TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• treff pÃ¥ vÃ¥lerbanen - hvor mange?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#431  av Ronny Bjørnsen

yepp:)
Kommer akkurat fra fest med bla Sverre og damen :)

////

men på ren effekt-måling er ikke det noe behov ihvertfall<--- Hva mente du med det? Trenger vi ikke feste for effektmåling?

#432  av CelicaTurbo

joda, trenger feste om du skal måle hele turtallsspennet da, men for å måle toppen trenger ikke jeg med 156hk feste akkurat for selv på våt vei er det plenty av det når bilen kommer litt opp i fart (og turtall)..  det eneste jeg trenger feste til er å få ræven til å sette seg nedpå når jeg starter fra 0km/t slik at bilen bykser fremmover slik den skal istedenfor å stå der og spinne..  men men, jeg burde kanskje prøve et par slike akselerasjoner før vi tester dette for jeg har ikke gjort så alt for mye av slikt før.. på våt vei skal det ingenting til for å spinne mens på tørr vei klarer jeg omtrent ikke å løsne grepet der bak i det hele tat...

#434  av CelicaTurbo

nei trenger ikke det mener jeg.. disse effektmåler enhetene fungerer ved hjelp av en g-sensor som føler akselerasjon og da vet enheten selv når bilen har nådd 100km/t.. (mengde akselerasjon over tid).. de skal vistnok være utrolig nøyaktige de g-målerne og gir ganske konsise målinger, avvik fra reelle resultater er mer pga feil parametre til utregningene (vekt f.eks) enn feil måling av enheten..