Side 2 av 3

Legg innLagt inn:18 jun 2003 18:30
av MR2turbo
Kan det være noen mulighet for at jeg får lappen tilbake på motorhistorisk grunnlag, tro...? :mrgreen: :mrgreen: Kansje jeg skal søke om det :lol:

Legg innLagt inn:18 jun 2003 21:54
av CelicaTurbo
jaja, så var det bare et rykte som var feil da :) men historisk grunnlag har jeg hørt om relativt ofte men husker ikke hva kriteriet er, men det er ikke bare krav om sjeldenhet i Norge men sjeldenhet produksjonsmessig eller noe, hvis dette stemmer overhodet da..

Legg innLagt inn:18 jun 2003 23:47
av MR2turbo
Sånn jeg har hørt det gjelder det biler som er meget sjeldne eller spesielle i verdens-omfang... Kjenner en som har en Fabrikk-bygget løpsbil av Lotus Elise det er kun laget 20 biler av denne, Denne er tatt inn på motorhistorisk grunnlag og slipper dermed engangsavg. og godkjennes etter kjøretøyforskrift av 1942...
Ellers så er det kun biler prod. før våren 1971 som kan godkjennes etter denne forskriften..
et par fine ting med den er at det finnes ikke avgass krav og så heter det bare at motorvognen skal ikke lage sjenerende støy :)

Legg innLagt inn:19 jun 2003 06:49
av Hobbes
Så en MR2 mk2 spyder vil falle inn under denne kategorien???

Legg innLagt inn:19 jun 2003 07:41
av CelicaTurbo
det vet du vel egentlig ikke før du prøver :)

Legg innLagt inn:19 jun 2003 08:06
av @lpher
Dette betyr vel egentlig at ved stor nok lottogevinst, så burdte jeg importert meg en Toyota 2000GT på historisk grunnlag :D

@lpher

Legg innLagt inn:19 jun 2003 13:10
av CelicaTurbo
2000GT finnes det vel en del av eller?

Legg innLagt inn:19 jun 2003 13:11
av CelicaTurbo
.... men det er vel en veteranbil nå.. duh.. :) så da blir det ingen effektavgift uansett?

Legg innLagt inn:19 jun 2003 13:18
av CelicaGT
Visst d e 1967 2000GT d e snakk om trur eg ein skal vere j¤¤¤li heldige visst ein finne ein...Trur Toyota danmark har ein.... :)

Legg innLagt inn:19 jun 2003 13:25
av CelicaTurbo
åh, trodde det var snakk om noen som var på slutten av 70-tallet jeg. Husverten til en kompis har to slike og jeg var ganske sikker på at det stod "2000GT" bakpå dem ("Celica" står kun på siden av bilen).

men jeg kan jo titte litt ekstra neste gang jeg er der :)

Legg innLagt inn:19 jun 2003 14:16
av CelicaGT
Ja, det står det på dei :D , fattern har ein St2000 (samme typen nesten..) . Eg trudde det var snakk om den sjeldne Gt2000, eller er det 2000gt.. Det er 2000GT den sjeldne heiter. Den som er med i james bond i japan (cab utg) :)

Legg innLagt inn:19 jun 2003 17:01
av @lpher
CelicaGT skrev:Ja, det står det på dei :D , fattern har ein St2000 (samme typen nesten..) . Eg trudde det var snakk om den sjeldne Gt2000, eller er det 2000gt.. Det er 2000GT den sjeldne heiter. Den som er med i james bond i japan (cab utg) :)
Stemmer det ja :D
2000GT ble vel produsert i rundt 300 ex om jeg ikke husker helt feil.
James Bond 2000GT cabben ble spesialbygd i 3 eksemplarer, hvorav ihvertfall en er i privat eie i usa idag.


@lpher

Legg innLagt inn:19 jun 2003 17:37
av @lpher
Her er en kjapp beskrivelse av 2000GT :D

http://www.yamaha-motor.co.jp/eng/cp/0005.html

Feck..om det noengang var en veteranbil som var verdt å bevare... :D

@lpher

Legg innLagt inn:19 jun 2003 17:41
av Erlend
Ah...2000GT! *drømme* Bilde

Og her er Celica 2000GTen fra 70-tallet... Bilde

Begge to er flotte biler!

Legg innLagt inn:19 jun 2003 18:15
av CelicaTurbo
ok, da vet jeg den forskjelligen :) 2000GT var rimelig stilig da, men det er Celica 2000GT som jeg har sett da (nederste bildet).