TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 by night

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#6832  av CelicaTurbo

snadder det der, og ihvertfall "low" nok :)

#6849  av Goose

jumbo, det ble bare så tøft! :D

#6863  av CelicaTurbo

aggresivt :)

#6872  av Erlend

Bra arbeid Jumbo! Ser classy ut :)

Men min egen spesielle smak, som jeg egentlig burde holde for meg selv, er at jeg egentlig liker de originale lyktene til MR2 jeg... :oops:

#6874  av MR2PÃ¥l

8) 8) 8) 8) 8) MÃ¥ bare si en ting om de nye lyktene dine. FY F....N SÃ… RÃ…TT. 8) 8) 8) 8) 8)

MR2PÃ¥l.

#6875  av jumbo

Takk takk. Jeg bare hermer, jeg 8)

Å like originale lykter må du da få lov til, og jeg synes ikke det er noe du skal måtte holde for deg selv. For min del, synes jeg at de originale lyktene minner meg litt for mye om dataspillet "frogger" :P :P :P

#6878  av Erlend

Frogger??? Din slemming! :lol:

Det at jeg liker store sprettlykter har vel noe å gjøre med retro-look og slikt, da jeg var liten hadde jo alle de fete bilene pop-up lykter! MR2, Corolla GT, MX-5, 200SX, NSX osv osv... :twisted:

#6880  av erling

jumbo skrev: For min del, synes jeg at de originale lyktene minner meg litt for mye om dataspillet "frogger" :P :P :P
Enig med deg der, åpner ikke de orginale dasslokka når noen kan se meg.. Bilde

Ser veldig bra ut det der jumbo! Flink mann! Nå kan du ikke lenger skryte på deg at du ikke kan skru og fikse iaffal. :)

#6882  av arild

kommer jeg inn i tettstrøk senker jeg lyktene ass ;)
Men mr2'en sine lykter ser 100 ganger bedre ut et f.eks mx-5'en, de ser helt lattelige ut! (når de er oppe altså..)

#6884  av jumbo

erling skrev:Ser veldig bra ut det der jumbo! Flink mann! Nå kan du ikke lenger skryte på deg at du ikke kan skru og fikse iaffal. :)
Å nei!? Den venstre lykta heves 4 mm mer enn den høyre, SÅ!

Hehe. FÃ¥r finjustere litt i kveld. Det er tross alt ikke uten grunn at jeg har laget delene justerbare :D

#6890  av Christian

Skal bli moro å se hvordan det går med kåpene, med litt prøving og feiling går det nok greit :D
Bør jo ikke helt se bort ifra at du kan selge noen slike om du er intressert i at andre har like lykter :)

#6899  av chris

Kanskje _jeg_ kunne vært interessert.. f.eks.? :P

#6916  av jumbo

Jeg har underveis fundert litt på et kit. Problemet er at ombyggingen min i stor grad er basert på endring av originale deler. Dersom et kit skulle være aktuelt, må vi nok finne en egnet løsning på å bygge opp alt med helt nye deler, uten herping av de originale.

Jeg har "ødelagt" de originale lykteholderne og støtstenger (både på motorene og de som går opp i lyktekassene...

Vurderer faktisk uansett å bytte ut løftearmene med rorstag og ball-links beregnet for store modellfly. Slike tåler fort vekk 10-15 Kg trykk, og lyktene veier ikke mer enn drøyt 1 Kg om svingaksen...

For å være helt ærlig: Det er garantert mindre jobb å gjøre en slik ombygging ved hjelp av en Pivot-kontroller enn ved hjelp av mekanisk tilpassing.

Når det gjelder selve kåpene er det en helt annen sak. Får jeg laget greie eksemplarer til eget bruk, er det langt mindre pes å lage opp flere. Koster noen få kroner i glassfiberduk og epoxy og Bob er onkel'n din!

Fikk forresten juster utslaget på førersida litt, slik at begge lyktene peker sånn nogenlunde i samme retning. Forover hvertfall! :mrgreen:

#6925  av Christian

Jeg kunne egentlig tenke meg å kopiere deg litt på de lyktene dine, om du får til en fin kapsling... :oops:
Uansett er det foreløpige resultatet ditt mye bedre enn mitt noensinne ble!