memo skrev:FireWalk skrev:
Det har du helt rett i
Det heter jo "diskusjonsforum" så man må få lov å diskutere. Så lenge man ikke begynner å rakke ned på enkeltpersoner eller kommer med hån/mobbing osv så burde det gå greit.
Ang det med Øl: Du vet jævlig godt at i visse situasjoner så drikker jeg hva som helst!
, så lenge det inneholder alkohol.. hehe..
nå skal jeg ikke dra det spess lengre, men du motsier jo deg selv til de grader her..
ingen av oss som har hverken rakket ned på, eller mobbet noen som helst..
og likevel får vi "kjeft" for å diskutere noe..
og nå sier du det er greit?
er det fordi det er en jente som sier det?
vi trenger flere jenter her på forumet. uten tvil 
Jeg har splittet personlighet.. Akkurat nå snakker du med han som liker å drepe folk og spise dem

hvor bor du forresten?
Men fra spøk til revolver: jeg er helt enig med deg i at man skal diskutere på et forum, det sa jeg ingenting imot. Det jeg ikke liker er MÅTEN det ofte blir diskutert på... måten folk svarer andre på, og måten de tar opp ting på.. Istedetfor å komme med litt mer seriøs og konstruktiv kritikk så er det ofte kritikk som jeg syntes blir litt vel krass og som nesten grenser til offentlig mobbing av enkeltpersoner i de værste tilfellene. Jeg sier ikke at folk blir mobbet, men jeg syntes det er litt på grensen når folk formulerer seg på en slik sur og grinete måte hele tiden. Sier ikke at alle gjør det, men det er noen som har en Tendens til å gjøre det iallefall..
Greit nok at man slipper unna med å kalle en politimann en hestkuk oppe i nord, men dere må skjønne at gjør man det samme litt lenger sør så åker man inn for det... Slik er det på forumet også, noen er litt mer hardbarket enn andre, mens andre har en noe sartere sjel. Derfor må man forsøke å balansere språkbruken deretter. Jeg kan f.eks ringe en kompis og si: hei din jævel! hva skjer? og han vil forstå det fordi han vet hvordan jeg er.
Men ringer du nabo kona på 90 år og sier det samme så kan det hende hun tar seg på hjertet og faller om...
Om man ikke skal diskutere på et
diskusjonsforum så er det jo ikke vits i å være på noe forum av noe slag I det hele tatt da hele vitsen jo ville være vekke! Men enkelte må lære seg at det finnes forskjellige MÅTER å diskutere ting på og det er desverre ikke alltid at det er rette måten som blir brukt, noe vi har sett gjentatte eksempler på i disse forumene i den senere tid.
Det vil alltid være noen som overreagerer, noen vil underreagere, andre vil være likegyldige og andre vil helle bensin på bålet bare fordi de liker å se flammene vokse. Forumet består av en bråte forskjellige mennesker med forskjellige meninger og da er det duket for heftige diskusjoner. Det er vel derfor det heter diskusjons forum og ikke bare forum. Men så er det noe som heter at like barn leker best, og vi burde forsøke å huske at vi er her alle sammen fordi vi har en ting til felles.
Jeg syntes at en såpass liten og sammensveiset gjeng som TS-OGN jo består av burde klare å holde en litt mer vennskapelig tone ovenfor hverandre. For Forumet er som en barnehage, og vi barna må lære oss å leke sammen uten støte ut noen.
Vi er ikke her BARE for å diskutere, vi er her for å bli bedre kjent, få nye venner osv... husk det!