjørt bakfra. For litt siden var det ei som ble påkjørt av en tankbil som raktet høyeksplosiv væske. Bilen som ble påkjørt føk av veien og traff nesten et tre. Tenk for en katastrofe dette kunne blitt! personen kunne truffet treet og blitt drept. Traileren kunne fått sleng og kjørt av veien og eksplodert, og mange andre kunne blitt tatt av flammene... Samtidig så skaper fotoboksene dårlig flyt i trafikken. Før og etter denne strekningen flyter trafikken i 100 km/t. Mens akkurat i strekningen så er det 75....... Det er klart at slike rykk og napp i farten er ikke bra for trafikksikkerheten. Jeg har kjørt strekningen Ålesund Oslo mange ganger, og det som gjør at denne strekningen er travel er nettopp alle fotoboksene. Ofte jeg må bråbremse fordi jeg innser at jeg er i ferd med å kjøre inn i bilen forran som plutselig STÅR på bremsen....
Så må jeg også få poengtere at denne posten begynte riktig nok med falske skilter, men siden så har den som de fleste andre poster på forumet her lagt på seg litt og omhandler nå flere andre temaer som også diskuteres.
Så selv om jeg er helt enig i at Falske skilter er HELT feil og at det ikke hører hjemme på forumet, så er det andre poster om diverse andre temaer i denne samme tråden jeg derimot må si meg litt enig i.