TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Store problemer med tanke pÃ¥ EU kontroll! hjelp!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#164126  av sleeper

har du sett christine?? (den amrikanske filmen om en plymuth fury) (vet plymuth ikke skrives sånn men husker ikke hvorden det skrives!)

trur denne bilen er ca det samme, og den er sur på deg for at du har kjørt andre biler!

#164163  av FireWalk

angrykid skrev:Kvitt deg med bilen, og kjør ford fiesta i stedet.. du har jo seriøst ingenting annet enn problemer med den bilen der :-D :-D :-D

Men på ett litt mer seriøst plan, dere skal ha all kudos for å ha klart å fått den kjørbar på såpass kort tid. synd den ikke rakk helt i mål denne gang. Håper nå dere får ordnet den, slik at den blir regga og godkjent :D
Hehe.. Det sa sjefen min og i dag, men jeg tror at jeg vil ha uflaks uansett hvilken bil jeg har. Og dette med coilen tar jo kaka! tenningsmodulen var OK den, men coilen hadde tatt kvelden. Coilen kjøpte jeg ny hos Toyota i November ? altså for 4 måneder siden, og på den tiden har jo bilen stått mer eller mindre stille. Kjørt noen få mil kanskje? er det ikke da garanti på slikt? syntes det er rart at en helt ny del skal ta kvelden sånn som det der....

Men nå har jeg vel kastet vekk kviteringen da så, da er jeg vel like langt.. hehe..

Ja vi har jo jobbet på spreng med bilen nå. På to måneder har vi fått inn ny motor, ny turbo, ny intercooler, nytt ledningsnett, datasprut, masse modifiseringer av div ting og tang, modifisering av datasprut for å få muligheter til knock control osv osv.. :P så LITT problemer er vel ikke annet å vente at man vil støte på. Men likevel, syntes det var rart at COILEN skulle ta kvelden siden den er helt ny!

Uansett!

her fortsetter historien da:

Jeg var på jobb så ringer broren min: Ronny har vært på huggern og funnet en brukt coil som han fikk satt inn, så da startet bilen igjen.

De hadde da kjørt bort på verkstedet for å få den EU godkjent. De mente på at de AKKURAT skulle rekke å godkjenne den før dagen var omme. Men så skjedde jo det latterlige:

BILEN KOM SEG IKKE INN! DEN ER FOR LAV!

De hadde vist hatt inne en ferrari som går i byen her, og den kom seg inn da. Det var på millimeteren, men den gikk klar. Med min var det derimot ikke sjans! den subba så voldsomt at det var ikke råd å få den inn.

SÃ¥ de ba ronny si til meg at jeg var hjertelig velkommen tilbake igjen med en annen bil, eller om jeg fikk hevet den jeg har.. :shock:
(noe som såklart ikke blir aktuelt) hehe..

Så jeg får finne et annet verksted på mandag og få den EU godkjent der.

Det med coilen er forøvrig ikke noen stor sak, siden jeg skal gå over på doble coil pakker istedet (fordelerløs løsning). Men syntes uansett at jeg må få protestere litt over at en helt ny orginal toyota coil tar kvelden etter noen få mils kjøring.. ?

Mener å ha lest noe på MR2OC om at disse mr2 coilene har en svakhet med varmeutvikling som kan ta livet av dem? har noen hørt noe om det?..

#164177  av GT4 CS

Du og du, satt du på meg meg ifjor sommer? I så tilfelle tørr jeg ikke kjøre bilen mer uten og rense den helt for firewalk basiller inni, samt kaste bremsene siden du hjalp til med lufting :lol:
Coilen min døde og pluttselig for 2år siden, har holdt fint siden da. Toyota mente det ikke var så uvanlig etter at bilen hadde rullet over 200k. Men det er klart om den blir veldig varm kan du jo skade innmaten, men ville tro du ikke skulle klare få en sånn ekstrem temp i bilen om du da ikke står og spoler runninger i timesvis(litt overdrivet)
Det kan ikke ha vært dårlig jording eller fukt som har dødat den da? Prøv og åpne den og se på den innvendig, mulig du finner feilen da, om ikke det innerste delen da, kjedelig og titte på alle deler hehe. Eller at det har skjedd en mystisk kortsluttning da dere laget en reodor med fordeleren

#164184  av FireWalk

GT4 CS skrev:Du og du, satt du på meg meg ifjor sommer? I så tilfelle tørr jeg ikke kjøre bilen mer uten og rense den helt for firewalk basiller inni, samt kaste bremsene siden du hjalp til med lufting :lol:
Coilen min døde og pluttselig for 2år siden, har holdt fint siden da. Toyota mente det ikke var så uvanlig etter at bilen hadde rullet over 200k. Men det er klart om den blir veldig varm kan du jo skade innmaten, men ville tro du ikke skulle klare få en sånn ekstrem temp i bilen om du da ikke står og spoler runninger i timesvis(litt overdrivet)
Det kan ikke ha vært dårlig jording eller fukt som har dødat den da? Prøv og åpne den og se på den innvendig, mulig du finner feilen da, om ikke det innerste delen da, kjedelig og titte på alle deler hehe. Eller at det har skjedd en mystisk kortsluttning da dere laget en reodor med fordeleren
hehe.. Best du begynner å rense med en gang ja! :lol: Plutselig begynner delene på bilen din å feile i tur og orden :P Men uanset, en coil som ikke har vært i bruk mer enn kanskje 10 timer til sammen? det er da å anse som UVANLIG...

ingen kortslutning med tanke på det nye triggerhjulet vi lagde. Det har ingenting å si for selve fordelerlokket og rotoren. Der er alt som orginalt. Og om det var kortslutning der så hadde den jo ikke funket igjen når vi skiftet coilen.

Jeg leste noe på MR2OC om at det er en svakhet med varme på coilen på disse bilene. og eller tenningsmodulen, husker ikke helt. Det erjo ikke så voldsomt med varme akkurat under sikringsboksen der da skulle jeg tro? heh.. Og jeg kjørte jo svært fint også.. ladetrykk grensen er satt til 0,5 bar, så kan ikke skjønne at det skal være noe problem med varme heller egentlig. Kan det ha vært en feil på selve coilen da?
vurderer å gå å klage på den, men har vel kastet vekk kviteringen :(

#164188  av GT4 CS

Du kan jo prøve og klage på den, den ser vel fortsatt helt ny ut skulle jeg tro. Men man kunne ikke se noen som helst utvendige tegn på at min var gåen, men om det blir for varmt så er det jo klart at du kan skade innmaten, men kan ikke skjønne at det skal skje så fort som 10 timer da. Så da er det vel mest sannsynelig en feil under produksjon av coilen din, koster jo rundt 1000 lappen og mener jeg og huske

#164333  av FireWalk

Er nok varme som har tatt livet av den ser det ut som. Selve coilen har sprukket, og det tyter ut smeltet plast fra innsiden av den. heh..

Jeg kom på at jeg hadde jo en ekstra MR2 coil liggende, ettersom jeg skiftet til ny coil i vinter da jeg trodde det var den jeg hadde som var dårlig. Men det viste seg jo at den var helt fin.

I mellomtiden kom vi opp med en noe "suspekt" løsning som kan beskues under her:

Men bilen gikk faktisk veldig fint med denne løsningen, og den kom seg hjem. Det begynner å bli en del Mc-gyver løsninger på denne bilen nå...
:lol:
Vedlegg
et stk. ødelagt coil.
et stk. ødelagt coil.
Bilde201.jpg (25.58 kiB) Vist 546 ganger
midlertidig coil, stripset fast på stabstaget.. :P
midlertidig coil, stripset fast på stabstaget.. :P
Bilde198.jpg (43.6 kiB) Vist 545 ganger
Veldig midlertidig tenningsmodul, stripset fast på Datasprutet.. :P
Veldig midlertidig tenningsmodul, stripset fast på Datasprutet.. :P
Bilde197.jpg (49.55 kiB) Vist 545 ganger