TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ang min forrige trÃ¥d

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#146264  av memo

FireWalk skrev:
memo skrev:hva er det ang. diskusjonen som har vært så ille da?
såvidt jeg ser er det ikke brukt ETT stygt ord, forutenom i den originale tråden som vi diskuterer/diskuterte.

og grunnen til at jeg tar dette så langt og ikke har avsluttet for lenge siden, er siden dette skjer om og om igjen.

de fleste her er jo som mamma, som til enhver pris skal unngå en diskusjon.

well, guess what, folk trenger å få diskutert i ny og ne, det er ikke farlig, og ting går over.

mamma.
Hehe.. jeg tror jeg skjønner hvorfor mora di for en hver pris forsøker å unngå å diskutere med deg ;)
har aldri sagt det var meg hun unngår å diskutere med

#146289  av cameleon

Ah, I love the smell of napalm in the morning :D Er så herlig med litt småkrangling tidlig på mårningen :wink: Er litt sånn Jerry Springer feeling over hele opplegget. Nydelig :lol:

Nå tror jeg nok noen reagerer litt vel mye til tider angående ting som blir skrevet her. Personlig så frister det å bare lage en tråd som heter "Nigger" og legge ut et stooort bilde av en mørkhudet mann. Bare for å provosere litt :wink: "litt sort humor det der"

Om noen virkelig føler seg støtt av utsagn og lignende, så kanskje det kan vær like så greit å sende en PM til vedkommende og diskutere videre der?
Skal det legges ut på off-topic delen, så bør det vel kanskje velges ett litt annet ordvalg til tider. Mener ikke at diskusjonene skal tilsvare en fredagskveld hos Mensa-klubben, men en mellomting. :)

#146299  av memo

vel presisere at jeg ikke ble berørt av kommentaren, men sier det jeg sier siden jeg forstår at andre kan bli det.

#146321  av TheStig

haha satan. Hadde aldri trodd denne tråden skulle bli så lang

#146327  av grimfer

Jeg synes dette er ganske moro, jeg. Utrolig så engasjerte folk er, samtidig som om sak og person stadig blir blandet sammen. Hihi. 8)

#146335  av jonny on the spot

Begynner å bli vanvittig utvannet denne tråden her. 8)
Diskutere om diskusjonen er jo noe inni hamperæva viktig.
synstes selvølgelig det er bra at folk diskuterer men syntes dette nesten virker som kverulering jeg. Tross alt så tviler jeg på at samfunnet (den siste sovjetstat) norge hadde gått rundt uten diskusjoner.

#146352  av FireWalk

hehe... det er jo litt morsomt å se på hvordan denne tråden, som de fleste andre tråder her på forumet sklir ut og ender opp med å dreie seg om noe helt annet enn hva den i utgangspunktet var tiltenkt..

Det begynte med en kommentar om noe som ble sagt i en annen tråd.

Videre utviklet det seg til krangling basert på de ulike meningene folk hadde om det som ble sagt i den andre tråden

Til slutt ender alle opp med å diskutere hvorfor de krangler...

Litt festlig! Nesten så jeg får litt lyst å rigge meg godt til i godstolen, sette på noe poppkorn å åpne meg en øl mens jeg leser videre :lol:

#146398  av Neemi

FireWalk skrev: Litt festlig! Nesten så jeg får litt lyst å rigge meg godt til i godstolen, sette på noe poppkorn å åpne meg en øl mens jeg leser videre :lol:
Nå må ikke du komme her og komme her da (sånn siden trenden i følge noen er å kverulere), for du drikker ikke øl. Hvertfall ikke frivillig for deg selv :P

Og så litt over til sakens kjerne, siden vi først har satt i gang en diskusjon.
Noen kverulerer bare for å kverulere, andre er kanskje litt nærtagende, noen liker å spøke om hva som helst, alt i alt er vi et forum med masse forskjellige mennesker og som alle andre har vi ofte forskjellige meninger om ting.
Det er ytringsfrihet i dette landet, og alle bør ha muligheten til å si sin mening uansett hva den er (innenfor normale grenser som utelukker sjikanering/hets osv).

Men det er jo lov å tenke seg litt om før man skriver det man mener også, er jo egentlig ikke noe problem å ha en diskusjon eller bare forskjellige meninger uten at man behøver å direkte slenge dritt eller være spydig.

#146400  av FireWalk

Neemi skrev:
FireWalk skrev: Litt festlig! Nesten så jeg får litt lyst å rigge meg godt til i godstolen, sette på noe poppkorn å åpne meg en øl mens jeg leser videre :lol:
Nå må ikke du komme her og komme her da (sånn siden trenden i følge noen er å kverulere), for du drikker ikke øl. Hvertfall ikke frivillig for deg selv :P

Og så litt over til sakens kjerne, siden vi først har satt i gang en diskusjon.
Noen kverulerer bare for å kverulere, andre er kanskje litt nærtagende, noen liker å spøke om hva som helst, alt i alt er vi et forum med masse forskjellige mennesker og som alle andre har vi ofte forskjellige meninger om ting.
Det er ytringsfrihet i dette landet, og alle bør ha muligheten til å si sin mening uansett hva den er (innenfor normale grenser som utelukker sjikanering/hets osv).

Men det er jo lov å tenke seg litt om før man skriver det man mener også, er jo egentlig ikke noe problem å ha en diskusjon eller bare forskjellige meninger uten at man behøver å direkte slenge dritt eller være spydig.
Det har du helt rett i :) Det heter jo "diskusjonsforum" så man må få lov å diskutere. Så lenge man ikke begynner å rakke ned på enkeltpersoner eller kommer med hån/mobbing osv så burde det gå greit.

Ang det med Øl: Du vet jævlig godt at i visse situasjoner så drikker jeg hva som helst! 8) :lol: , så lenge det inneholder alkohol.. hehe..

#146403  av memo

FireWalk skrev: Det har du helt rett i :) Det heter jo "diskusjonsforum" så man må få lov å diskutere. Så lenge man ikke begynner å rakke ned på enkeltpersoner eller kommer med hån/mobbing osv så burde det gå greit.

Ang det med Øl: Du vet jævlig godt at i visse situasjoner så drikker jeg hva som helst! 8) :lol: , så lenge det inneholder alkohol.. hehe..
nå skal jeg ikke dra det spess lengre, men du motsier jo deg selv til de grader her..

ingen av oss som har hverken rakket ned på, eller mobbet noen som helst..
tvert imot, det er den tråden vi er uenige i som har rakket ned på noen..

og nå sier du det er greit?
er det fordi det er en jente som sier det?

vi trenger flere jenter her på forumet. uten tvil :lol:

#146408  av FireWalk

memo skrev:
FireWalk skrev: Det har du helt rett i :) Det heter jo "diskusjonsforum" så man må få lov å diskutere. Så lenge man ikke begynner å rakke ned på enkeltpersoner eller kommer med hån/mobbing osv så burde det gå greit.

nå skal jeg ikke dra det spess lengre, men du motsier jo deg selv til de grader her..

ingen av oss som har hverken rakket ned på, eller mobbet noen som helst..
og likevel får vi "kjeft" for å diskutere noe..

og nå sier du det er greit?
er det fordi det er en jente som sier det?

vi trenger flere jenter her på forumet. uten tvil :lol:
Jeg har splittet personlighet.. Akkurat nå snakker du med han som liker å drepe folk og spise dem ;) hvor bor du forresten? :twisted:

Men fra spøk til revolver: jeg er helt enig med deg i at man skal diskutere på et forum, det sa jeg ingenting imot. Det jeg ikke liker er MÅTEN det ofte blir diskutert på... måten folk svarer andre på, og måten de tar opp ting på.. Istedetfor å komme med litt mer seriøs og konstruktiv kritikk så er det ofte kritikk som jeg syntes blir litt vel krass og som nesten grenser til offentlig mobbing av enkeltpersoner i de værste tilfellene. Jeg sier ikke at folk blir mobbet, men jeg syntes det er litt på grensen når folk formulerer seg på en slik sur og grinete måte hele tiden. Sier ikke at alle gjør det, men det er noen som har en Tendens til å gjøre det iallefall..

Greit nok at man slipper unna med å kalle en politimann en hestkuk oppe i nord, men dere må skjønne at gjør man det samme litt lenger sør så åker man inn for det... Slik er det på forumet også, noen er litt mer hardbarket enn andre, mens andre har en noe sartere sjel. Derfor må man forsøke å balansere språkbruken deretter. Jeg kan f.eks ringe en kompis og si: hei din jævel! hva skjer? og han vil forstå det fordi han vet hvordan jeg er.
Men ringer du nabo kona på 90 år og sier det samme så kan det hende hun tar seg på hjertet og faller om... ;)

Om man ikke skal diskutere på et diskusjonsforum så er det jo ikke vits i å være på noe forum av noe slag I det hele tatt da hele vitsen jo ville være vekke! Men enkelte må lære seg at det finnes forskjellige MÅTER å diskutere ting på og det er desverre ikke alltid at det er rette måten som blir brukt, noe vi har sett gjentatte eksempler på i disse forumene i den senere tid.

Det vil alltid være noen som overreagerer, noen vil underreagere, andre vil være likegyldige og andre vil helle bensin på bålet bare fordi de liker å se flammene vokse. Forumet består av en bråte forskjellige mennesker med forskjellige meninger og da er det duket for heftige diskusjoner. Det er vel derfor det heter diskusjons forum og ikke bare forum. Men så er det noe som heter at like barn leker best, og vi burde forsøke å huske at vi er her alle sammen fordi vi har en ting til felles.

Jeg syntes at en såpass liten og sammensveiset gjeng som TS-OGN jo består av burde klare å holde en litt mer vennskapelig tone ovenfor hverandre. For Forumet er som en barnehage, og vi barna må lære oss å leke sammen uten støte ut noen. :wink:

Vi er ikke her BARE for å diskutere, vi er her for å bli bedre kjent, få nye venner osv... husk det!

#146432  av Fangoria

Tro hva Anders gullstein mener om denne saken, vel håper jeg slipper å se mer av den type oppkast han har kommet med i fremtiden :roll:

#146433  av Fangoria

Når det gjelder @FireWalk så har du jo litt av noen fordommer mot amerikanere du også..

Nå er det jo ikke til å stikke under en stol at den Amerikanske kulturen og amerikanere flest er noe helt for seg selv..

Og hvordan vet du at alle amerikanere er noe helt for seg selv?

de lever i sin egen lille drømmeverden og tror at sola går i bane rundt USA... Bare se på mannen som styrer der borte..... trenger jeg si mer?

jaja, lykke til men dine fordommer, at det er Bush som styrer der har da ingen som helst måte på noe å si hvordan hver og en person er i virkeligheten.
At Du har forandret deg i din væremåte når Bondevik regjerte tror jeg ingen ting på, og at det er Jens Stoltenberg som regjerer nå så tror jeg jammen at du er og blir den samme personen, uansett hvilken person som regjerer, det samme gjelder alle folk i hvilket som helst land.

Å bedømme et folkeslag med personen som regjerer blir bare barnslig.
:roll:

#146435  av FireWalk

Fangoria skrev:Når det gjelder @FireWalk så har du jo litt av noen fordommer mot amerikanere du også..

Nå er det jo ikke til å stikke under en stol at den Amerikanske kulturen og amerikanere flest er noe helt for seg selv..

Og hvordan vet du at alle amerikanere er noe helt for seg selv?

de lever i sin egen lille drømmeverden og tror at sola går i bane rundt USA... Bare se på mannen som styrer der borte..... trenger jeg si mer?

jaja, lykke til men dine fordommer, at det er Bush som styrer der har da ingen som helst måte på noe å si hvordan hver og en person er i virkeligheten.
At Du har forandret deg i din væremåte når Bondevik regjerte tror jeg ingen ting på, og at det er Jens Stoltenberg som regjerer nå så tror jeg jammen at du er og blir den samme personen, uansett hvilken person som regjerer, det samme gjelder alle folk i hvilket som helst land.

Å bedømme et folkeslag med personen som regjerer blir bare barnslig.
:roll:
Nå generaliserer du jo veldig du og. Faktum er jo at Bush er USA sin Leder. Det er han som representerer det amerikanske folket, og det er majoriteten av det amerikanske folket som har stemt han inn som representant og leder (to ganger) til tross for alle skandalene han bringer med seg. Jeg liker ikke utenrikspolitikken til USA. USA burde skjønne at det er utenrikspolitikken deres som avler terrorister. Ved å anngripe Irak har de jo bare skutt seg selv i foten ved at landet er blitt et fristed for terrorister. Et mekka der nye terrorister rekruteres hver dag. Og hvorfor? for at Bush skulle ta hevn for at saddam forsøkte å avlive bush senior?

Jeg har ikke tenkt å la dette bli en debatt om USA og politikk.

Men jeg kan bekrefte at jeg HAR litt fordommer mot visse ting i USA. Mot lederene der, og måten ting blir gjort på. Det er republikanerene og den voldsomme patriotismen jeg missliker. På samme måte som at folk liker forskjellige partier her i landet.

Jeg kjenner masse folk fra USA jeg, jeg har mange gode venner der borte og jeg sier ikke at alle er idioter, men det er ikke til å stikke under en stol at USAs inbyggere generelt er litt høyere på pæra enn folk ellers i verden.

Hvorfor sier de f.eks God bless America? hvorfor ikke God bless us all! ?

Og hva med torturen som blir begått av USAs militære? vel.. det er jo USA vi snakker om så da teller det ikke, mens når saddam gjør det så er det så fælt..

Igjen.. dette sklir ut til å bli en politisk debatt.

Så da har denne tråden sklidd ut så mye at det ikke er vits i å diskutere mer, dette skulle vel egentlig omhandle diverse skjellsord og rasistiske kommentarer som kom fra en viss person, og ikke utenrikspolitiske agendaer..

#146437  av erling

Fangoria skrev:Tro hva Anders gullstein mener om denne saken, vel håper jeg slipper å se mer av den type oppkast han har kommet med i fremtiden :roll:
Var kanskje litt greit at dette ble diskutert litt denne gangen, men hvis du eller noen andre ved en senere anledning ser noe som er støtende, vær snill og heller send en PM til en av moderatorene. Det er folk som "støtes" av disse trådene også. :wink: