TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svart MK2 pÃ¥ nye E134 lørdag kveld

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

 #10162  av Goose
 
Når jeg tenker meg om så er ikke sikkert det var jumbo...
jeg har sett en svart GTi i byen som tilhører en annen...

Har du lagt merke til bil skilt?

 #10164  av Christian
 
Treffer aldri artige biler å kappkjøre med jeg :(
Sikkert likegreit når jeg tenker meg om, men likevel :roll:

 #10165  av hmhaga
 
Goose skrev:og så hadde du javlig flask at du ikke traff en vinrød Peugot stasjonsvogn med sotaruter. Fodi da hadde nok lappen ryki tvert!!! :lol: :lol: :lol:
Vinrøde 406er er jeg alltid skeptisk til. Men de fleste er lette å kjenne igjen da: Uoriginale ekstralys foran, sota ruter og KZ-skilter. PS! Jeg driver ikke med sånn bøllekjøring som dette til vanlig da, men jeg bare måtte vise den MR2n hvem som var sjefen 8) :wink:

 #10166  av Burnout
 
hmhaga skrev:
Goose skrev:og så hadde du javlig flask at du ikke traff en vinrød Peugot stasjonsvogn med sotaruter. Fodi da hadde nok lappen ryki tvert!!! :lol: :lol: :lol:
Vinrøde 406er er jeg alltid skeptisk til. Men de fleste er lette å kjenne igjen da: Uoriginale ekstralys foran, sota ruter og KZ-skilter. PS! Jeg driver ikke med sånn bøllekjøring som dette til vanlig da, men jeg bare måtte vise den MR2n hvem som var sjefen 8) :wink:
:cry:

:cry: :cry: :cry: :cry:

 #10170  av Goose
 
Sjefen? ja,ja... prøv deg mot mr2'n til Christain så for du nok vite hvordan støv kombinert med eksos smaker... :wink:

 #10186  av chris
 
hmhaga skrev:
Goose skrev:og så hadde du javlig flask at du ikke traff en vinrød Peugot stasjonsvogn med sotaruter. Fodi da hadde nok lappen ryki tvert!!! :lol: :lol: :lol:
Vinrøde 406er er jeg alltid skeptisk til. Men de fleste er lette å kjenne igjen da: Uoriginale ekstralys foran, sota ruter og KZ-skilter. PS! Jeg driver ikke med sånn bøllekjøring som dette til vanlig da, men jeg bare måtte vise den MR2n hvem som var sjefen 8) :wink:
Ja, de KZ skiltene går igjen. Ser jeg en bil med KZ reg foran eller bak meg, så titter jeg litt ekstra på bilen ja, for å si det sånn :)

 #10188  av bose
 
Goose skrev:Sjefen? ja,ja... prøv deg mot mr2'n til Christain så for du nok vite hvordan støv kombinert med eksos smaker... :wink:
Eller en MK1 på EXTREMT svingete veier og en som kan kjøre. 8)

 #10191  av Erlend
 
Mk3 klarer seg også veldig bra der ja :) Kan svinge på en helt annen og mer effektiv måte enn tunge turbo-biler med motoren foran.

 #10198  av hmhaga
 
Erlend skrev:Mk3 klarer seg også veldig bra der ja :) Kan svinge på en helt annen og mer effektiv måte enn tunge turbo-biler med motoren foran.
Impreza'n veier nøyaktig det samme som MR2 MKII :) Jeg har hatt MKII selv, og du skal være rimelig gal (etter min mening) for å satse like friskt gjennom svingene med denne som Impreza. Men MR2n var nok artigere på bane ja :cry:

 #10199  av Burnout
 
så etter dine erfaringer,mener du Mr2 mk2 takler svinger bedre??
Og hva med mkI noen,det er jo go-kart!

 #10203  av Christian
 
Er ikke den generelle oppfatninga at mk1 er veldig bra i svinger, mk2 litt dårligere (men fortsatt veldig bra) og mk3 en mellomting av mk1 og mk2?
Uansett er en MR2 GTi bedre enn en turbo, rett og slett fordi turboen blir for voldsom i svingene :?

 #10204  av CelicaTurbo
 
Det jeg tror ihvertfall er at MR2'en har potensiale til å sitte bedre i sving men er mer teknisk vanskelig å utnytte, mens Imprezaen er lettere å håndtere gjennom svingen så selv om den kanskje ikke har samme grepet så er det en vesentlig mulighet for at Imprezaen-sjåføren får bilen sin kjappest gjennom svingen allikevel..

 #10206  av jan-erik
 
Mk3 har også veldig go-kart aktige kjøreegenskaper. Veldig god styrerespons, og mulighet for å kjøre fort i svinger. Men når det er snakk om "kappkjøring" på offentlig vei tror jeg nok den mest utslags givende faktoren er hvor gal / lite vett den som kjører har, under den forutsetning av at bilene har bra kjøreegenskaper. Klart det er mer å gå på for en bil som takler svingene best. Tenkt om det er noe i veien rundt svingen når du kommer der i 140 km/t med en bil halsende bak deg. :shock:

http://www.wreckedexotics.com/mr2/mr2_052702_01.shtml , slik håper jeg aldri å se min bil. Eller http://www.wreckedexotics.com/mr2 .

Vil heller anbefale bane når grensene skal tøyes. Eller en stor flyplass :-)

 #10211  av Christian
 
Det er sant :)
Har faktisk aldri pressa bilen for langt i svinger på sommerføre, er for feig til det :roll:
Den det overraska meg faktisk på flyplassen sist gang, hvor langt den kan presses før man snurrer, når den reiser er det bare å holde seg fast :wink:

 #10215  av Erlend
 
En MR-S GT (slik som f.eks Autobacs MR-S GT) er en av de beste svingtaklerne du kan få i Japan da, en bil som lett drar fra Skyline osv. i svinger. Det er verre på rettstrekka da såklart, men på svingete baner har en MR-S GT en STOR fordel.

Impreza og Evo er noen av de beste allrounderne du kan få idag, siden de har rally-arven med firehjulstrekk osv. Hvis jeg skulle hatt en fet bil som kunne utmanøvrere det meste på vanlige veier tror jeg Impreza/Evo hadde vært veien å gå.