TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Da blir det tysk bil istedenfor GS,en!!!!!!!!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#160800  av cameleon

supratt skrev:Ja lyden er så utrolig SYK!!!

Jeg har helt dilla på bilen. :D :twisted:

Er så sinnsykt fint balansert og bare helt knall. Er kjempefornøyd jeg.

Har allerede bestilt/reservert ett sett felger i dim: 8,5" og 11" og i 19" da selvsagt.

Bilen er så senket at det blir mer enn stort nok.

Vurderer faktsik 18"ere også da.
og jeg som syntes 9" var bredt :mrgreen:

men flott og balansert bil ja frank. bedre enn orginal S :wink: Thumbs Up!

#160814  av supratt

Takk for alle gratulasjonene og komplimentene folkens. :D

Bilder kommer etterhvert.

Og så skal jeg fortelle dere at jeg har fått bekreftet min skepsis mot tyske biler. :?

#160828  av sindrejl

supratt skrev:Takk for alle gratulasjonene og komplimentene folkens. :D

Bilder kommer etterhvert.

Og så skal jeg fortelle dere at jeg har fått bekreftet min skepsis mot tyske biler. :?
jaha? fått problemer !? :(

#160838  av supratt

Ting som forteller meg at bilen tydeligvis ikke er laget av Toyota. :?

1:En dag virker hornet, og neste dag virker det ikke.

2:Slitasjen på innvendige deler er betydelig mer fremtredende enn det var i Lexusen som hadde noe samme km. stand.

3:Vinduene ramler plutselig ned 7-8 cm helt uten videre, og da må jeg koble fra taket med koblingen ovenfor speilet før jeg kan få opp vinduene igjen.
:shock:

Heldigvis er dette litt banale ting, men det er uansett veldig irriterende og frustrerende når man tenker på at det er enn bil med en nybilpris som ikke kan kalles rimelig. :?

Mekaniske ting som motor,girboks og lignende ser ut til å være i strålende stand iallefall, og takk for det. :D

Men, misforstå meg riktig folkens, jeg er kjempefornøyd, men nevnte ting skuffa litt. :shock: :wink:

#160846  av TheStig

det er egentlig litt sykt siden porsche har enorm byggekvalitet. Har selv hatt en 1980 modell med 180 på klokka, null og niks problemer

Er dette en veldig tidlig modell ?

#160850  av supratt

Det er en 1998 modell. :)

#160858  av cameleon

Frank: Det med vinduene er vel det største problemet slik jeg ser det. SLiter med samme problem med hornet på min og problemet der ligger i at du rett og slett må få satt i de skoene der inne litt bedre. mulig de bare ligger å soser borti hverandre. Men du har jo ett litt verre ratt å hanskes med enn meg.

Angående det med taket, så fant jeg noe på nettet som er relatert til dette.

Windows Act Erratically

Diagnostic: Windows lower at odd moments, or refuse to lower at appropriate moments, such as when the cabriolet top release handle is pulled.

Cause: Cabriolet top microswitch broken or defective.

Details: There is a switch in the mechanism for the handle for the soft top that detects whether it has been pulled. Normally when the switch is pulled, the windows lower about an inch. If, however, the switch is defective, the car thinks the handle is still pulled and will cause the windows to act strangely, lowering at odd moments or refusing to go all the way up. The switch itself is connected on two sides. It appears that pressure on the switch causes one side to come free causing an intermittent contact.

Time in Shop: Under half an hour.

Repair Instructions: You can repair it yourself by removing the lenses for the infra-red sensors for the alarm, then using a T25 torx driver to remove that latch assembly cover. Unplug the three cables from it. Find the center of the plastic switch and a little slot where it is held in place. If you place something thin in the gap where the switch is attached, you will fix the problem.

-------

Du kan jo prøve å fikse det selv :wink:

Om flere problemer oppstår, så kan du ta en titt på denne siden. står her en liste over problemer som kan oppstå med boxster

http://www.986faq.com/10-0/problems.asp#002

#160872  av @lpher

cameleon skrev: står her en liste over problemer som kan oppstå med boxster
...bekymringsverdig at de klarer å fylle en hel liste da! :D

#160875  av cameleon

@lpher skrev:
cameleon skrev: står her en liste over problemer som kan oppstå med boxster
...bekymringsverdig at de klarer å fylle en hel liste da! :D
Kan fort bli dyrt om det ene etter det andre på den lista der dukker opp ja :P

Det jeg stusset veldig på var denne.
Sett degt i den situasjonen at du har gjort noe ekstremt galt, snuten er etter deg og du har gått tom for bensin og ligger et stykke så langt foran, at du faktisk har tid til å fylle tanken. du kjører da opp mot stasjonen og gjør deg klar til å fylle på bensin. men så plutselig........

Gas Tank Won't Fill
Diagnostic: When you try to fill the gas tank, only about 1/10th of a gallon will go into the tank before the auto-shutoff triggers in the gas pump.

Cause: Tubes behind the flapper in the gas tank have slipped.

Details: There is a one way flapper type valve at the junction of the filler neck and the tank. This is to allow gas in but not out. There are tubes in the tank behind the valve that can slip down preventing the flapper valve from opening allowing only the filler neck to fill up then slowly seeps by the valve.

Take to your dealer with less than 1/2 tank of gas. The fix is to have the dealer secure the tubes up and out of the way of the flapper valve.

Time in Shop: Several hours.

Repair Instructions: Requires dealer repair.

#160917  av supratt

Denne felgen er vel den jeg har mest lyst på. :D

Står faktisk montert på en sølvgrå Boxster S på bildet og. :D :wink:
Vedlegg
349-porsche-uts.jpg
349-porsche-uts.jpg (11.1 kiB) Vist 1953 ganger
antera01-349.jpg
antera01-349.jpg (26.99 kiB) Vist 1952 ganger

#160928  av @lpher

Wow! Den var litt frekk ja :D

#161125  av supratt

Har virkelig troen selv på at den felgen blir bra på bilen ja. :wink:

Har jeg litt flaks nå så blir de nok prøvemontert på Fredag eller Lørdag. :D

Og mulig blir de stående på bilen og....Hehe :lol:

#161209  av supratt

Det er så typisk, jeg ble nesten garantert levering i helga på de nye felgene, men de kommer først om fjorten dager. :(

3-4 ganger ble jeg fortalt at de var på lager i Oslo, men det er kanskje sånn dekkbransjen er???? :roll:

#161215  av cameleon

supratt skrev:Det er så typisk, jeg ble nesten garantert levering i helga på de nye felgene, men de kommer først om fjorten dager. :(

3-4 ganger ble jeg fortalt at de var på lager i Oslo, men det er kanskje sånn dekkbransjen er???? :roll:
De bruker jo flere evigheter på å få bygd ut veien i ila, så hvorfor skal dekkbransjen være noe anderledes :)