TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Da blir det tysk bil istedenfor GS,en!!!!!!!!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#159296  av Speeder

CelicaTurbo skrev:er virkelig boxter så bra da? Er jo en del Porsche-fanatikere som mener det ikke er en fullgod Porsche ;)
Hehe, snakk om å fyre opp til diskusjon :lol:

Grattiss med ny bil Frank, piske denne ett hakk mer enn gamlebilen på ACR da 8)

#159301  av @lpher

Speeder skrev: Grattiss med ny bil Frank, piske denne ett hakk mer enn gamlebilen på ACR da 8)
Ey! Tror ikke vi trenger å egge opp Frank til å kjøre ENDE råere jeg gitt! :mrgreen:

#159310  av sindrejl

CelicaTurbo skrev:er virkelig boxter så bra da? Er jo en del Porsche-fanatikere som mener det ikke er en fullgod Porsche ;)
stemmer det.. og vet du hvorfor? fordi den har midtstillt motor, er billigere enn 911 og kjører ræva av dem på bane pga mye bedre vektfordeling. Det liker ikke porsche fanatikere ;)

#159318  av CelicaTurbo

sindrejl skrev:
stemmer det.. og vet du hvorfor? fordi den har midtstillt motor, er billigere enn 911 og kjører ræva av dem på bane pga mye bedre vektfordeling. Det liker ikke porsche fanatikere ;)
det kan jeg så gjerne tro på, det er vel prisen som ikke gjør den til en fullverdig Porsche kanskje? ;)

#159320  av sindrejl

CelicaTurbo skrev:
sindrejl skrev:
det kan jeg så gjerne tro på, det er vel prisen som ikke gjør den til en fullverdig Porsche kanskje? ;)
korrekt.. skulle den vært fullverdig så burde den kostet noen 100k mer :) og såklart kanskje litt mer hester, men den har jo relativt godt med skuv originalt også

#159327  av celica4ever

det er ikke en mercedes sl 55 amg :P

#159365  av jan-erik

sindrejl skrev:
Noen Porsche fanatikere mener at 911 er det eneste rette. Finnes dessverre litt for mange av de syns jeg, og en av grunnene til at jeg skal selge min Porsche er at jeg nå fant meg mye bedre til rette i Toyota leiren.

Boxster er en veldig velbalansert bil som gir mye kjøreglede. Ville gått for Boxster S som har litt mer pulver.

#159615  av supratt

Word up :D

Det er i utgangspunktet en -98, 986 Boxster men den jeg med 99% sikkerhet henter til uka er oppgradert til Boxster S!!! :wink:

Så nøye har de vært at de til og med har fått inn det riktige rattet som S,en har og ikke den vanlige.

Motorene på -97 og -98 mod. var det noe plunder med og endel av bilene fikk byttet motorene til den oppgraderte utgaven innenfor garantitiden.

S,en har bl.a det nevnte rattet, 252hk kontra 204hk,kraftigere bremser med bl.a 6"potters" kalipter foran og borra skiver,to eksosrør i midten bak kontra ett ovalt ett og rosinen i pølsa på den nevnte bilen er at den har ett optional understell montert som engang ikke S,en har originalt.. :D

I tillegg er det faktisk satt på en ekstra veltestang bak stolene som er veldig "racing", men pent det er det ikke.

Men, jeg ser kun på Porschen som oppgradering når det gjelder kjøreglede og kun det.

Og jeg vil jo for ALL TID ha SafranSupraen min, så jeg er vel sikkert fortsatt
"godtatt" i klubben håper jeg.

Må innrømme jeg er spent ja :? :wink:
Vedlegg
Denne bilen har litt av den "looken" jeg ønsker å få på bilen min.
Denne bilen har litt av den "looken" jeg ønsker å få på bilen min.
831995_21_full.jpg (23.94 kiB) Vist 945 ganger
IMG_3892.JPG
IMG_3892.JPG (236.84 kiB) Vist 928 ganger
Trykk på bildet og zoom inn så ser dere den ekstra veltebøylen som er montert.
Trykk på bildet og zoom inn så ser dere den ekstra veltebøylen som er montert.
IMG_3891.JPG (298.37 kiB) Vist 965 ganger

#159628  av Magne

Naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaais!!! :D

Det siste bilde var virkelig en pent stylet Porsche!
Gratulerer med ny bil. Og godt å høre at du altid kommer til å ha Supraen! ;)

#159629  av tommis

Gull! Hva slags motoralternativer er de levert med? Er det tverrstilte 4-ere eller er det bokser 6-ere som i 911?

#159651  av supratt

Er boxer 6,ere ja heldigvis. :D

Fy F¤#" som jeg gleder meg. :lol:

#159671  av cameleon

supratt skrev:Er boxer 6,ere ja heldigvis. :D

Fy F¤#" som jeg gleder meg. :lol:
Helt til du finner ut at de har lurt deg og motoren som står i er fra en fiat punto :P :P

#159926  av chris

Var det ikke Jeremy Clarkson som sa at Boxter (og Cayman - som er Boxter med tak) er for alle de som vil ha, men ikke har råd til, 911? :P :D

#159933  av aneriks

gratulerer med ny bil :D

#159937  av sindrejl

chris skrev:
Var det ikke Jeremy Clarkson som sa at Boxter (og Cayman - som er Boxter med tak) er for alle de som vil ha, men ikke har råd til, 911? :P :D
men likevel forgudet han nesten boxtern.. har aldri hørt karen le så mye som da han leka seg i en :)