TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• diskusjon

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#6829  av CelicaTurbo

Til Huindays forsvar så har den et ganske greit dreiemoment for å ha under 3.0 liter sugemotor, mangel på hester kommer nok av at de heller har satset på drag lavt på turtallet, derav dreiemomentet. Men det skaper ingen racer med en slik policy så klart ..

#6833  av jumbo

Goose skrev:PS! /me stamgjest :D
Ey! Kristian! Hvor ble det av Veteran-statusen min? Jeg skulle jo være verneverdig for lengst? :mrgreen:

Kanskje det er et krav om å ikke være blant de ferskeste på forumet for å bli veteran... :cry:

#6839  av chris

CelicaTurbo skrev:Til Huindays forsvar så har den et ganske greit dreiemoment for å ha under 3.0 liter sugemotor, mangel på hester kommer nok av at de heller har satset på drag lavt på turtallet, derav dreiemomentet. Men det skaper ingen racer med en slik policy så klart ..
For å være ærlig, jeg ville ikke hatt en huyndai om den så ble kasta etter meg. Ei heller en Kia, eller annet søl fra Korea. Ikke går de an å se på. Ikke er de kjappe. Ikke er de gode å kjøre.. De duger ikke til noenting. Annet enn for folk med veldig lite penger som på død og liv MÅ ha helt ny bil...

#6865  av CelicaTurbo

vel, jeg sa ikke at det var noen god bil.. men faktisk synes jeg de nye er overraskende stilig da. Uansett, litt lite hk for en 2.7 liter kan forklares med et ganske greit dreiemoment for størrelsen da.. 243Nm er ikke dårlig for 2.7 liter volum selv om det garantert eksisterer biler som har mer på samme motorvolum. Til sammenligning har "våre" 2.0 turboer 275Nm ved 0.7 bar trykk.

#6867  av Goose

jeg må inrømme at den nyeste hyundai coupe har ikke så vert utseende, men tanken på at jeg skal kjøre enten en 1,6 kone motor på bestemor-antall hk og kraft, eller en pyse sekser på 2,6l med 1,5l forbruk gjør meg veldig syk! Bilde

det verste av alt at hyundai forhandlere skryter vilt om den nye V6 motoren i coupe, den skulle være så pra og sååå kjapp.. yeah! right!

#6894  av chris

Kanskje de mener kjapp i forhold til en 1,6 konemotor :D

#6896  av Christian

Hehe, det er nok mulig :roll:

#6929  av CelicaTurbo

alle mener at sine motorer er kjapp da så klart, skulle gjerne likt å sett reklamen "bilen er stilig og motoren er ræv, men vi håper du kjøper bilen fordet!" :D

vel vel, litt avsporing igjen.. prøvde å få meg et race med en Audi A4 1.8t, stylet som faen, orange, og med effekteksos. Men det gikk ikke, fyren ville ikke følge på :? Har enda ikke fått prøvd meg mot en slik og det hadde vært litt interessant egentlig..

#6939  av chris

@lpher skrev: Nææhh...ikke egentlig..men jeg kjenner til ham...
@lpher
Snakka med han i dag faktisk. Viste seg at han var kompis av en kompis av meg. Så nå skal jeg mase meg til en tur med doningen :D

#6941  av chris

CelicaTurbo skrev:alle mener at sine motorer er kjapp da så klart, skulle gjerne likt å sett reklamen "bilen er stilig og motoren er ræv, men vi håper du kjøper bilen fordet!" :D

vel vel, litt avsporing igjen.. prøvde å få meg et race med en Audi A4 1.8t, stylet som faen, orange, og med effekteksos. Men det gikk ikke, fyren ville ikke følge på :? Har enda ikke fått prøvd meg mot en slik og det hadde vært litt interessant egentlig..
Bare ta deg en tur til Alvdal. En med A4 1.8t her. Stylet (visstnok fått premie for peneste styling), og antakeligvis effekteksos. Ellers det ikke gjort stort med bilen eller motor. Han er alltid med om noen ypper. Selv om han vet at han taper :D

#6997  av CelicaTurbo

litt langt å dra bare for en A4 kanskje :)

#6998  av Morten

En kollega av meg kjører en 97' 1.8T som er chippet, 196hk og 320NM! :shock:
Spinner på tredje på tørr asfalt (sier vel det meste om hvor flinke Audi er til å flytte kreftene ned i bakken... :twisted: )
Han henger på som en klegg på meg, helt til første sving da såklart, da er han borte :wink:

Edit: Er en A4 hvis det ikke kom fram tidligere...
Sist redigert av Morten den 12 mar 2003 15:08, redigert 1 gang totalt.

#7016  av Goose

kemaraten min hadde en Audi S6 2,3 turbo 298 HK..
Den spant på 3 gir until hann satt på 225 dekk og tok med seg halvparten av drivverkene! AUDI? NEI TAKK!

#7026  av CelicaTurbo

320Nm er jo omtrent der jeg ligger nå, men jeg har litt mer å dra på da. Litt mer hester though..

#7032  av Christian

Kjører ifra en calibra 4x4 med 371Nm uten problemer..... 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7