elino skrev:Plukket frem alle time slip (12 stk) fra drag 2005 for å sjekke slutthastighet på 201 m som er utført under forskjellige forhold (dårlig asfalt-trackbite) og med forskjellige dekk (gatehjul-draghjul). Slutthastigheten på Ares Supra som har vært lik gjennom sesongen får alltid samme slutthastighet (150km + - 1km)
Dette var vi faktisk ikke klar over...hmmm 
Og hvis jeg ikke er helt tjukk i hue, så tilsvarer det ca 420hk i motor i følge en liten kalkulator jeg fant.
EDIT: regnet med 1650 kg, og det er vel uten fører. ops...
med 1740kg (som kansje er helt feil det og) så kom jeg til 450hk
EDIT2:
Folk kan vel i grunnen bare leke selg litt med tall selv, og se om det stemmer bra for deres egen del?
http://users.erols.com/srweiss/calchpm8.htm
Ut i fra min slutthastighet på 133.34(201m), og fører + bil på 1540, så spøtta den ut 280hk, men den regner vel med 2hjulstrekk drivtap, og jeg har jo 4wd da. jaja...
Ja, og her er 402m calcis:
http://users.erols.com/srweiss/calchpm.htm
EDIT3:
sånn på tampen, jeg har bare kjørt 133.34 EN gang, forøvrig på denne glatte offentlige vei asfalten avbildet av morten over, det regner ikke, men var ikke spesiellt varmt, og det var rimelig glatt. Hadde godt hjulspinn på alle 4 for å si det sånn

Men det jeg skulle si var at jeg somregel ender opp med å bremse meg inn på slutten fordi jeg leder alikevel, ingen vits å breake ut liksom, og DA blir det jo feil å kalkulerer HK ut i fra 105km/t over mål liksom

Men nå vet jeg ikke om noen av bilene det her diskuteres bremset før mål da, men tenkte nå bare på det. og nå har jeg sikkert mast nok. Drag er i allefal arti, det kan vi vel slå fast, i allefall om man kommer først i mål
