hmhaga skrev:PÃ¥ Rudskogen kan denne regelen brukes:
1000 kr understell = 10.000 kr motor
Jeg tror en tung BMW vil slite på en så liten bane, det går jo i sving nesten hele tiden. Min erfaring er at selv rigga konebiler (Pug 106, 205 osv) med en dyktig sjåfør er en real utfordring for diverse turbomonstre.
Godt poeng!
Første gang jeg kjørte på rudskogen i sommer, med defekt girkasse, anlegg i bagasjen + passasjer, kjørte jeg 1:20 på Rudskogen.
Bilen min veier 1295 + da passasjer og anlegg baki, og jeg kjørte uten 2. gir. Å måtte ligge å dra fra 2000rpm på en 2.0 rekkesekser er ikke spesielt gunstig, da effekttoppen er like før 4000rpm.
Motoren min har 150hk og 195nm org, vil ikke påstå den har noe mer nå, til tross for Coldair intake, supersprint eksos og superchip.
Av understell kjørte jeg med Brembo skiver rundt hele, og pagid klosser, H&R coilovers, powerflex all over, og bmw x-brace (5stag, som går i kryss under bunnpanna, og er festa i travers, bærearmer og kaross.)
Og når det gjelder japse vs tysk? Greit dere alle kjører japsebiler, men det virker på meg som en del blir trangsynte når det kommer til at andre land og produsenter faktisk kan produsere bil. Blir som Volvogutta sier at Volvo er verdens beste bil, og når VAG folka sier at Golf er best.
Jeg har kjørt tysk bil selv i 1.5 år nå, og folka mine har kjørt bmw så lenge jeg kan huske... MEN! Nå har jeg bestilt meg bil fra Japan, og den er i alle fall ikke tysk
Mvh