Side 3 av 11
Legg innLagt inn:22 apr 2006 23:27
av TOYPARTS
kennethx skrev:Hva tider kjørte forskjellige biler på? Postet noen liste ett sted?
Vel granada med 1500+++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++
++++++++++++hk kjørte 11,1og 213i mål
Legg innLagt inn:22 apr 2006 23:28
av kennethx
1500++++ skal du knekke 10'eren med i allefall

Legg innLagt inn:22 apr 2006 23:28
av TOYPARTS
og markus med 470hk på lett bil kjørte 13,26 og 182km/h
Legg innLagt inn:22 apr 2006 23:29
av TOYPARTS
kennethx skrev:1500++++ skal du knekke 10'eren med i allefall 
eller 8

Legg innLagt inn:22 apr 2006 23:30
av kennethx
lurer på hva jeg hadde klart selv på 402, har jo kjørt 8.5/133 på 201....
Legg innLagt inn:22 apr 2006 23:31
av TOYPARTS
med de tidene som ble kjørt (og farten) så kom jeg frem til, markus 340-350hk Granada 680-700hk, chevelle 650-660hk skyline 400hk
Legg innLagt inn:22 apr 2006 23:33
av TOYPARTS
kennethx skrev:lurer på hva jeg hadde klart selv på 402, har jo kjørt 8.5/133 på 201....
Tipper på ca 12,5-7 og noe med 180km/h
Legg innLagt inn:23 apr 2006 00:37
av andre 1
Gratis med 3plass markus !! Hvordan kommer du frem til de hk tallene toyparts , går du ut fra at feks granadaen har 100prs veigrep hele veien ?
spiller ikke dekk osv en del inn her ? vil jo feks tro at en 4 trekker med 1000hk hadde fått en laaangt bedre tid en en som bare trekker på 2 !! og sist og ikke minst så må jo føreren av bilen spille en viss rolle .
Legg innLagt inn:23 apr 2006 09:34
av jan-erik
Først og fremst gratulerer med 3. plassen totalt til Markus!! Litt bedre i slålomkjøring (endte sist) så kunne seieren vært innen rekkevidde.
Var og så på selv, og det var vel ingen som hadde noen imponerende tider på drag, det kan man vel være enig i. Faktorer som vær, baneforhold, kun 1. forsøk på drag (som for mange sikkert var årets første også) gjør sikkert at ting ble som de ble. Når vel alle kjører dårligere enn hva man normalt skulle forvente vil jeg tro det ligger mer på årsakene over enn at bilene skulle ha så voldsomt mye mindre HK enn de oppgir.
Var uansett hyggelig å treffe folk igjen nå som sesongen har begynt

Og for et fint vær! Endte om rimelig solbrent kan man trygt si. Filmet en god del, så skal prøve å få gjort en film ganske fort, om tiden strekker til.
Legg innLagt inn:23 apr 2006 09:35
av sleeper
andre 1 skrev:Gratis med 3plass markus !! Hvordan kommer du frem til de hk tallene toyparts , går du ut fra at feks granadaen har 100prs veigrep hele veien ?
spiller ikke dekk osv en del inn her ? vil jo feks tro at en 4 trekker med 1000hk hadde fått en laaangt bedre tid en en som bare trekker på 2 !! og sist og ikke minst så må jo føreren av bilen spille en viss rolle .
tidene viser hvor god en sjøfør er, slutthastighet endrer deg veldig lite!(med mindre han slipper gassen etter 300meter da!)
en 4hjulstrekker har i 99.9% av tiden DÅRLIGERE slutthastighet en en 2 hjulstrekker med samme motoroppsett grunnet drivhjulstap!
Legg innLagt inn:23 apr 2006 12:34
av TOYPARTS
sleeper skrev:andre 1 skrev:Gratis med 3plass markus !! Hvordan kommer du frem til de hk tallene toyparts , går du ut fra at feks granadaen har 100prs veigrep hele veien ?
spiller ikke dekk osv en del inn her ? vil jo feks tro at en 4 trekker med 1000hk hadde fått en laaangt bedre tid en en som bare trekker på 2 !! og sist og ikke minst så må jo føreren av bilen spille en viss rolle .
tidene viser hvor god en sjøfør er, slutthastighet endrer deg veldig lite!(med mindre han slipper gassen etter 300meter da!)
en 4hjulstrekker har i 99.9% av tiden DÅRLIGERE slutthastighet en en 2 hjulstrekker med samme motoroppsett grunnet drivhjulstap!
Stemmer på en flekk, slutthastigheten endrerseg ikke, og å skylde på dårlige starter er for dumt, så vidt jeg vet hadde granadaen 0,2sek i reaksjonstid, usikker på hva markus hadde men han fikk skryt av god start, noe han i mine øyne hadde også, man kommer frem til de tallene når man har en vekt på bilen og farten som blir kjørt i mål, om man spinner 100 meter betyr nesten ingenting på 402 meter, du vil kansje tape 2-4km/h i sluttfart, men men.
Sjønner ikke at det er bare å godta det, bjørnstad sin rulle er jo norges største jesus rulle, og det er jo der markus sin bil er bremst, de er også de eneste jeg vet om som klarer å plukke ut 600hk på en original Nissan 300zx, det er så mye som ikke henger med på den effekten at det virkelig holder, kunne faktisk tenkt meg å bremst bilen der selv, siden jeg vet hvor mye effekt jeg har i den, får sikkert ut bort i 700 hk jeg da.
Bilene gikk godt de, og imponerende bygg på mange av de, og jeg liker personlig bilen til markus veldig godt, det eneste jeg vil frem til er at det ikke er så mye effekt i den eller granadaen.
Legg innLagt inn:23 apr 2006 13:03
av andre 1
Ok den er grei !! Kunne vært artig å fått en komentar fra markus her !
Ser bjørnstad skryter av at rullene deres er 99,9prs nøyaktige , sitat bjørnstadbil :
Denne kan brukes på både 2 og 4wd biler, og består av 4 elektro-hydrauliske enheter som kobles rett på bilens hjulnav.
Det betyr at vi får målinger på drivhjul som er 99.9% nøyaktige og problemet med hjulspinn oppstår aldri, uansett effekt i motoren. Det spiller ingen rolle om du kommer med piggdekk eller slicks.
Vi slipper unøyaktigheter i målinger grunnet temperatur i dekk, forskjellige dekktyper eller faststropping / vekter / 5 mann i bagasjerommet.
Vi kan simulere drag fra min. til max. turtall mellom 3 og 30 sekunder, og vi kan bremse med belastning på alle turtall. Dersom du har et problem ved ca 5500 o/min, kan vi avgrense å kjøre et drag fra f.eks. 5200-5800 o/min ved forskjellig belastning for å justere bort problemet. Dette gir den mest effektive og nøyaktige mapping av biler med f.eks. datasprut.
Vår Dynapack 5032 tåler belastning på over 800 hk på 2wd biler over lengre tid og 1200 hk for 4wd biler. Dette er drivhjulshester! Drag-biler med bakhjulsdrift på mer enn 1100 hk har blitt bremset/mappet med tilsvarende utstyr hos vår leverandør i England!
Utstyret er selvkalibrerende i forhold til temperatur og luftfuktighet. Vi kan lagre datalogg etter alle testinger, og vi justerer etter bredbåndslambda.
Ettersom dette består av 4 frittstående enheter + datautstyr og kjølevifte, så har vi mulighet til å ta med utstyret dit det er ønske eller behov.
Effektmåling 2wd biler med utskrift: 1.500,- inkl.mva.
Effektmåling 4wd biler med utskrift: 2.000,- inkl.mva.
Arbeid med Dynapack pr.time: 950,- inkl.mva.
Programmering/justering av datasprut gjøres på timing.
Ta kontakt med oss dersom du har spørsmål.
Legg innLagt inn:23 apr 2006 13:15
av TOYPARTS
andre 1 skrev:Ok den er grei !! Kunne vært artig å fått en komentar fra markus her !
Ser bjørnstad skryter av at rullene deres er 99,9prs nøyaktige , sitat bjørnstadbil :
Denne kan brukes på både 2 og 4wd biler, og består av 4 elektro-hydrauliske enheter som kobles rett på bilens hjulnav.
Det betyr at vi får målinger på drivhjul som er 99.9% nøyaktige og problemet med hjulspinn oppstår aldri, uansett effekt i motoren. Det spiller ingen rolle om du kommer med piggdekk eller slicks.
Vi slipper unøyaktigheter i målinger grunnet temperatur i dekk, forskjellige dekktyper eller faststropping / vekter / 5 mann i bagasjerommet.
Vi kan simulere drag fra min. til max. turtall mellom 3 og 30 sekunder, og vi kan bremse med belastning på alle turtall. Dersom du har et problem ved ca 5500 o/min, kan vi avgrense å kjøre et drag fra f.eks. 5200-5800 o/min ved forskjellig belastning for å justere bort problemet. Dette gir den mest effektive og nøyaktige mapping av biler med f.eks. datasprut.
Vår Dynapack 5032 tåler belastning på over 800 hk på 2wd biler over lengre tid og 1200 hk for 4wd biler. Dette er drivhjulshester! Drag-biler med bakhjulsdrift på mer enn 1100 hk har blitt bremset/mappet med tilsvarende utstyr hos vår leverandør i England!
Utstyret er selvkalibrerende i forhold til temperatur og luftfuktighet. Vi kan lagre datalogg etter alle testinger, og vi justerer etter bredbåndslambda.
Ettersom dette består av 4 frittstående enheter + datautstyr og kjølevifte, så har vi mulighet til å ta med utstyret dit det er ønske eller behov.
Effektmåling 2wd biler med utskrift: 1.500,- inkl.mva.
Effektmåling 4wd biler med utskrift: 2.000,- inkl.mva.
Arbeid med Dynapack pr.time: 950,- inkl.mva.
Programmering/justering av datasprut gjøres på timing.
Ta kontakt med oss dersom du har spørsmål.
At de typene er nøyaktig er det ingen tvil om, men man skal fortsatt kunne bruke de, om markus har 470 hk, tipper jeg han skulle kjørt en lav 11sec.
Legg innLagt inn:23 apr 2006 20:22
av CelicaTurbo
Høres ut som det er jevnt over skuffende tall, også fra Markus. Men, at Markus rullet 430 bakhjulshester etter programmering hos Bjørnstad i fjor betyr jo ingenting nå som hele bensinsystemet er byttet og større dyser en montert uten at motorstyringen har blitt programmert på ruller enda, så langt jeg har hørt

Legg innLagt inn:23 apr 2006 22:05
av MR2turbo
jaja... har nå hatt en kjempe topp helg jeg da... Erik, du må bare klage så mye du vil, sitter bare å smiler av postene dine her... hehehe...
Fikk ikke fullt feste før jeg fikk inn 3.gir... dessuten vil jeg jo si at det er endel faktorer som spiller inn på resultatet... Bremsa forøvrig 305 rwhp på annen rulle, på snaut en bar, på mandag... det var med kjempe sprekk i manifolden og masse mottrykk i eksos pga. dette... vet hvordan den gikk da og hvet hvordan den går nå... så for meg sier hvertfall det nok...
Magnor spant over hele stripa... og hvem er det som sier at du klarer å gi full gass med 1700hk uten å ha feste?????
Syns bare det blir for barnslig og dumme kommentarer dette her... greit nok at dere kansje kjeda dere eller har ettellerannetvondtoppirumpa... , men jeg syns nå det var morro
