Legg innLagt inn:17 jan 2006 22:41
lasse skrev: Er kvaliteten på en lyspære målt i hvordan den ser ut og oppfattes eller hvor lenge den lyser?Enkelt og genialt sagt

lasse skrev: Er kvaliteten på en lyspære målt i hvordan den ser ut og oppfattes eller hvor lenge den lyser?Enkelt og genialt sagt
hmhaga skrev:På Rudskogen kan denne regelen brukes:Godt poeng!
1000 kr understell = 10.000 kr motor
Jeg tror en tung BMW vil slite på en så liten bane, det går jo i sving nesten hele tiden. Min erfaring er at selv rigga konebiler (Pug 106, 205 osv) med en dyktig sjåfør er en real utfordring for diverse turbomonstre.
andre 1 skrev:Hei foreslår at enkelt her tar seg en liten tur innom denne siden http://www.linjin.mine.nu å feks klikke på forbikjøringer acr 30.8.03 !!! mulig pipa får en annen låt dafinner ikke linken, men skjønner ikke hvilken relevans det har i denne saken, om det gjelder innset(?) sin mr2. den er kraftig modifisert.
lasse skrev:Har nå lest mange gode og mange tåpelige argumenter for hva som går fortest her nå, men angående bremsene på MR2'en så er ikke de så mye å skryte av i lengden, kjørte vel kanskje en 8-9 runder på rudskogen før bremsevæska kokte og det dampet kraftig ut fra bakhjula......og da hadde du fersk bremsevæske i hele anlegget? De aller fleste bremsevæsker halverer sin kokegrense etter ett års bruk, og ytterligere halvering etter tre videre år pga at væsken tar til seg vann. Enkelte dyre racingvæsker klarer å holde disse egenskapene vesentlig bedre men utviklingen er allikevel så dramatisk at man bør bytte bremsevæske før hver sessong. Om det er bakhjulene dine som dampet tyder det jo på at det er et problem med disse, om det er noen bremser som bør bli varme er det definitivt fronten
andre 1 skrev:Kraftig modifisert er vel å ta litt i , motoren er vel så godt som org , chip filter og eksos om jeg ikke tar feil..... Er vel gjort en del med understell bremser osv.med tanke på relevanse så er det vel en del bmw som blir parkert på den videoen.ok, vel, en mr2 mk1 kjører ikke forbi en 740/745 på noe strekke ihvertfall
TheStig skrev:Blir nesten flau av å lese all glorifiseringen av mr2 her inne.. Jeg kan med 100% sikkerhet si at en 1990 celica GTI med senkefjærer og 215/40-17 er nøyaktig like rask ( eller litt raskere) enn mk2 MR2 med samme mods. På acr har jeg kjørt endel runder rett bak mr2`er som blir brukt maks.. Ser at bilen foran ligger på en konstant svak 4hjulssladd og ender opp på curbsen.. Og guess what, celican ligger fortsatt plantet i eksosrøret på mr2`n .. Så folkens, KUTT UT mr2 gudesnakket med en gang.. Kan når som helst motbevise det (på sommerenVirker som om du har misforstått litt hva som egentlig gjør MR2 til en morsom bil (og kjapp på svingete baner). Det er ikke balansen, som er langt fra optimal, og nettopp derfor vil du ikke ha noe som helst problemer med å henge på gjennom en sving med en annen bil med noenlunde samme veigrep og balanse. Det som derimot er spesielt med en MR bil er at vekten ligger inn mot midten av bilen noe som gjør at karrosseriet er veldig villig til å ta retningsendringer. Dette kommer best frem ved flere krappe svinger tett etter hverandre (som ikke eksisterer på ACR). Du kan illustrere forskjellen fra et konvensjonelt oppsett ved å ha en stang med to kuler på: hvis kulene henger en i hver ende vil du måtte bruke mye mer krefter for å rotere stanga enn hvis de samme kulene er ved midten. Total vekta er den samme, og balansen er og den samme, men likevel.....). Må kanskje lage en liten film om dette temaet siden folk er så uenig....?
supratt skrev:Det som begynner å bli flaut på dette forumet er hvor "MYE PEILING" endel av medlemmene har på banekjøring og handling av bil. ( No offence)det er det ingen som nekter på, men det gjelder begge veier...
Jeg er overbevist om at alt for mange på dette forumet sitter desverre og synser og tror og prøver å høre mest fornuftig ut. Det blir bare for dumt. ( fortsatt No offence)
Har sett utrolig mye fete og spreke biler på baner rundt omkring i norge og de fleste som eier og kjører dem bruker ofte kun maks 60% av potensialet i bilene sine.
De unnskylder seg med at de er for dyre til å risikere noeOk det, men uten å tøye grenser lærer man ikke noe når det kommer til bilkjøring.
Ofte holder det med 120-130hk og nok "guts", bilhandling og linjekjøring så kan man kjøre ifra fler "grombiler" enn mange tror.![]()