angrykid skrev:Kvitt deg med bilen, og kjør ford fiesta i stedet.. du har jo seriøst ingenting annet enn problemer med den bilen der

Men på ett litt mer seriøst plan, dere skal ha all kudos for å ha klart å fått den kjørbar på såpass kort tid. synd den ikke rakk helt i mål denne gang. Håper nå dere får ordnet den, slik at den blir regga og godkjent 
Hehe.. Det sa sjefen min og i dag, men jeg tror at jeg vil ha uflaks uansett hvilken bil jeg har. Og dette med coilen tar jo kaka! tenningsmodulen var OK den, men coilen hadde tatt kvelden. Coilen kjøpte jeg ny hos Toyota i November ? altså for 4 måneder siden, og på den tiden har jo bilen stått mer eller mindre stille. Kjørt noen få mil kanskje? er det ikke da garanti på slikt? syntes det er rart at en helt ny del skal ta kvelden sånn som det der....
Men nå har jeg vel kastet vekk kviteringen da så, da er jeg vel like langt.. hehe..
Ja vi har jo jobbet på spreng med bilen nå. På to måneder har vi fått inn ny motor, ny turbo, ny intercooler, nytt ledningsnett, datasprut, masse modifiseringer av div ting og tang, modifisering av datasprut for å få muligheter til knock control osv osv..

så LITT problemer er vel ikke annet å vente at man vil støte på. Men likevel, syntes det var rart at COILEN skulle ta kvelden siden den er helt ny!
Uansett!
her fortsetter historien da:
Jeg var på jobb så ringer broren min: Ronny har vært på huggern og funnet en brukt coil som han fikk satt inn, så da startet bilen igjen.
De hadde da kjørt bort på verkstedet for å få den EU godkjent. De mente på at de AKKURAT skulle rekke å godkjenne den før dagen var omme. Men så skjedde jo det latterlige:
BILEN KOM SEG IKKE INN! DEN ER FOR LAV!
De hadde vist hatt inne en ferrari som går i byen her, og den kom seg inn da. Det var på millimeteren, men den gikk klar. Med min var det derimot ikke sjans! den subba så voldsomt at det var ikke råd å få den inn.
SÃ¥ de ba ronny si til meg at jeg var hjertelig velkommen tilbake igjen med en annen bil, eller om jeg fikk hevet den jeg har..
(noe som såklart ikke blir aktuelt) hehe..
Så jeg får finne et annet verksted på mandag og få den EU godkjent der.
Det med coilen er forøvrig ikke noen stor sak, siden jeg skal gå over på doble coil pakker istedet (fordelerløs løsning). Men syntes uansett at jeg må få protestere litt over at en helt ny orginal toyota coil tar kvelden etter noen få mils kjøring.. ?
Mener å ha lest noe på MR2OC om at disse mr2 coilene har en svakhet med varmeutvikling som kan ta livet av dem? har noen hørt noe om det?..