Legg innLagt inn:16 okt 2005 16:35
Det du egentlig vil ha er annerledes pedalfølelse. Størrelsen på bremsene trenger ikke ha noe å si for hvordan pedalen føles ut
Du har ikke bruk for større bremser om de ikke fader eller du har temperaturproblemer. Det eneste du gjør da er å legge på bilen ekstra unødvendig uavfjæret vekt. Pedalfølelsen kan tunes ved å forandre på hovedsylinder, pedallengde, dødgang osv. Tviler ikke på at bremsene på boxster er toppers, men mr2'en bør stoppe fortere, siden den veier mindre.
Sammenlignet forøvrig litt specs for morro skyld på mk2 / '97 boxster, de er ganske så like. Akselavstanden er 2400mm(mr2) mot 2416mm, sporvidde foran er 1450mm(mr2) mot 1455mm, sporvidde bak er 1471mm(mr2) mot 1509mm. Originalt så står jo mr2'en med hjula under bilen, så det er ikke så rart
Boxster er 7,9cm bredere (1778mm), mens mr2'en er 5cm lavere (1250mm). Begge har McPherson oppheng foran og bak. Standard dekkdim boxster er Foran 6,5J x 17, 205/40 ZR 17. Bak 8J x 17, 235/50 ZR 17. Roughly det samme som de fleste mr2'er bruker. Fant ikke noe info om vektfordelinga til boxstern, men jeg tipper den er rimelig lik også. Boxstern har større bremser, 4 punkts kalippere foran og bak samt 292mm/298mm skiver mot mr2'ens 276mm/280mm (93+).
Leste litt om folk som hadde prøvd begge bilene på mr2oc, utifra det virker det som girkassa er bedre på mr2, og interiøret er mer påkostet
Porsche har vel aldri vært noe berømt for sistnevnte...

Sammenlignet forøvrig litt specs for morro skyld på mk2 / '97 boxster, de er ganske så like. Akselavstanden er 2400mm(mr2) mot 2416mm, sporvidde foran er 1450mm(mr2) mot 1455mm, sporvidde bak er 1471mm(mr2) mot 1509mm. Originalt så står jo mr2'en med hjula under bilen, så det er ikke så rart

Leste litt om folk som hadde prøvd begge bilene på mr2oc, utifra det virker det som girkassa er bedre på mr2, og interiøret er mer påkostet
