øxseth skrev:
det hadde jo vært det beste og prøvd det å sett hvordan det var og kjøre med høgre ratt, med etter mitt hode så sier det "feil du skall kan ikke sitte og kjøre på feil side. gire med feil hand, ett anent problen du ser ingen ting før du skall ta forbi biler, problem med å se andre mot kommende biler før du skall ta forbi en bil". men som du sier alt er en vanesak.
Stemmer dårlig med mine erfaringer, det begynner å bli litt kilometer nå på feil side.
Det er for det meste ANDRE synsere som aldri har kjørt høyrerattet bil som er mest negativ (uten at jeg sikter til noen her).
De 200 første kilometrene er litt uvante, du fumler i døra når du skal gire eller justere på stereoen, og siden blinklysbryteren er på "feil" side av rattet, kommer pusserne på i kryss.
Å "bare kjøre" er morsomt, og plassering et.c er null problem. Forbikjøringer går også helt greit, i hvertfall så lenge du kjører en bil med større motor enn en Micra. Dersom du ligger så tett at du ikke ser noe som helst, er det neppe strekke nok til å kjøre forbi heller på forsvarlig måte. De fleste "japsebilene" som kommer til Norge har motor nok til å hente inn bilen foran og en forbikjøring bør ikke by på problemer.
Har du mye motor er det enda morsommere, særlig hvis fyren i BMW'n du drar forbi gir på han også. Da sitter du på siden "hans" og kan vise finger'n eller vinke farvel til han....
Etter en helg på feilsiden er det igjen uvant å sette seg inn i bilen med rattet på riktig side... Da kommer vinduspusserne på igjen...
Enig i at Mac'ern og bomstasjoner er litt pes - men da kan du jo bare rygge

- eller ha Autopass? Det er jo billigere uansett enn å kaste mynt i kurven.