TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Reg-avgiften mÃ¥ fjernes innen 10 Ã¥r

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#81800  av Ã¸xseth

jeg hørte senest i dag at avgiftene på bil skall senkes her i landet slik at avgiftene blir lik som resten av eu, og prisene på bilene kommer til å synke og enkelte biler kommer til å koste helvparten av det de gjør nå.

#81855  av GT_rider

øxseth skrev:jeg hørte senest i dag at avgiftene på bil skall senkes her i landet slik at avgiftene blir lik som resten av eu, og prisene på bilene kommer til å synke og enkelte biler kommer til å koste helvparten av det de gjør nå.
Og hvor høret du det?? Er ike første april enda vet du. Vin skriver midten på januar nå, og det er snart valg. så det minner mere om ett politisk prstunt fra ett eller anna parti.
Ånei du. Staten gir ikke opp avgiftene de lesser oss billister ned med. Du må nok ha drømt.

Men jo.. Hadde ikke gjotr noe om eu hadde avskaffa en avgift eller 5 :roll:

#81939  av Qee

Skal være ærlig og si om de 4 doble årsavgiften og vell så det, så er det verd det, jo tryggere/nyere bil folk flest kjører desto bedre..

Eks barnefamilie, de har 150k til bil, her i landet får de ja en rimelig dårlig bil. Med nye regler kan de i teorien kjøpe en bil som har nypris på 275k p.d.d, denne bilen vil selvsagt være betydelig dyrere, men samtidigt bruke mindre bensin/mer miljøvennlig/økt sikkerhet. Selvsagt blir det i det lange løp dyrere og drifte bilen, men min personlige mening er at dette er riktig måte og gjøre det på.

Igjen vil vi som entusiaster kanskje ta den litt større regningen med våre raske kubikkmonster, men allikevell føler jeg det blir riktig også. Til 7ende og sist så er de nye reglene egentlig bare slik at vi får en billigere bil i utgangspunktet men i løpet av årenes løp tilbakebetaler vi det vi sparte. men hvem sier nei til gratis forbrukerlån da :D

#81950  av chris

Remi skrev:vell hjelper lite nor bondevik sitter der
bingo! og i hvert fall ikke når man ser de nepene han har med seg.. skogsholm og høybråten f.eks.... god help us all..

#81959  av Qee

chris skrev:
bingo! og i hvert fall ikke når man ser de nepene han har med seg.. skogsholm og høybråten f.eks.... god help us all..
Går EU inn og styrer oss igjennom EØS, ja så har verken bondevik eller noen andre noe og si, eneste må gjøre er og rette seg etter EU..... ja og slikt skjer når man står utenfor EU..

#82305  av Ã¸xseth

gt_rider. jeg hørte det i nyhetene på radioen, ble ganske overrasket selv. men etter min mening så kommer det aldrig til å bli tatt i bruk. norge i et nøtteskall vet du...

#82310  av 2000celica

Ikke mobb Bondeviken- Det er på grunn av han vi har vinmonopol i hver eneste bygd her i landet! :lol:
Dessuten har han bestemt at mobbing i skolen skal være slutt fraogmed i år :lol: :lol:

#82492  av Master

Well, inntil EØS får satt kloa i de norske bilavgiftene har denne regjeringa fastsatt at avgiftene skal ØKES ytterligere fra 1. januar 2005.

Registreringsavgift (engangsavgift)
Omregistrering
Vektavgift
Ã…rsavgift

http://www.toll.no/regelverk/saer_avg/i ... vognavgift

#82517  av chris

2000celica skrev:
Ikke mobb Bondeviken- Det er på grunn av han vi har vinmonopol i hver eneste bygd her i landet! :lol:
hehe, tro meg. Det er *ikke* pga han ;)

derimot har han et ønske om null ulykker på veiene.. :roll:

#82552  av Qee

chris skrev:
2000celica skrev:
hehe, tro meg. Det er *ikke* pga han ;)

derimot har han et ønske om null ulykker på veiene.. :roll:
Derfor de øker avgiftene så ingen har råd til bil de kan dø i... da klarer han hvertfall et av ønskene sine :lol: