TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mongoose eksosanlegg installert (NA)! Bilder + videosnutter!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#101907  av Tor

saftisme skrev:er det noe hk å hente med det effekt anlegget?
Joda, er jo det :) Ikke uten grunn navnet effektanlegg er kommet opp. MEn enkelte tror at og montere et eff anlegg har all verden og si. Du får jo fetere lyd da. Bedre respons og kansje noen usle HK.

Har self fått smertelig erfare at og montere eksos er trangt og tidkrevende.

#101933  av saftisme

Tor skrev:
saftisme skrev:er det noe hk å hente med det effekt anlegget?
Joda, er jo det :) Ikke uten grunn navnet effektanlegg er kommet opp. MEn enkelte tror at og montere et eff anlegg har all verden og si. Du får jo fetere lyd da. Bedre respons og kansje noen usle HK.

Har self fått smertelig erfare at og montere eksos er trangt og tidkrevende.
ok! :) bare lest at man max får ut 2-3 hk... :P

#102050  av Master

Hei Stefan!

Fint å se at gammelbilen min virkelig begynner å ta form :) keep up the good work!

Forresten, kan jeg få requeste en videosnutt med fullt pådrag til rødlinja?? :P

SÃ¥ veldig bra ut det effektanlegget... kanskje vurdere det jeg og etterhvert..

#102061  av Dr.Ling

Øyvind, trodde du hadde turbo på vei, men mongoose har jo anlegg til den motorn også. Du vil nok trenge noe fett å fylle hullet mellom Border-skvettlappene.... :wink: Gratulerer forresten!

Jeg hadde tenkt å dra'n helt ut på videosnutten, men den søndagen hadde halve Bodø's småbarnfamilier tatt syklene ut av vinterhiet, og jeg gadd ikke kjøre så langt ut av sentrum. Vi får se hva jeg får til. Føler meg litt teit med en hånd på rattet og en med kamera, brølende gatelangs :twisted:

Kommer du til Sommertreff med nybilen?

#102063  av Master

Hehe, ja småbarnsfamilier har en tendens til å se stygt på oss langs veiene.. men det får så være :)

Jeg får prøve å komme en tur innom. Jeg har nok sikkert fått bilen til da. Jeg kommer forresten til Bodø igjen nå til høsten.. skal studere.

Hvilke videre planer har du for bilen da?

#102074  av Dr.Ling

Tja, videre planer for bilen er i første omgang å få trukket setene, dørpanelene (+girspakskinn) i sort skinn. Jeg ville egentlig ha en varm gylden gulbrun skinnfarge, litt mer eksklusivt, men fant aldri et skinn i ønskefargen. Og så skal jeg bestille litt styling, men klarer ikke bestemme meg for hva......jeg spekulerer i om '92 leppe er nok med Greddy-skjørtene jeg skal bestille. Har lyst på ny front og TOMs bakfanger. Helst Border front, men på mange bilder virker den så lang i snuten. Også lyst på nye sommerfelger, men det er vanskelig å finne fete felger m/TUV.

Når det gjelder turbokonversjon har jeg foreløpig is i magen, selv om verdien på den allerede betalte effektøkningen til 196hk synker for hvert år som går. Det får bli til neste vår.

Et annet viktig prosjekt blir å finne vinterbil! Jeg syntes synd på bilen i vinter, hehe, så jeg håper å sette den i garasje neste vinter.

#102283  av Master

Border front er dritsexy. Selv om den er litt lengre en originalt, er den helt passelig synes jeg. legger ved et bilde som du sikkert har sett før, men anywho. :) På bildet ser du jo at den er ikke spesielt lengre enn originalt med tanke på plasseringa på blinklysene fremme i forhold til fronten. Blir spennende å se hvordan det går videre. Hold oss oppdatert på forumet da!

Hej

edit: forresten ja.. vinterbil er ikke galt å ha. Billigere forsikring, slipper slitasje på go'bilen osv :) f.eks border front med senka bil = brøyteplog :)
Vedlegg
border.jpg
border.jpg (31.14 kiB) Vist 829 ganger

#196538  av sindrejl

cameleon skrev:Er de så mye større da? Jeg er jo ikke ute etter noe sånn avkappa oljefat bak liksom, men noen som er kvassere og større enn de orginale. Dette i og med at jeg synes orginalpottene på mr2 er aaaalt for små. Noen av dere som har montert moongoose som har hatt mulighet til å tatt bilde og sammenlignet orginalpotta med moongosen? :wink:

EDIT: Dr.ling, du kunne ikke ha lagt ut delenummrene på de pakningene og diverse som du skaffet til eksosanlegget?
hold deg til det du har du, synes det er blodtøft jeg :D

#196701  av cameleon

sindrejl skrev:
cameleon skrev:Er de så mye større da? Jeg er jo ikke ute etter noe sånn avkappa oljefat bak liksom, men noen som er kvassere og større enn de orginale. Dette i og med at jeg synes orginalpottene på mr2 er aaaalt for små. Noen av dere som har montert moongoose som har hatt mulighet til å tatt bilde og sammenlignet orginalpotta med moongosen? :wink:

EDIT: Dr.ling, du kunne ikke ha lagt ut delenummrene på de pakningene og diverse som du skaffet til eksosanlegget?
hold deg til det du har du, synes det er blodtøft jeg :D
hehe. er nok en gammel post dette sindrebassen :lol: bytter ikke noe eksos nå jeg nei :wink: