TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gul Supra MKVI i midtbyn i Trondheim

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#169401  av tommis

Ja dette temaet vekker av en eller annen grunn fram følelser i ganske mange her på forumet. Og det er bra, det er jo et diskusjonsforum! :D

Vil først si til bilradio-chris at hvis du føler deg kvalm og utilpass etter å ha lest et innlegg fra en som tar bladet fra munnen og sier det akkurat som han føler det der og da får heller finne seg en annen tråd og skrive på løspjatt!

Og ”KK-ma70”. Jeg liker MK3 veldig godt, den er IKKE utrangert på noen måte. Var mange ganger inne på tanken å kjøpe meg en selv. (med turbo da) Du må ikke missforstå, jeg tok nok hardt i i denne posten og det kan kanskje se ut som det var du som fikk skyldebøtta. :oops:

Men jeg føler det ikke er ubegrunnet! Har mange ganger sett en litt sånn lunken mottakelse når for eksempel noen har carspotta en MKIV. Ser jeg for meg en tråd med
”enda en rhd Supra med prøveskilt” etterfulgt av en smilis som himler med øynene.
Det bør jo være i våres interesse som forum og bilklubb at det kommer flere medlemmer med råe biler. Ikke bare mr2 og Corolla!

Og ja ”KK-ma70”. Den lavere prisen på jdm spiller sef. en rolle, men det var ikke avgjørende for min del. Klart det finnes lhd biler med det utstyret jeg var ute etter. Men ikke da jeg skulle kjøpe bil.

”kvitviken77” Nevn 1 bil. Bare 1 bil der du får mer kjøreglede å power i enn en jdm TT Supra?

Til ”ninjamannen78” du kan for min del spare dine aksepterende nikk fra (jeg vet ikke hvilken bil du kjører nå). Men jeg kommer ikke til å kjøre lengre nord en Trondheim med Supran min.
Og hvis jeg ser noen som henger med jeipen av den grunn preller det av meg etter jeg har lagt min manuell rdh Supra i 3. gir og rattet igjennom noen svinger inn i solnedgangen med et stort smil om munnen og nok bensinpenger til en full tank til pga det jeg sparte på å kjøpe JDM Supra 8)

#169410  av Rayho

Ninjamannen78 skrev:
Rayho skrev:Kunne ALDRI tenkt meg kjøpe LHD selv om jeg lett kunne finansiert en.
Nei, lett å misforstå den setninga her :shock:
Nei den er ikke det. Å takk for at det er noen som klarte å lese det. Men det må da være klinkende likegyldig for dere andre, på samme måte som det er helt likegyldig for meg hva dere andre vil kjøpe. Man er forskjellig, å på et diskusjonsforum sier man det man selv synes. Jeg har hverken RHD eller LHD supra, men hadde jeg kjøpt en så hadde det vært RHD pga det JEG føler jeg får mest igjen for det. Men jeg er ikke så trangsynt å ikke ser at mange andre ser annerledes på det, å ikke synes at prisen har noe å si.
Hvem jeg får aksepterende nikk av (hva nå det skulle bety) avgør ikke hva jeg kjører, og jeg tror de fleste synes det er gøy å se en supra på veien.

Tommis: Ninjamannen78 kjører en Audi A6 varebil hvis du lurte. Rart ikke det står i signaturen....
Sist redigert av Rayho den 29 apr 2006 11:41, redigert 1 gang totalt.

#169429  av KK-ma70

skrev tidligere i denne posten om en hvit mkiv, skulle være mk3. misforstod dama...
vet hvem sim det er også. croco-frod her på forumrt, han har også en hvit mk4 celica :D

#169438  av Ninjamannen78

Rayho skrev:Tommis: Ninjamannen78 kjører en Audi A6 varebil hvis du lurte. Rart ikke det står i signaturen....
He he skikkelig saklig nå. Det er en Allroad ikke en A6, men er vel ikke så lett å se forskjell når man ser Lotus i en Smart. :roll: Rart bilen din ikke står i signaturen din :roll:
Skal ha Supra igjen, gidder ikke forandre sig`en, de bilene jeg måtte ha mellom min første Supra og den neste er ikke så viktige.

#169443  av Rayho

Ninjamannen78 skrev:
Rayho skrev:Tommis: Ninjamannen78 kjører en Audi A6 varebil hvis du lurte. Rart ikke det står i signaturen....
He he skikkelig saklig nå. Det er en Allroad ikke en A6, men er vel ikke så lett å se forskjell når man ser Lotus i en Smart. :roll: Rart bilen din ikke står i signaturen din :roll:
Skal ha Supra igjen, gidder ikke forandre sig`en, de bilene jeg måtte ha mellom min første Supra og den neste er ikke så viktige.
Jeg ser ikke Lotus i Smart i det hele tatt. Å har faktisk aldri sagt det. Er det folk sa til meg når jeg hadde Roadster Coupeen. At dem ikke ser forskjell kan jeg ikke skjønne. Eneste likheten er at begge er roadstere. Hva det har med saken i dette forumet skjønner jeg ikke uansett. Var noen som spurte hvilken bil du har å jeg svarte. A6 eller Allroad, samme ulla.

#169687  av FalcoN

Endelig noen som kom inn på temaet på posten :wink:
Ble mye unødvendig drittkasting her nå...chill down boys :?

#169913  av cameleon

Jeg må bare le når jeg leser dette :lol: :lol:
Hvorvidt bilen har RHD eller LHD spiller latterlig liten rolle. Samme gjelder om det er en værsting TT utgave med 1000hk eller en NA med 200hk. Det er jo til hver enkelt å vurdere åssn utgave de vil ha og hva de selv føler passer til en :wink: Noen ønsker biler som har looken men kanskje ikke de kreftene i motoren og omvendt.
Om noen mener at det er teit at man sparer 100k på å kjøpe en NA framfor TT, så mener jeg at det er helt idiotisk å ikke legge i ytteligere 150k og kjøpe seg noe som en Ferrari 355. Det er jo biler som etter min mening får en Supra til å se helt bedriten ut. Kjøreegenskapene likeså :wink:

Dette er jo en diskusjon som igjen blir opp til hver enkelt å vurdere. Personlig, så har jeg aldri i verden brukt pengene mine på en supra NA eller Twinturbo. Har et titalls biler til den prisen foran på lista. Skulle jeg brukt en halv mill på bil så har ikke supra blitt vurdert en gang. Men nok en gang, så er meg :wink:

#169954  av chris

cameleon skrev:så mener jeg at det er helt idiotisk å ikke legge i ytteligere 150k og kjøpe seg noe som en Ferrari 355. Det er jo biler som etter min mening får en Supra til å se helt bedriten ut. Kjøreegenskapene likeså :wink:
Hvem faen gidder å betale 40 høvdinger i service hver gang man har vært på den lokale nærbutikken en tur da :P
Men er enig i at de SER bra ut.. ligner veldig på MR2 ;)

#169971  av arctic_celi

Rayho skrev:A6 eller Allroad, samme ulla.
Vel, kanskje ikke helt det samme da. Allroad koster vist en hel del mer pga noe få finnesser.
Spør du meg så er Allroad bare et statussymbol som koster mer en det smaker.
Kan jo for pokker kjøpe seg en valig A6 og en morro terrengbil for samme prisen.

Angående RHD og LHD Supra så må jeg si at det er samma faen.
Bilen er god.. bilen er rå... (det eneste som må tenkes igjennom er hvor mange er det som vil kjøpe en RHD Supra av deg her i Norge?
Hvis man ser bort ifra vi få her som har bil på hjernen. Vidresalg faktoren er viktig. Men så koster det kanskje mer en det smaker med en LHD.
Så... da spørs det hvor mye penger man har og hvor mye penger man vil bruke.)

Nå til carspotting: HAR IKKE SETT EN SUPRA HER I BODØ :(
Dårlige greier altså!

#170001  av VeilSide

Det som jeg synes er artig er alle disse som egentligt setter RHD i en kategori uten å egentlig ha kjørt dette selv. Har kompiser med Rx`er og Evo`er som er RHD og de jeg har snakket med hatt så absolutt ingen ønsker om å bytte ut med LHD.

Om en ikke liker RHD så synes jeg ikke folk trenger å skrike at det er feil og "idioti" å ha rattet på den siden. Det er opp til hver enkelt hva en vil ha. Jeg er vanvittig godt fornøyd med min RHD og skal ikke legge inn en eneste krone på å forsøke å få den LHD. RHD er nøyaktig like lett som LHD, forskjellene er bare : Gire med venstre, billigere i pris og en kan ikke lenger ta den gule stripa som referansepunkt til hvor i veien bilen ligger :D

#170007  av dca

var da veldig til temperament her da...hehe...virker som noen prøver å bygge opp litt selvtillit som man sikkert har null av fra før med å forklare hvor rik man er over nettet! hehe..way to gooo!!

Er en lhd enklere å selge iforhold til en rhd da? her til lands altså!? for er jo kjekt å faktisk FÅ selge bilen hvis man skal det engang...

#170009  av arctic_celi

dca skrev:Er en lhd enklere å selge iforhold til en rhd da? .
Mener helt klart at det er en viktig faktor.
Den normale mannen i gata vil ikke kjøpe en RHD... og det finnes en hel del "bilfolk" som ikke vil gjøre det også.
Så: Er nok stygt redd for at alle de RHD Supra'ene som har blitt importert i den siste tiden blir harde salgsobjekter når de skal selges.

Sportsbiler i seg selv er jo ikke de meste lettsolgte bilene..
og når man begynner å gå opp i Supra klassen... og slenger på at rattet er på feil side..
ja.. da tror jeg det blir heller få potensielle kjøpere.

Har lyst på en RHD supra jeg...
men vet ikke helt om jeg tørr å kjøpe meg en... kan jo komme til å bli sittende med den for evig.
(noe som i seg selv ikke trenger å være kipt... men når man trenger penger til noe fornuftig..som fks hus, familie bil osv... så er det litt kipt ja)

#170037  av sindrejl

tror ikke det å få solgt en rhd supra er det vanskeligste akkurat.. og grunnen er jo såklart at den blir jo langt billigere enn resten.. dette lokker ungdommer og de som ikke har så mye penger osv osv.. så skakke være så vanskelig :)

#170041  av @lpher

sindrejl skrev:tar jeg ikke helt feil da så eier nok mannen omkring 4 supraer :)
Nahh...er nok ikke Mjølhus sin denne :) Lurer på om ikke eieren jobber på klargjøringa på Hell Bil eller noe? :) Skal se om jeg ikke kan få tak i ham :)

Han har foresten hatt bilen siden i fjor sommer/høst om jeg ikke tar feil...og har hatt den stående på jobb og satt den i stand litt etterhvert :)