Side 3 av 4

Legg innLagt inn:12 mar 2003 00:51
av jumbo
Hehe, tror det har en god del med valg av lykter å gjøre... Med så liten åpning som jeg har, blir det jo langt enklere å gjøre en grei finish også...

Har jobbet litt mer med planlegging av kåper i kveld, og skal fortsette i morra. Har tilgang på en skikkelig glassfiberekspert på jobben, så jeg skal lufte problemstillingen og innhente råd...

Jeg har ingen store problemer med å bli kopiert. Jeg har tross alt kopiert en MR2 jeg har sett selv... Eller hva sier du Markus? :P

Legg innLagt inn:12 mar 2003 00:54
av chris
Vi får kopiere dem, og spre oss til forskjellige deler av landet :D

Legg innLagt inn:12 mar 2003 02:35
av MR2turbo
jumbo skrev:Jeg har ingen store problemer med å bli kopiert. Jeg har tross alt kopiert en MR2 jeg har sett selv... Eller hva sier du Markus? :P
hehe.. Det er en god egenskap :P

Lyktene ser Fantastiske ut, Jumbo!! :D
Men jeg tror for min del at jeg enten ville byttet de ut med to runde eller beholde de orginale.. Jeg er så alt for glad i det gode lyset de gir, så da får jeg heller senke lyktene der andre kan se meg ;)

Registrerte at du nevnte det å bytte ut stagene i lyktene med modellfly flightcontr. stag.. De bør jo i så fall og tåle kraften lykta blir utsatt for i ++200km/t

Legg innLagt inn:12 mar 2003 10:22
av jumbo
Vel, nå er jo noe av ideen at ikke stagene skal bære krefter fra lykta i det hele tatt når lykta er helt oppe eller helt nede. Stagene skal avlastes av stoppere som lyktekassa ligger an mot. Nå er problemet at siden lyktene er såpass lave, vil nok fremdeles fartsvind presse de NED, ikke opp slik som originalt, ergo må armene like fullt ta støyten.

To konklusjoner:
1. Armene må være dimensjonert deretter.
2. Kjøre i 200+ med lyktene oppe er ikke et stunt JEG ville prøvd uansett.

Legg innLagt inn:13 mar 2003 01:06
av MR2turbo
jumbo skrev:2. Kjøre i 200+ med lyktene oppe er ikke et stunt JEG ville prøvd uansett.
:shock: skrur du av lysa når du kjører fort, sånn at ingen skal se deg?? Jeg setter heller på fulltlys jeg..

Legg innLagt inn:13 mar 2003 08:59
av jumbo
Hehe. Det jeg vel mente å si, er at jeg ikke grisekjører så jævlig når det er behov for lysbruk... Synes 200 km/t egner seg best i dagslys...

Legg innLagt inn:13 mar 2003 14:09
av MR2turbo
hehe.. da så.. :)

Legg innLagt inn:13 mar 2003 14:45
av chris
Kjøre i 200 km/t når det er såpass mørkt at man må bruke ekstra belysning, er vel egentlig litt galskap, er det ikke? :)

Legg innLagt inn:13 mar 2003 15:20
av Dalan
chris skrev:Kjøre i 200 km/t når det er såpass mørkt at man må bruke ekstra belysning, er vel egentlig litt galskap, er det ikke? :)
kan tenkes det er litt galskap ja, tror særlig elgene som lusker rundt i skogkanten og venter på intetanende bilister (hvertfall her på østlandet..) syns det er litt galskap ;)

Legg innLagt inn:14 mar 2003 00:54
av chris
Ja.. mellom her i Alvdal og Elverum, det er jo en mareritt-strekning med tanke på elg..

Legg innLagt inn:14 mar 2003 01:44
av MR2turbo
Det er nok litt galskap, ja.. men her i rogaland er det ikke elg.. ;)

Hvis jeg kjører andre steder i landet, ser jeg alltid etter elg, ja.. Jeg kommer egentlig fra Arendal og der er det enlete plasser man svært ofte møter elg..

Legg innLagt inn:14 mar 2003 02:17
av Erlend
Er du fra Arendal Markus? Nå sitter jo jeg i Grimstad...du skal ikke besøke gamle trakter da, så kan du komme innom så jeg får gitt MR2en din en klem? :D

Legg innLagt inn:14 mar 2003 03:01
av MR2turbo
E e fra Ændal ja ;)

Kommer til å reise nedover.. men ikke noen konkrete planer akkurat nå.. Kan ikke jeg gi beskjed til deg hvis jeg får bilen tidlig ferdig og finner ut at jeg skal cruise en tur nedover?? :D
Så kan jeg jo svinge innom HIA en tur.. ;)

Legg innLagt inn:14 mar 2003 12:10
av Erlend
Gleder meg allerede :wink:

Legg innLagt inn:14 mar 2003 16:40
av MR2turbo
Så kan vi stikke ut å spinne en tur ;)