TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• treff pÃ¥ vÃ¥lerbanen - hvor mange?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#404  av CelicaTurbo

Jaja, det er nå sikkert 3/4 år siden den episoden der og jeg har ikke sett ham siden, men så er han bare noen jeg kjenner til og fyren som jeg egentlig kjenner ham gjennom har jeg mistet mye kontakt med.. Såg Sindre også i sommer mener jeg om ikke hukomelsen er helt forsvunnet.. da snakket han 200sx med Henning..

#405  av Ronny Bjørnsen

Sindre skulle kjøpe seg 300 til sommeren, men han får ikke solgt bilen sin så nå snakka han om til jul:)

#407  av CelicaTurbo

hvilken bil har Sindre da? og hvordan kan en så ung gutt ha råd til en 300ZX da? Trodde de kosta godt over 200.000 jeg da, og man trenger vel en ganske seriøs inntekt eller formue for å klare noe slikt..?  men, det er vel bare snakk om prioriteringer :)

#409  av Ronny Bjørnsen

Forsikring og lån kommer på ca 6000 i mnd, så prioriterer du rett har vel alle som er i jobb og bor billigt råd :D
3-4 år siden? jeg trodde han kjøpte den for 2 år siden...
Sindre kjører en rød mazda 323 F eller noe slikt ;)

#410  av CelicaTurbo

ok, jeg betaler litt over 3000,- mnd i forsikring og lån så det kommer vel ann på prioriteringer ja :)  men, jeg mente tre-kvart år siden og ikke 3-4 år siden da hvis du ser på posten.. altså forrige sommer ca..

#411  av CelicaTurbo

Forresten Ronny, jeg har fått tilbud om å prøve en Race Technology AC22 fra Evo Motorsport her i Bergen. Dette er en enhet for måling av effekt og ytelse på biler. Altså, beregning av hk på grunnlag av akselerasjon og forskjellige tidsestimater som 0-100, 100-0, 0-201m osv.. Om du er interessert kan vi også få testet din bil og få med oss Sverre i sin GTI-R? Hensikten er å teste enheten for å se hva vi synes og samtidig kanskje ha det litt gøy?

#412  av Ronny Bjørnsen

weeeeee, Litt gøY??? weeeeee :)
Jeg er med:)
Jeg har blitt lovet gratis bremsing, men benken er under flytting, så det tar sikkert noen uker... Dvs alle vet hvordan det er med ting som er gratis, blir det noengang noe av?
Tror det ikke før jeg ser det ;)
3/4 år ja, lurte meg der ;)
Dersom det blir bremsing, kan vi jo sammenligne resultat :)

#415  av CelicaTurbo

Ypperlig! Snakker du også med Sverre da og hører om han blir med på dette? Jeg har egentlig telefonnummeret hans men han blir bare forvirret om det er meg som ringer. Men om du senere får bremset bilen så kan jo det være en fin måte å teste differanse i målingene da. Bortsett fra at heller ikke en dyno kan gi eksakte resultater og det er variasjon fra dyno til dyno så.. men en pekepinn ihvertfall.  Men, før jeg avtaler noe mer med EVO kan du snakke med Sverre? Og vi bør vel vente på at snøen forsvinner og jeg kan gjerne sjekke om den vekten i Åsane kommer med noen fornuftige resultater eller ikke..   :)

#419  av CelicaTurbo

hm, så da må vi tippe vekten på bilene og det er vel ikke helt bra? Men, jeg skal sjekke den jeg, men sist gang jeg prøvde forandret ikke tallet på seg overhode så jeg begynte å lure på om jeg hadde kjørt opp på feil plate eller noe :)

#426  av Ronny Bjørnsen

Sverre kunne ikke bli med...
Måling kunne han tenke seg, men clutchen må skiftest først :)

#427  av CelicaTurbo

ok, men vi får uansett vente på snø-fritt vær tenker jeg. Er clutchen så dårlig at den ikke klarer å holde på vanlig aks engang? Da er det ihvertfall virkelig på tide å skifte den :) Ikke så billig kanskje, Toyota skulle ha 6000 for å bytte min clutch i sin tid, men den byttet jeg lenge før den ble så gale som det der da.

#428  av Ronny Bjørnsen

Dette er jo en 4wd, tar litt mere tid det.... sikkert nesten 2 hele dager...
Snøfritt og tørt? eller er det for mye å håpe på?
VÃ¥t vei og vinterdekk funker i hvertfall ikke for meg...

#429  av CelicaTurbo

jo det er vel mer jobb med en firehjulstrekker ja men på den annen side kanskje de slipper å løsne motorfester for å skifte clutchen slik som på MR2? Men, på måling av 0-100 er nok jeg også avhengig av tørr asfalt ja, men på ren effekt-måling er ikke det noe behov ihvertfall.. har ikke så stor tro på 0-100 målingen for min del for kirkassen er litt treg til andre gir og selv om jeg kan tvinge den over så liker jeg ikke det og da bruker jeg nok ett halvsekund lenger tid enn det jeg kunne ha gjort med en tipptopp stand kasse da..

men, våren er i annmarsj så det blir nok snart føre får å kunne ta en slik test så vi får se det litt ann da..