TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Galmannskjøring, noen her?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#150843  av jumbo

Hehe

Uten at det er grunn til å bli fullstendig paranoid, synes jeg det er ganske utrolig hvor beskyttet mange tydeligvis tror et helt åpent forum som dette er.

#150846  av FireWalk

Har blitt kalt inn på teppet før jeg pga slike åpne forum... så sikker skal man iallefall ikke føle seg!

Til dere politisvin (som burde være ute og ta de VIRKELIG kriminelle, men som av en eller annen ukjent grunn ikke har noe bedre å gjøre på) som ser på har jeg bare en ting å si: up yours!!! :twisted:

#150850  av jumbo

Hvorfor være grinete på at folk gjør jobben sin?

Man kan alltids diskutere om lover, straffer og metoder er riktige, men furte over folk som følger gjeldende instruks (forutsatt at de GJØR det da) blir for dumt.

Fatter fremdeles ikke hvordan folk tør å skryte av x antall ikke-godkjente hester etc på f.eks bilforum.no. Ganske opplagt sted å ha en vegvesenansatt til å sjekke en gang i blant imo

#150876  av sindrejl

jumbo skrev:Hvorfor være grinete på at folk gjør jobben sin?

Man kan alltids diskutere om lover, straffer og metoder er riktige, men furte over folk som følger gjeldende instruks (forutsatt at de GJØR det da) blir for dumt.

Fatter fremdeles ikke hvordan folk tør å skryte av x antall ikke-godkjente hester etc på f.eks bilforum.no. Ganske opplagt sted å ha en vegvesenansatt til å sjekke en gang i blant imo
ingen som gjør jobben sin ved å inkalle folk til avhør pga skryting på internet..

#150878  av FireWalk

sindrejl skrev:
jumbo skrev:Hvorfor være grinete på at folk gjør jobben sin?

ingen som gjør jobben sin ved å inkalle folk til avhør pga skryting på internet..
Jeg ble kalt inn til avhør pga at jeg la ut et manipulert bilde av en bomstasjon som ble sprengt på et forum.. var så klart et forsøk på å være morsom blant venner og kjente.. Og allelo jo råt av den tegningen.

men tror du ikke purken var inne og snoka da? og de tok det VELDIG seriøst... de satte inn store ressuser på å etterforske meg, truet med anmeldelse og det ene og det andre..

Det jeg ikke skjønner er, at når jeg legger ut et morsomt og uskyldig bilde på internet så er de der med en gang og bruker tid, penger og ressuser på det.. på en uskyldig samfunnsborger som ikke har gjort noe galt, annet enn å lage til et morsomt bilde som han la ut på internet så folk inad i et visst miljø får tilgang til det.

Men når denne samme samfunnsborgeren blir brutalt slått ned og nesten drept av en voldelig gjeng, da bruker de over et år på å ringe vitnene å spørre hva som skjedde, for så å bare henlegge hele saken pga mangel på ressuser. (ikke så rart når ressusene brukes på slike idiotiske ting istedet..)

Altså... Her snakkes det om å gjøre jobben sin, men er det ikke bedre om de bruker ressusene sine på å faktisk ta de som GJØR noe kriminelt med vilje? istedet for å bruke alle ressusene på ta folk som har kommet i skade for å spytte på gata og lignende...

jeg skjønner det bare ikke... :roll:

Greit nok om noen skryter av å ha kjørt i 200 på et forum, da er det grunn for etterforskning, for slik kjøring er jo direkte livsfarlig. Men å begynne å straffeforfølge folk fordi de har lagt ut et bilde på internet?

Det var ikke snakk om å manipulere en person engang, men en bygning....

Latterlig!... jeg mener at politiet har STORE problemer prioriteringene sine når de holder på sånn..

#150880  av Master

Hvor hadde de sett det bildet ditt firewalk? her? :shock:

#150882  av FireWalk

Master skrev:Hvor hadde de sett det bildet ditt firewalk? her? :shock:
på Ålesunds forumet.. vet ikke om jeg skal le eller gråte av sånt! :p
Ble kalt inn på teppet og satt der og fikk kjeft i nesten en time.. det var ikke måte på!

Skal man le eller gråte av sånt? det er jo helt utrolig at det går ann spør dere meg...

#150890  av Master

Må vel stort sett bare le :) men tenk om du hadde vært gal og gjennomført bombeattentatet, så hadde purken ikke gjort noe med det selv om de visste planene dine! U can never be too sure :)

#150893  av FireWalk

Master skrev:Må vel stort sett bare le :) men tenk om du hadde vært gal og gjennomført bombeattentatet, så hadde purken ikke gjort noe med det selv om de visste planene dine! U can never be too sure :)
Tja.. Når man leser hele inlegget så skjønner jo alle med normal IQ at dette dreier seg om en spøk..

Syntes faktisk det er direkte provoserende at de bruker ressuser på slike ting mens folk blir slått igjel og gjerningsmannen kommer unna med det pga "ressusmangel" hos politiet..

Det er bare snakk om prioriteringer.

#150895  av sindrejl

er også snakk om ytringsfrihet.. å bli kalt inn på teppet pga et bilde som er laget i photoshop er helt på trynet..

#150898  av FireWalk

sindrejl skrev:er også snakk om ytringsfrihet.. å bli kalt inn på teppet pga et bilde som er laget i photoshop er helt på trynet..
JAH! det var det jeg og sa... Men uansett hva jeg sa så skulle de vri og vrenge på alt til å høres værst mulig ut.

F.eks så begynte han jo å insinuere at Slike forum var noe svineri, at ungdommer sitter og fyrer hverandre opp til å kjøre fortest mulig, om å gjøre å trimme mest mulig, om å gjøre å spinne og sladde og kjøre mest mulig gris.. De mente på at det var en ukultur som de skulle få bukt med. Kort fortalt: de syntes fint lite om disse forumene våre, og om det var opp til dem så skulle alle slike forum vært tvangsnedlagt...

Var fristende å si at: Ærlig talt! Nå må politiet se å få seg noe å gjøre! det er mange harde kriminelle der ute som må taes! så kom dere opp av godstolen og ut av de komfortable politibilene deres å ta i et tak istedetfor å sitte på internet å trakasere vanlige lovlydige mennesker som bare ytrer meningene sine..

Men turte desverre ikke å si det der og da, de truet jo med å ta fra meg lappen og greier.. skulle ha bilen min på Teknisk kontroll og det ene med det andre.. Tentke det var best å ikke provosere dem noe mer, selv om det jo KOKTE innvendig...

#150900  av doffy

Og mens du ble avhørt og plaget pga et bilde gikk narkohandelen og voldtektene fredelig for seg uten å bli plaget av politiet :roll:

#150914  av lexusmann

Mener bestemt at jeg har sett det her også, jeg da...

#150918  av FireWalk

lexusmann skrev:Mener bestemt at jeg har sett det her også, jeg da...
jepp.. tror jeg la det ut her også for lenge siden en gang.. var ikke så veldig bra laga til da, men syntes fremdeles det var et festlig bilde.. :lol:
doffy skrev:Og mens du ble avhørt og plaget pga et bilde gikk narkohandelen og voldtektene fredelig for seg uten å bli plaget av politiet :roll:
Jepp... Det værste er jo at det er jo omtrent slik det er også..

#150927  av sleeper

vil du legge det ut en gang til?? har lyst til og se det jeg! :D