Side 4 av 4
Legg innLagt inn:18 jun 2003 21:59
av CelicaTurbo
En orginal FTO har vel rundt 180-200hk mener jeg, fra en liten V6'er, de er ikke så ille treige pga at de egentlig er ganske lette i vekt.. en av de bilene jeg hadde lyst på når jeg tittet etter bil første gang dette (som resulterte i MR2), men slo det fra meg når jeg fant ut at bilen aldri var produsert med venstreratt.. ellers hadde det vært tøfft å hatt en slik en

Legg innLagt inn:18 jun 2003 22:23
av Mr2 Mk2
liker faktisk de litt,spesiell bak men det er jo bare kult!Finnes de bare med venstreratt asså.
Legg innLagt inn:18 jun 2003 23:33
av Erlend
Første gangen jeg så FTO synes jeg det var en
utrolig pen bil, men så leste jeg at den slettes ikke hadde så mye kraft, og at kjøreegenskapene var heller dårlige. Men 180-200 hk er jo faktisk ikke ille! Husker ikke om FTOen har forhjuls eller 4hjulstrekk, men den har iallefall ikke bakhjulstrekk. Holder meg til Toyota jeg

Legg innLagt inn:18 jun 2003 23:36
av Mr2 Mk2
vanlige fto og fto gp har forhjul,men lm en har 4wd..
Legg innLagt inn:19 jun 2003 07:38
av CelicaTurbo
...men jeg tror ingen FTO i normal salg har 4wd, kun forhjulstrekk.. men det er jo mulig jeg tar feil der

Legg innLagt inn:19 jun 2003 08:14
av @lpher
Har en del celica/supra kjentfok i England og Irland....som flommer over av 'greyimports' fra japan....med andre ord masser av bla. FTO'en.
Posseur er nok den meste brukte betegnelsen på den ja
180-200hk? mente det var mindre jeg, men...what do i know
@lpher
Legg innLagt inn:19 jun 2003 10:53
av Mr2 Mk2
har hørt det ikke er mer en rundt 150 hk i en utgave,skal også være en utgave med tett under 200hk det er jo bra..
Legg innLagt inn:19 jun 2003 13:23
av CelicaTurbo
søkte litt og fant
http://www.mitsubishi-fto.org/
Her står det om modellisten for 1996, tre motorvarianter:
2.0l V6 med 200hk @ 7500 o/min, 1170kg.
2.0l V6 med 170hk @ 7000 o/min
1.8l 4inline SOHC med 125hk @ 6000 o/min.
...men finner ingen info om 0-100 da.. den kraftigste 200hk-motoren har forøvrig dreiemoments-topp på 6000 o/min
