TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan lage falske skilt?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#81953  av chris

Hobbes skrev:Ok. Klarer de og tyde et tall. Kobble det opp mot aktuelle golfer. Og hvor mange golfer har dere sett med 3 ekstra lys?
sånne kjennetegn som antall lys etc kan de ikke bruke. for de kan ikke bevise at det ikke finnes flere enn akkurat den..

fikk han bot for å ha 3 ekstralys forresten? det er visst ikke lov. som alt annet med bil.

#81984  av jumbo

FireWalk skrev:Greit nok så langt, men i det siste har jeg hørt noen rykter om at det er Eieren av bilen som står annsvarlig uansett, når det gjelder bomstasjoner osv. Stemmer dette? jeg syntes det høres hårreisende ut, at man skal kunne bli straffet for noe noen andre har gjort?
Litt usikker på hvordan det er med bomselskaper. Når det gjelder parkering, er det hvertfall klart skille mellom stat og private selskap. Private parkeringsselskap kan ikke holde bileieren ansvarlig og bileier har heller ingen opplysningsplikt om hvem som hadde bilen på tidspunktet. Staten derimot, kan gi bileier regninga dersom føreren forblir ukjent. Desverre.
FireWalk skrev: er detnoen som sitter på konkret kunnskap om regelverket rundt akkurat dette med sniking?
Tviler veldig på at de kan ta deg som bileier for å snike, spesielt ikke et privat firma. Så lenge de bare identifiserer bilen, hadde jeg slappet helt av.

#82045  av FireWalk

ÅÅÅÅ!!!! KONGE!!! sånt må jeg ha!!! se for dere trynet på de i bomstasjonen når de skal skrive ned skilt nr mitt og de ikke ser noen ting... klør seg i huet og lurer på om det er no gale med synet deres... :shock:
Samtidig som jeg sitter og gliser så jeg kjenner smaken av ørevoks i munnvikene! :lol:

#82239  av Kaizern

Hehe, du må knipse noen bilder hvis du anskaffer deg sånne skilt:)

#82323  av MR2turbo

vet ikke om det er skrevet, men falske skilter er dokumentforfalskning og har en strafferamme på fengsel i -3- år....
Så jeg mener at du er ganske blåst om en vil kjøre med falskt skilt...
Tenk gjennom dette et par tre ganger før du gjør no sånt...

#82325  av kennethx

MR2turbo skrev:vet ikke om det er skrevet, men falske skilter er dokumentforfalskning og har en strafferamme på fengsel i -3- år....
Så jeg mener at du er ganske blåst om en vil kjøre med falskt skilt...
Tenk gjennom dette et par tre ganger før du gjør no sånt...
Det var første reply på posten, av undertegnede. Men jeg tror det har sunket inn etter hvert, en DEL som har sagt det nå :) Så kansje vi reddet ham fra å havne ut i det harde kriminelle miljøet....har du først vært inne, blir det aldri det samme igjen.... :shock:

#82354  av MR2turbo

ja, oki.. måtte bare få det ut... ;)
Men Uansett til alle som leser det er det ikke særlig positivt å ha folk som har ønkser og holdninger som dette her, inne på TS-ogn... Det er faktisk ganske ødeleggende for det å drive en seriøs eiergruppe.

#82469  av Kjakan

MR2turbo skrev:ja, oki.. måtte bare få det ut... ;)
Men Uansett til alle som leser det er det ikke særlig positivt å ha folk som har ønkser og holdninger som dette her, inne på TS-ogn... Det er faktisk ganske ødeleggende for det å drive en seriøs eiergruppe.
Så du liker ikke at det er mennesker med andre holdninger enn deg på et forum? Bare fordi jeg vurderere annerledes enn deg, og er villig til å bryte loven ( omg :roll: ), så er jeg et slags freak. mens du tydeligvis er medlem av moralens voktere, og er en fornuftig og lovlydig mann som selvsagt vet best. Hvordan ødelegger sånne innlegg for en eiergruppe? Vil min umoralske tankegang sørge for at dere blir anmeldt av politiet? Tulling...

#82473  av MR2turbo

Kjakan skrev:
MR2turbo skrev:ja, oki.. måtte bare få det ut... ;)
Så du liker ikke at det er mennesker med andre holdninger enn deg på et forum? Bare fordi jeg vurderere annerledes enn deg, og er villig til å bryte loven ( omg :roll: ), så er jeg et slags freak. mens du tydeligvis er medlem av moralens voktere, og er en fornuftig og lovlydig mann som selvsagt vet best. Hvordan ødelegger sånne innlegg for en eiergruppe? Vil min umoralske tankegang sørge for at dere blir anmeldt av politiet? Tulling...
En eiergruppe som oss må selvsagt kunne inneholde ulike typer mennesker. Men om folk ønsker å gjøre ulovligheter tjener det ikke til TS-ogn felleskapets beste om man legger ut om det her....
Hvis jeg f.eks. liker å rase rundt på veien som en tulling, er det ikke akkurat positivt for denne "klubben" om jeg åpent legger ut om det, de som leser det vil ikke koble det de leser til deg, men til TS-ogn.... :roll:
Nei, alle får ha sine svin på skogen, men det er ikke nødvendig å bruke ts-ogn til å formidle det til hele norge... :roll:
Og, det har overhodet ikke noe med deg som person å gjøre, men typen innlegg ;)

#82477  av Kjakan

MR2turbo skrev: En eiergruppe som oss må selvsagt kunne inneholde ulike typer mennesker. Men om folk ønsker å gjøre ulovligheter tjener det ikke til TS-ogn felleskapets beste om man legger ut om det her....
Hvis jeg f.eks. liker å rase rundt på veien som en tulling, er det ikke akkurat positivt for denne "klubben" om jeg åpent legger ut om det, de som leser det vil ikke koble det de leser til deg, men til TS-ogn.... :roll:
Nei, alle får ha sine svin på skogen, men det er ikke nødvendig å bruke ts-ogn til å formidle det til hele norge... :roll:
Og, det har overhodet ikke noe med deg som person å gjøre, men typen innlegg ;)
Det finnes da nok av grisekjørere f.eks i VACN, men kan ikke se at dette har skadet ryktet deres nevneverdig. I det hele tatt er det såpass liten del av befolkningen som leser på disse merkeforumene, så tror ikke "ulovlige" tråder blir lagt merke til.
Det du sier er at ytringsfriheten er sterkt begrenset her, og at man må være en regelrytter og en av de snille guttene i klassen. Synes selv et mangfold er bedre, men det er meg. Skal ikke være kranglete :wink:
Dessuten tok jeg innlegget ditt litt personlig, og må innrømme at jeg blir provosert. Men det er noe av meningen med debattfora...

#82493  av FireWalk

Hehe.. jeg tror det fines nok av fortkjørende lovbrytere her på forumet også, uten at noen snaker så høyt om det :wink:

Falske skilter har vi vel kommet frem til at er en dårlig Ide! Det svir mer enn det smaker om man blir tatt. Tildekkede skilt er derimot ikke dokument forfalskning, og den LCD plata har jeg stor tro på, spesielt siden ingen kan SE at det er påmontert noe som helst :) Kjekt å ha om man vil spare seg en bot :) Det kommer jo helt ann på bruk da.

Om noen kjører på en person og det er mange vitner til stede, og suser videre med tildekkede skilter så er dette utelukkende negativt selvfølgelig. Da kan ingen identifisere bilen... Det er jo en grunn til at biler har nummer skilt.

Men i mitt tilfelle syntes jeg det er helt greit. En bomstasjon som er NEDBETALT av staten, men som får lov til å drive videre i mange år etter at det hele er nedbetalt pga at det er et privatfinansiert prosjekt som prosjektgrunderene vil regelrett TJENE PENGER på. Hårreisende. Slikt vil jeg ikke finne meg i, og "sniking" er min måte å protestere på.

Det har jo vært så mye snakk på forumet nå i det siste om at det er mye syting og lite handling. Vel, dette er min måte å handle på. Jeg sier klart ifra at jeg ikke finner meg i å bli slavet rundt som en rotte i et pariserhjul.

Jeg kan ikke tenke meg så mange ander GODE grunner til å ha skjulte skilter... Dette med å ikke ha skilt fremme kan jeg derimot forstå, det ødelegger jo utvilsomt mye av utseendet til bilen. Spesielt nå som man ikke får små skilt på bilene lenger så er jo dette høyst irriterende.

Men falske skilter, det vil ikke jeg ha noe med å gjøre. Det er sant som det sies, forumet og TS-OGN som "organisasjon" bør ikke kobles opp mot slikt. Det er utelukkende negativt. Om noen gjør dette får det stå for deres regning..

#82503  av Kjakan

FireWalk skrev: Men i mitt tilfelle syntes jeg det er helt greit. En bomstasjon som er NEDBETALT av staten, men som får lov til å drive videre i mange år etter at det hele er nedbetalt pga at det er et privatfinansiert prosjekt som prosjektgrunderene vil regelrett TJENE PENGER på. Hårreisende. Slikt vil jeg ikke finne meg i, og "sniking" er min måte å protestere på.

Jeg kan ikke tenke meg så mange ander GODE grunner til å ha skjulte skilter... Dette med å ikke ha skilt fremme kan jeg derimot forstå, det ødelegger jo utvilsomt mye av utseendet til bilen. Spesielt nå som man ikke får små skilt på bilene lenger så er jo dette høyst irriterende.
Det mener jeg og. Det minner sterkt om middelalderen når private organer setter opp bom på offentlig vei og krever mer og mer penger. Jeg sniker med god samvittighet.
Nå kan det høres ut som om jeg har sett litt for mye på x-files, men en annen god grunn til å kjøre uten skilt, er at man blir vanskeligere å overvåke. Plutselig vet de ikke med sikkerhet hvor du er til enhver tid på veiene, og for meg som misliker "Storebror ser deg"-samfunnet er kjøring uten skilt et av virkemidlene for å gjemme seg for Staten. Spesielt de nye fotoboksene ved Hamar som tar bilde av deg uansett hastighet synes jeg er avskyelig. Bare hele idèen med å overvåke din hastighet over flere km synes jeg er skremmende. Som man ikke blir passet godt nok på allerede med autopassbrikker, bankkort og inngangskort :roll:

#82514  av chris

Er veldig veldig enig med Markus (mr2turbo) her! egentlig dumt å i det hele tatt legge opp en slik tråd...
Hvis man absolutt er interessert i falske skilter, så kunne man heller skrevet "hvordan få tak i show-skilter" eller noe sånt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7