TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• diskusjon

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#6766  av chris

@lpher skrev:
chris skrev:markant er vel mildt sagt.. V6'ern blir jo parkert av en mr2... Men jeg ble frakjørt av en "familiebil-slede" i går da.. Audi med 4.2l V8.. over 400 gamper i den............ :evil:

Måtte få tilbake selvsikkerheten med å dra en Audi TT i Trondheim etterpå. Han ble så sur at han kom opp på siden i et lyskryss og viste finger... :twisted: :twisted:

Audi TT? ...er ikke det frisørutgaven av bobla det da? -)

Foresten den 4.2 audin....hadde ikke hatt nubbsjangs mot deg...
fks. bortgjennom børsabergene ;-)

@lpher
Som ikke synes Chris har noe å skjemmes for ;-)
Hehe, veldig veldig sant. Da skulle jeg parkert han ja ;)
Audi TT er DEN utgaven av bobla ja.. men jeg grisekjørte jo ikke. bare dro fra han på et par lyskryss ;)
Ellers.. i dag ble jeg jaggu f... ta meg frakjørt igjen. Men egentlig var det ikke vits for meg å prøve. Jeg ble sittende å le når han dro fra meg gjennom Trondheim. En Honda NSX....

#6771  av Fangoria

Erlend skrev:Du kan ha så mye hester du vil, men det har ingenting å si så lenge du ikke kan bruke dem. Med en MR2 kan man bremse senere enn med andre biler, og komme raskere på gassen igjen.
Jeg vil mye heller ha en Corolla GT istedet for en hvilken som helst BMW M3 eller Audi RS6....
Da forstår jeg..

ok

Men bruke og bruke, det avhenger av skjåføren også, en som ikke er redd tar dei fleste selv med mindre hester..
Når en kjører i 170-180 på snøføre med en Opel Vectra Diesel med 3-4 stk sittende så sier det litt.. og da etter spedometret selvsagt..
Eller legger noen breie i hver sving på sommeren, jada noen er sprøe også.. PS er ikke jeg da..

Jeg er gal jeg også men jeg har roet meg ned litt i det siste, problemet er vel om jeg kjøper en MR2 og hvordan jeg blir da hehe ;)

#6772  av Fangoria

Vet ikke hvor fort dere har kjørt på glatta da..
Men mener det er litt idioti når man kommer op i fart på 150-160 eller mere..
Selv om man er alene, har selv gjordt det men på en mindre trafikkert vei, tror jeg har hatt en 150-160 da.. galskap selvsagt..
Det går fort da og møter man elg eller noe annet så smeller det godt..

#6773  av Christian

Da må du sikte mellom bena på den da :wink:

Seriøst : folk som ligger i 150-160 på glatt vei her vel egentlig et seriøst problem...?

#6792  av Fangoria

Christian skrev:Da må du sikte mellom bena på den da :wink:

Seriøst : folk som ligger i 150-160 på glatt vei her vel egentlig et seriøst problem...?

Kanskje ikke noe problem, men tenker kanskje ikke helt over faren...

Er selvsagt ikke problem å kjøre i denne farten så sant man har kjørt mye i snø, som jeg gjør..

Men skjer det noe så går som regel til H****

#6795  av chris

Jeg har et ordtak som jeg alltid har sagt og brukt flittig:

"det er ikke farten som dreper, men idioten bak rattet" ...

Man skal kjøre med hodet, uansett vær og føre. Å kjøre fort betyr ikke nødvendigvis idiot-kjøring, og motsatt.

#6798  av jumbo

Fangoria skrev:Er selvsagt ikke problem å kjøre i denne farten så sant man har kjørt mye i snø, som jeg gjør..
Det som virkelig ER farlig er å tro at man mestrer bilkjøringen sin... :P

De beste rallyførerne og lignende kjører så grovt som de gjør og slipper unna med det hovedsaklig av en enkelt grunn: Ydmykhet i bøtter og spann. En ekstrem respekt for gjeldende forhold er et must dersom du skal kjøre trygt langs veien, og like fullt i racingsammenheng.

#6802  av @lpher

chris skrev: Hehe, veldig veldig sant. Da skulle jeg parkert han ja ;)
Audi TT er DEN utgaven av bobla ja.. men jeg grisekjørte jo ikke. bare dro fra han på et par lyskryss ;)
Ellers.. i dag ble jeg jaggu f... ta meg frakjørt igjen. Men egentlig var det ikke vits for meg å prøve. Jeg ble sittende å le når han dro fra meg gjennom Trondheim. En Honda NSX....
...ingen skam å bli frakjørt av en NSX da ;-)
Tror jeg hadde lattn vært sjøl jeg...for denne ene gangen ;-)

Jasså...så han han bruker NSXn på 'vinterstid' ja.. ;-)

@lpher

#6805  av chris

Noe sier meg at du kjenner'n..

Bra føre i trøndelag nå da, bortsett fra at det er litt vått pga all snøsmeltingen og regnet som var..

Nei, kan ikke si jeg skjemtes nei. Ikke så mye plass å kjøre i Trondheim sentrum heller da. Han lå for øvrig brei ut av ethvert kryss ;)

#6809  av Goose

I vil ikke nevne en bil som hyundai coupe...

Jeg må si at en 2,7l V6 på 167 HK som har 243NM og aks. 0-100 på 8,2sek er ubrukelig.

sååå stor motor og såååååååå lite kreft ut av den... jaja...

Hyundai tenker mer på avgifter enn på æren... at det går ann å kjøre med 2,7 V6 med BARE 167 HK som bruker 1,5l på mila... blæhh!!!

#6810  av Fangoria

chris skrev:Jeg har et ordtak som jeg alltid har sagt og brukt flittig:

"det er ikke farten som dreper, men idioten bak rattet" ...

Man skal kjøre med hodet, uansett vær og føre. Å kjøre fort betyr ikke nødvendigvis idiot-kjøring, og motsatt.

Så har også kjøre erfaring noe å si også..
En som har hatt lappen 1, 2 år eller noen få til kan selvsagt ikke måle seg mot dem som har hatt lappen over 10 år..

jumbo

Det som virkelig ER farlig er å tro at man mestrer bilkjøringen sin...

De beste rallyførerne og lignende kjører så grovt som de gjør og slipper unna med det hovedsaklig av en enkelt grunn: Ydmykhet i bøtter og spann. En ekstrem respekt for gjeldende forhold er et must dersom du skal kjøre trygt langs veien, og like fullt i racingsammenheng.

Har mye med erfaring som dere glemmer..

At man leker verdensmester har ikke noe med saken å gjøre, kan man kontrolere bilen på glatta så er man mere efaren og har en betre skjans på glatt føre..
dvs man kan kjøre 150km til man vet at det er sving noe lengre borte, man bremser i tide og kjører pent og pyntelig gjennom svingen, en uerfaren skjåfør vil kanskje glemme det og tror at han vil mestre svingen i litt for stor fart..
Som sagt så er det lenge siden jeg har hatt så stor fart.. men vet at i dag ville jeg mestre en fart i 150km betre en jeg gjorde for noen år siden..

Noe annet som gjenkjenner en dårlig skjåfør er at han ikke kjenner at han vil få en sladd i en sving.. man skal kjenne det og da vil man også averge sladden i svingen, selv om hensikten ikke var der..
Eks han kjører i 90km på snøføre og bremser ned til 80km, likevel er farten for stor etter svinger og hvordan bilen reagerer med dekk og hvor lett den er bak..

Joda jeg har sittet på og merket at dette ville skje, skjåføren som var fersk merket det ikke..
Sist redigert av Fangoria den 11 mar 2003 01:07, redigert 1 gang totalt.

#6811  av @lpher

chris skrev:Noe sier meg at du kjenner'n..

Bra føre i trøndelag nå da, bortsett fra at det er litt vått pga all snøsmeltingen og regnet som var..

Nei, kan ikke si jeg skjemtes nei. Ikke så mye plass å kjøre i Trondheim sentrum heller da. Han lå for øvrig brei ut av ethvert kryss ;)
Nææhh...ikke egentlig..men jeg kjenner til ham...

Sidelengs? ...spørr meg om det da ;-)
Var en tur ut og lufta TRAC OFF knappen i dag....det sammen med manu mode på automat kassa....det går ann å gire kjappere da ja ;-)

Enklere å 'kjøre' bilen å da...for den som er mest vant til manuell giring...

@lpher

#6812  av @lpher

Goose skrev:I vil ikke nevne en bil som hyundai coupe...

Jeg må si at en 2,7l V6 på 167 HK som har 243NM og aks. 0-100 på 8,2sek er ubrukelig.

sååå stor motor og såååååååå lite kreft ut av den... jaja...

Hyundai tenker mer på avgifter enn på æren... at det går ann å kjøre med 2,7 V6 med BARE 167 HK som bruker 1,5l på mila... blæhh!!!
Så enig, så enig....er det fremdeles 2-3 generasjoner gammel Mitsu. teknologi de bruker eller?

@lpher

#6813  av Goose

trukke det, teknologien dems er ikke så gammel men det virker som om dem klarer ikke å utnytte motorer...

Det er evartfall pinlig å komme med en 2,7l V6 med bare 167HK.
Skamelig spør du meg.

Jeg vet evartfall at foreløbig holder jeg med til celica, så en gang senere blir det SUPRA! :twisted:

men det er jo en goood stund til... :roll: (hvis ikke jeg vinner i lotto da :wink: )

PS! /me stamgjest :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7