TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Enelig "donuts":o), og spylerveske!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#145056  av summitX

TurboKnut skrev:Kremt: MÃ¥ du rippe opp i de svingene.... :oops: :oops: :oops:
MAO du har også gjort mindre lure ting der? :? :lol:

#145064  av TurboKnut

Nei, jeg har ikke gjort noe selv, men jeg satt på med en giftgrønn Commodore med turboladet 3 liter under panseret en sommerdag (for lenge siden) da vi spant løs i den siste svingen der. Siden det var sperre på bilen så kom bakenden fort, vi snurret på tørr asfalt og føk baklengs over grøfta og opp i skråningen der og ble stående godt fast i masse småbusker.

Det var flaut, og det hele begynte vel med at vi så Sivertsen (i Politiet) stod og tanket på Esso og han som kjørte bilen skulle provosere litt.. Vi jobbet hardt med å få bilen på veien igjen før Sivertsen kom forbi. Heldigvis så møtte vi noen soldater i en stor militærbil som fikk dradd oss på ned på veien igjen.

Vet ikke om du husker Commodoren?
(Den blå 240Z'n også med turbo var min bil)
Vedlegg
240z.jpg
240z.jpg (16.82 kiB) Vist 675 ganger
Commodore1.jpg
Commodore1.jpg (23.43 kiB) Vist 653 ganger
Sist redigert av TurboKnut den 05 des 2005 07:27, redigert 1 gang totalt.

#145067  av Lilli

Hihihih :lol: ...syns eg ser dere...hva gjorde dere da Sivertsen dro forbi da... :wink:

#145105  av TurboKnut

Da var vi allerede forduftet (stod hos Opeleieren og "takserte" skadene).

#145158  av FireWalk

Lilli: Du får leie inn GT4 CS som lærer! Han er en Mester på å lage donuts!!! selv med overlass i bilen og tørr asfalt... :lol:

#145160  av Lilli

FireWalk skrev:Lilli: Du får leie inn GT4 CS som lærer! Han er en Mester på å lage donuts!!! selv med overlass i bilen og tørr asfalt... :lol:
Eg kan det :) gjort det flere ganger alt, har et par karer her på forumet som vitner og (hvis han ene har kommet på brukernavn/passordet sitt, hint hint :wink: )
Men eg tror ikke eg blir å gjøre det på tørr asfalt..

#145163  av Lilli

FireWalk skrev:Lilli: Du får leie inn GT4 CS som lærer! Han er en Mester på å lage donuts!!! selv med overlass i bilen og tørr asfalt... :lol:

Har hørt rykter om det ja... :wink:
Eg kan det :) gjort det flere ganger alt, har et par karer her på forumet som vitner og (hvis han ene har kommet på brukernavn/passordet sitt, hint hint :wink: )
Men eg tror ikke eg blir å gjøre det på tørr asfalt..

#145173  av FireWalk

Min står parkert om vinteren, så blir nok ikke noe donuts på meg :( og Fiestaen er vel strengt talt ikke noe donut bil :lol:

Du får få en av gutta til å filme deg i aksjon, og så legger du det ut på forumet! ;)

#145185  av sleeper

FireWalk skrev:Min står parkert om vinteren, så blir nok ikke noe donuts på meg :( og Fiestaen er vel strengt talt ikke noe donut bil :lol:

Du får få en av gutta til å filme deg i aksjon, og så legger du det ut på forumet! ;)
for og lage donuter så må du vel strengt tatt ha 4wd! 8)

(min vil faen ikke lege donuter den! bare understyrer hva faen jeg gjør!! (blir jo nytt understell iløpet av vinteren så får se hvardan den oppfører seg da! :?: )

#145187  av kodalracing

morro med donuts nå om vinteren. en bekjent har galant vr4 med 240hester så han tokk noen på glata så kom jeg med men toy tercel og gjorde det samme så glande han litt hehe har hele 75 ville hester

#145189  av FireWalk

GT4 CS her på forumet klarte utmerket å lage donuts med en MR2 Turbo.. Har gjort det selv også, men den har jo såpass bra veigrep at om man skal gjøre dette på tør asfalt så må man bruke chlutchen en del for å fremprovosere hjulspinn for å få liten nok friksjon til at man klarer å sladde i det hele tatt.. om man bare gir gass og vrir på rattet så skur man bare fremhjulene på tverra forran seg.. hehe..

4WD er vel det enkleste, Fiesta er vel bare å gi opp :P er ikke nok power der.. kanskje på stålisen, men ikke ellers hehe..

#145257  av summitX

TurboKnut skrev: Vet ikke om du husker Commodoren?
(Den blå 240Z'n også med turbo var min bil)
Nope gjør nok neppe det... jeg var nok ikke gamle karen da(født 1986), har dog hørt historier om 240Zen din :) har vel forresten hørt noe om commodore å sperre men har glemt av hvem som hadde den... Gikk visst mye i skropel på den tia :P

Hvor er dette :?: Bilde

#145272  av TurboKnut

Opelen og 240Z'n hadde sin glanstid på slutten av 80-tallet, så (sukk) årene siger på...
Vi hadde lokal fartsmåling fra stillestående start i Brandvollkrysset og så var det å se hva vi hadde "under broa". Jeg husker ikke hva jeg hadde under broa men jeg tippet nesten 190 på toppen av bakken med hjulspinn på de tre første girene (med 1.8 i turbotrykk).
Bildet er tatt i Piteå i sverige under den årlige Dragracingen. Roger med Opelen ble værende igjen i Piteå noen år.
Opelen kom forresten til Setermoen som ny, den ble kjøpt av en eller annen Sletten (Stig Ole?) i Tyskland da den var helt ny og deretter kjørt hjem til Norge. Fargen er original (med svart panser) og den var fullspec'et med utstyr som man overhodet ikke finner på slike biler i Norge.
Den står i dag i Takelvdalen - fortsatt med motoren fra GIK under panseret. 240Z'n ble stjålet i København to år etter jeg bytta den bort.

#145337  av kennethx

FireWalk skrev:GT4 CS her på forumet klarte utmerket å lage donuts med en MR2 Turbo.. Har gjort det selv også, men den har jo såpass bra veigrep at om man skal gjøre dette på tør asfalt så må man bruke chlutchen en del for å fremprovosere hjulspinn for å få liten nok friksjon til at man klarer å sladde i det hele tatt.. om man bare gir gass og vrir på rattet så skur man bare fremhjulene på tverra forran seg.. hehe..

4WD er vel det enkleste, Fiesta er vel bare å gi opp :P er ikke nok power der.. kanskje på stålisen, men ikke ellers hehe..
Klarer ikke dette:
http://bilder.ts-ogn.no/contrib/kenneth ... i_divx.avi
med rwd :) (tenker på rotasjonshastigheten :) )

#145344  av FireWalk

kennethx skrev:
FireWalk skrev:GT4 CS her på forumet klarte utmerket å lage donuts med en MR2 Turbo.. Har gjort det selv også, men den har jo såpass bra veigrep at om man skal gjøre dette på tør asfalt så må man bruke chlutchen en del for å fremprovosere hjulspinn for å få liten nok friksjon til at man klarer å sladde i det hele tatt.. om man bare gir gass og vrir på rattet så skur man bare fremhjulene på tverra forran seg.. hehe..

Klarer ikke dette:
http://bilder.ts-ogn.no/contrib/kenneth ... i_divx.avi
med rwd :) (tenker på rotasjonshastigheten :) )
hehehe!! Konge!!! :lol: