TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2-ulykke

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#121911  av GT_rider

Få noen i bergen til å se på den for deg før du reiser over da. Så slipper du å få en evt bomtur
Har jo denne og da.
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detai ... te=default

Kanskje litt tidli å tenke på ny bil, men jeg nevner det nå for deg likevel :)

#121914  av TheStig

takk for forklaringen og er meget fristet til å si told you so til flere her inne. Det stemte nøyaktig med det jeg skrev og med det håper jeg vi slipper flere "idiot kjøring" uttalelser i fremtiden før fakta er på bordet ..

#121917  av Mr2Nyter'n;p

Så enig så enig...

#121924  av Johnny_Bravo

eGtTurbo skrev:takk for forklaringen og er meget fristet til å si told you so til flere her inne. Det stemte nøyaktig med det jeg skrev og med det håper jeg vi slipper flere "idiot kjøring" uttalelser i fremtiden før fakta er på bordet ..
Hyggelig at folk tar litt hensyn her inne. men jeg kan forstå de som tenker idiot kjøring også. Vi har to lokalaviser her i moss og de skrev to vidt forskjellige historier. hvis man leser moss avis så kan jeg skjønne at folk tror jeg kjørte som en idiot for de har jo tydeligvis bare diktet opp sin egen historie mens moss dagblad derimot har en mer jordnær story. men avisene vil jo selge og overskriften "3 HARDT SKADET ETTER EN FRONTKOLLISJON" pluss ord som "SPORTSBIL" sammen med "UNGE FØREREN" selger mye mer enn. "en kollisjon mellom to biler hvorav det går veldig bra med de fleste"

Men det er sant som du sier det er ikke moro at folk dømmer deg før de vet fakta, men syntes de fleste holdt en seriøs tone i hvert fall :)

#121925  av Johnny_Bravo

GT_rider skrev:Få noen i bergen til å se på den for deg før du reiser over da. Så slipper du å få en evt bomtur
Har jo denne og da.
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detai ... te=default

Kanskje litt tidli å tenke på ny bil, men jeg nevner det nå for deg likevel :)
fint at du kommer med forslag :) å leve uten bil er ikke gøy i det hele tatt :) virket jo som en grei bil den men annonsen så litt jalla ut da :lol:

#121926  av TheStig

I og med at det gikk såpass greit synes du vel det som ble skrevet var greit, men dersom noen hadde blitt hardt skadet eller at du var en sarere sjæl så er det ikke sikkert det hadde vært like greit..
Men men, veldig bra å høre at det gikk relativt bra..

#121933  av Johnny_Bravo

eGtTurbo skrev:I og med at det gikk såpass greit synes du vel det som ble skrevet var greit, men dersom noen hadde blitt hardt skadet eller at du var en sarere sjæl så er det ikke sikkert det hadde vært like greit..
Men men, veldig bra å høre at det gikk relativt bra..
Så sant så sant

#121935  av Zepticon

Bra at det går bra med alle involverte da...
Og jævlig kjipt å ikke ha kasko da... :cry:

Jeg ville gådd for en MR2 om jeg var deg... Men om du velger mazda så si fra, holder på å stable i gang et norsk mazda forum såe :wink:

#121942  av cameleon

eGtTurbo skrev:takk for forklaringen og er meget fristet til å si told you so til flere her inne. Det stemte nøyaktig med det jeg skrev og med det håper jeg vi slipper flere "idiot kjøring" uttalelser i fremtiden før fakta er på bordet ..
Blir litt frustrert av det derre opplegget ditt jeg.. :roll: Ikke ta det ille opp, men for guds skyld les det som ble skrevet litt mer nøye da... Det direkte sitatet fra Chris var " Virker som en jævla idiotkjøring ut i fra artikkelen.. man skal ikke forhåndsdømme, men 80 meter spor sier jo sitt..

Håper det går bra med de involverte!

Noter deg setningen ut i fra artikkelen Det er ikke en personlig mening. Det er det inntrykket man fikk ut i fra artikkelen, som jeg vet FLERE her på forumet fikk da de leste det. Og ja ut i fra artikkelen så virker det slik. Som læreren alltid sa på skolen " LES OPPGAVEN NØØØØYE! " :!:

#121947  av jumbo

Godt å høre det gikk bra hvertfall... materielle skader blir jo litt uinteressant når man er innblandet i slikt...

Ellers er jeg enig i at det ofte er litt mye kritiske stemmer lenge før det finnes saksfakta å basere seg på. Og som andre har nevnt - det er gjerne de samme personene som kritiserer... Ikke vondt ment, og kritikk skal være lov i massevis, men den kommer ofte litt vel kjapt.

Angående lappen, er det vel helt rutine at den beslaglegges i slike saker inntil en eventuell etterforskning er gjort, men det er da ingen selvfølge at du har gjort noe du skal miste lappen for i det hele tatt? Antar at du får den igjen rimelig snart, jeg ville hvertfall jobbet med det og prøvd å komme meg bak rattet igjen asap.

#121949  av chris

cameleon skrev:
Blir litt frustrert av det derre opplegget ditt jeg.. :roll: Ikke ta det ille opp, men for guds skyld les det som ble skrevet litt mer nøye da... Det direkte sitatet fra Chris var " Virker som en jævla idiotkjøring ut i fra artikkelen.. man skal ikke forhåndsdømme, men 80 meter spor sier jo sitt..

Håper det går bra med de involverte!

Noter deg setningen ut i fra artikkelen Det er ikke en personlig mening. Det er det inntrykket man fikk ut i fra artikkelen, som jeg vet FLERE her på forumet fikk da de leste det. Og ja ut i fra artikkelen så virker det slik. Som læreren alltid sa på skolen " LES OPPGAVEN NØØØØYE! " :!:
Takk.. Så slapp jeg å skrive det :)

#121951  av tbergstad

Fint det gikk såpass bra da. Men å knekke ribb-bein er VONDT!... been there done that.
 #121957  av andre 1

kjempe flott å høre at du har kommet deg så raskt johnny-bravo og at det går fremmover med den andre parten ...... lykketil med å få lappen igjen håper det ordner seg raskt :D

#121967  av Johnny_Bravo

Takker for oppbackende inlegg :)

Lappen skal jeg gjøre alt for å få tilbake. tror jeg brukte 20.000kr sist gang på advokatregninger, så det kan bli dyrt men det er absolut verdt det :)

Jeg har også mest lyst på MR2 igjen men jeg har 22.000kr igjen på lånet til den gamle så jeg må betale ned dette først i hvert fall :) Hvis ikke en av dere vil kvitte dere med deres MR2 jævlig billig da :)

#122022  av Fredrik

Johnny_Bravo skrev:Jeg hadde jo tenkt til å selge bilen min for å kjøpe meg en MR2 Turbo men det blir nesten litt dyrt nå ettersom jeg ikke hadde kasko, så det blir enten en billig MX-5 slik at jeg kan legge opp noen penger eller en ny MR2, har allerede tittet litt på en på nettet, hva syntes dere om denne gutter? http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc ... s=9&tot=51
Den bilen blei solgt på torsdag ;)

Bra det gikk bra med dere involverte!