TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 by night

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#6949  av jumbo

Hehe, tror det har en god del med valg av lykter å gjøre... Med så liten åpning som jeg har, blir det jo langt enklere å gjøre en grei finish også...

Har jobbet litt mer med planlegging av kåper i kveld, og skal fortsette i morra. Har tilgang på en skikkelig glassfiberekspert på jobben, så jeg skal lufte problemstillingen og innhente råd...

Jeg har ingen store problemer med å bli kopiert. Jeg har tross alt kopiert en MR2 jeg har sett selv... Eller hva sier du Markus? :P

#6952  av chris

Vi får kopiere dem, og spre oss til forskjellige deler av landet :D

#6986  av MR2turbo

jumbo skrev:Jeg har ingen store problemer med å bli kopiert. Jeg har tross alt kopiert en MR2 jeg har sett selv... Eller hva sier du Markus? :P
hehe.. Det er en god egenskap :P

Lyktene ser Fantastiske ut, Jumbo!! :D
Men jeg tror for min del at jeg enten ville byttet de ut med to runde eller beholde de orginale.. Jeg er så alt for glad i det gode lyset de gir, så da får jeg heller senke lyktene der andre kan se meg ;)

Registrerte at du nevnte det å bytte ut stagene i lyktene med modellfly flightcontr. stag.. De bør jo i så fall og tåle kraften lykta blir utsatt for i ++200km/t

#6999  av jumbo

Vel, nå er jo noe av ideen at ikke stagene skal bære krefter fra lykta i det hele tatt når lykta er helt oppe eller helt nede. Stagene skal avlastes av stoppere som lyktekassa ligger an mot. Nå er problemet at siden lyktene er såpass lave, vil nok fremdeles fartsvind presse de NED, ikke opp slik som originalt, ergo må armene like fullt ta støyten.

To konklusjoner:
1. Armene må være dimensjonert deretter.
2. Kjøre i 200+ med lyktene oppe er ikke et stunt JEG ville prøvd uansett.

#7068  av MR2turbo

jumbo skrev:2. Kjøre i 200+ med lyktene oppe er ikke et stunt JEG ville prøvd uansett.
:shock: skrur du av lysa når du kjører fort, sånn at ingen skal se deg?? Jeg setter heller på fulltlys jeg..

#7076  av jumbo

Hehe. Det jeg vel mente å si, er at jeg ikke grisekjører så jævlig når det er behov for lysbruk... Synes 200 km/t egner seg best i dagslys...

#7088  av MR2turbo

hehe.. da så.. :)

#7092  av chris

Kjøre i 200 km/t når det er såpass mørkt at man må bruke ekstra belysning, er vel egentlig litt galskap, er det ikke? :)

#7094  av Dalan

chris skrev:Kjøre i 200 km/t når det er såpass mørkt at man må bruke ekstra belysning, er vel egentlig litt galskap, er det ikke? :)
kan tenkes det er litt galskap ja, tror særlig elgene som lusker rundt i skogkanten og venter på intetanende bilister (hvertfall her på østlandet..) syns det er litt galskap ;)

#7121  av chris

Ja.. mellom her i Alvdal og Elverum, det er jo en mareritt-strekning med tanke på elg..

#7130  av MR2turbo

Det er nok litt galskap, ja.. men her i rogaland er det ikke elg.. ;)

Hvis jeg kjører andre steder i landet, ser jeg alltid etter elg, ja.. Jeg kommer egentlig fra Arendal og der er det enlete plasser man svært ofte møter elg..

#7133  av Erlend

Er du fra Arendal Markus? Nå sitter jo jeg i Grimstad...du skal ikke besøke gamle trakter da, så kan du komme innom så jeg får gitt MR2en din en klem? :D

#7140  av MR2turbo

E e fra Ændal ja ;)

Kommer til å reise nedover.. men ikke noen konkrete planer akkurat nå.. Kan ikke jeg gi beskjed til deg hvis jeg får bilen tidlig ferdig og finner ut at jeg skal cruise en tur nedover?? :D
SÃ¥ kan jeg jo svinge innom HIA en tur.. ;)

#7174  av Erlend

Gleder meg allerede :wink:

#7197  av MR2turbo

Så kan vi stikke ut å spinne en tur ;)