cameleon skrev:FireWalk skrev:problemet er bare at det er mer vinter og møkkavær i dette landet enn det er sommer og sol... av og til jeg seriøst vurderer å selge MR2en og kjøpe meg en 4x4 vinterbil.......... 
Den tanken har streifet meg gjennomsnittlig 4 ganger i uka denne vinteren 
Bra det ikke bare er meg.... det er jo sinsykt gøy å kjøre MR2en.. men det er jo ytterst få solskinnsdager med virkelig SOMMER vi har... kanskje 3 måneder med effektiv sommer man kan nyte MR2en... og mange av dem er det regn.. så kanskje 1,5 måned totalt med sol og MR2 vær... (og da snakker jeg statestikk.. mye mindre i praksis)
Så... da har man 1,5 måned man kan kjøre GODBILEN sin... mens resten av året må man kjøre i en sur ford fiesta (i mitt tilfelle)....
hadde jo vært bedre om man hadde en skikkelig flott sportslig 4x4 som tar seg frem over alt.. som har superb comfort... stereo osv.. som man kan bruke hele året.. som man ikke trenger å være redd for å snurre med på snøen.. som tar seg frem osv... en bruksbil som samtidig er flott å se på...
sukk.. sunn fornuft dikterer at jeg burde selge MR2en og kjøpe meg en slik bil... desverre eier jeg ikke fornuft. min kjærlighet til disse MR2ene er så stor at den blender meg fra å se mitt eget beste... nå kjører jeg rundt mesteparten av året i en bil jeg egentlig ikke kan fordra.... (tortur kalles det) når det regner om someren sitter jeg og irriterer meg fordi jeg ikke kan kjøre ute uten tak.. (tortur kalles det)... hvorfor lar vi oss selv gå gjennom dette? skulle rett og slett flyttet hele Norge til et annet klima... nær florida eller noe...
Det har seg desverre slik at Norge ligger MIDT i en regn og lavtrykks sone... så dårlig vær, storm og regn er en selvfølge for oss... vi kan ikke forvente oss fin sommer.. fordi det er ikke normalt i våre strøk.. har vi fine somre er vi heldige.
men men.. får bare pine meg igjennom siste rest av vinteren nå til våren kommer.. så kommer nok smilet frem til slutt.... helt til vinteren kommer igjen.. og da henger gjeipen langt ned på knærne hele vinteren helt til sommeren kommer igjen... :p
for et liv.. hehe..