TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota drepte nesten bilen min!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#76040  av sindrejl

tv2 hjelper deg fungerer som vanlig forbrukerråd dem inntill saken blir så graverende at dem tar det på tv faktisk. og ja såklart han bør prøve vanlig først, men nå vet jeg ikke om noen som har vunnet frem sånn uten videre ...

#76048  av @lpher

sindrejl skrev:tv2 hjelper deg fungerer som vanlig forbrukerråd dem inntill saken blir så graverende at dem tar det på tv faktisk. og ja såklart han bør prøve vanlig først, men nå vet jeg ikke om noen som har vunnet frem sånn uten videre ...
Å tro at tv2 'hjelper deg' er det samma som å tro på julenissen Sindre...no more, no less :)

@lpher

#76049  av @lpher

kaimagne skrev:Foreslår at du skriver en saklig skriv til Toyota-verkstedet, med kopi til Toyota Norge og kopi til NAF.
Der forklarer du hva som har skjedd, hva oppdraget du gav verkstedet var, hva de har gjort utover dette, som tydeligvis har ført til mere problemer enn goder, og sender avgårde.

Send det gjerne rekommandert, så er du sikker på at de får det.

Hvis du føler for å bli spydig og sint i brevet, logg deg heller inn her og skriv litt mer på tråden her. Det gavner ikke saken din i det hele tatt om du ikke er seriøs. :)

Start umiddelbart med å føre en logg over hva du gjør til hvilken tid, slik at du kan bruke dette mot verkstedet senere. Ved tvilstilfeller, ber du bare om å få se deres arbeidslogg og logg for samtaler, noe de garantert ikke har. Dermed fremstår du som den seriøse parten her.

Om du ikke skulle ha NAF-medlemsskap, så finner du sikkert en i familien (eller jeg) som kan verve deg. Det er verdt pengene! Om du ikke har trua på NAF, så send i hvertfall gjenpart til Forbrukerombudet. Firmaer har en tendens til å skjerpe seg litt når de ser at Forbrukerombudet er koblet inn i saken.

Men aller først bør du ringe firmaet og fortelle at du synes dette er uholdbart, og hvilken løsning du ser for deg, at de dropper hele regningen, selv om den er betalt.

Kai Magne

Amen :)

Dette er den eneste rette måten å få løst flokene på spørr du meg :)

@lpher

#76059  av lexusmann

Er også enig med de andre her, er jo utrolig hva som løser seg bare man kommer i tv-ruta :)
Stå på!!!!

#76113  av sindrejl

lexusmann skrev:Er også enig med de andre her, er jo utrolig hva som løser seg bare man kommer i tv-ruta :)
Stå på!!!!
;)

#76114  av sindrejl

hele poenget mitt er at jeg driter litt i om han klarer etter MYE om og men å krangle seg til rabatt.. burde heller droppe hele regninga.. Men jeg vil fokuserer mye mer på at dem i det hele tatt har gjort dette! og vil at andre skal vite hva toyota verksteder driver med.. sette fokus på møkka.. DERFOR nevnte jeg f.eks tv2 :)

#76123  av @lpher

sindrejl skrev:
og vil at andre skal vite hva toyota verksteder driver med.. sette fokus på møkka.. DERFOR nevnte jeg f.eks tv2 :)
Virker som om du har en liten personlig vendetta mot Toyotas verksteder generellt Sindre? :D

@lpher

#76139  av sindrejl

@lpher skrev:
sindrejl skrev:
og vil at andre skal vite hva toyota verksteder driver med.. sette fokus på møkka.. DERFOR nevnte jeg f.eks tv2 :)
Virker som om du har en liten personlig vendetta mot Toyotas verksteder generellt Sindre? :D

@lpher
ja fått litt sjokk etter div ganger der nede.. når jeg står ved deledisken og hører kunder bli lurt.. er jo skandaløst egentlig at dem kan finne på å legge til mange tusen til regninger uten å si ifra og så snakke kunden trill rundt..

Nå gjelder jo dette langt mer enn toyota verksted, men merkeverksteder SKAL gå frem som et skikkelig forbilde istedetfor å lure folk :/

#76156  av chris

jeg må bare si meg enig med kaimagne her jeg..

#76317  av @lpher

sindrejl skrev: ja fått litt sjokk etter div ganger der nede.. når jeg står ved deledisken og hører kunder bli lurt.. er jo skandaløst egentlig at dem kan finne på å legge til mange tusen til regninger uten å si ifra og så snakke kunden trill rundt..
Du er faktisk den eneste jeg kjenner til som har hatt dårlig erfaring med Hell Bil i Trondheim ihvertfall :)

Legge på prisen? Hver bidige gang jeg har vært inne med Supran eller celican for den del...så har de justert hist og pist og no småtteri UTEN å ta betalt for det...den ene gangen så hadde de til og med vaska celica...inn og utvendig...GRUNDIG :D ....'tetta igjen' steinsprut..så jeg kan nok ikke si jeg kjenner meg igjen i det du sier der dessverre :D

...og ikke kom med at det var fordi jeg hadde ny-bil...da celican var over 11 år på dette tidspunktet :D

@lpher

#76352  av FireWalk

Jeg kan ikke si det frister, men det er vel det eneste logiske å gjøre.. De skal iallefall få vite om hva som har skjedd.. F.eks spørre om pris på en comp test fordi jeg misstenker at noe kan ha skjedd DEN DAGEN da det small FORDI noen hadde glemt å montere sammen igjen det de akkurat hadde demontert.......

#76391  av kaimagne

Tok meg den friheten å forfatte et lite skriv til Toyota Ålesund jeg, som du kan se på, og komme med justeringer på.
Tror du har ganske mange bak deg i denne saken, i hvertfall her inne, så ikke gi deg!

Stand up and fight!

Du må gjerne justere summer og slikt i skrivet, jeg vet ikke hvor mye en slik reparasjon normalt ville kostet. Trenger du litt mer hjelp til å formulere skrivet, bare spør.

Dere andre, som HELT sikkert kommer til å lese skrivet, må også gjerne komme med innspill... :)

Kai Magne
Vedlegg
(26.5 kiB) Lastet ned 48 ganger

#76639  av FireWalk

Jøss.. jeg ser at enkelte virkelig har lagt sjela i dette her. Godt at folk reagerer på sånt, nå er jeg kanskje litt for rolig av meg til å gjøre så mye med det, selv om jeg vet jeg bør.. Men det brevet der så jo greit ut det! Litt modifikasjoner må nok til, men som en mal så det jo greit ut. Men tviler på jeg kan kreve å få refundert hele beløpet... kunne eventuelt krevd å få en "sjekk" av motoren for å påvise at der ikke har kommet noen permanente skader som følge av tenningsbanken... (tvilsomt siden det var svært lavt ladetrykk akkurat da, men likevel).

Men de vil jo sikkert bare nekte for at de ikke har festet slangen, og påstå at den må ha løsnet i ettertid eller lignende... jeg har jo ingen beviser å fare med, og i en rettsak så er jo tiltalte uskyldig intil det motsatte er bevist... så jeg er redd jeg ikke har så mye å fare med.. annet enn å gi dem en smekk på fingrene og litt kjeft... :?:

:?

#76641  av Master

Dersom den slangen løsner et par dager etter verkstedbesøk, er det mangelfullt arbeid utført av verkstedet. Man har jo en "verkstedsgaranti" på at det de utbedrer skal holde seg i rimelig tid fremover. Ikke gi deg på dette uansett hvor godt forhold du har med Toyota. Toyota er profesjonelle og vil se positivt på det om du kommer tilbake igjen siden de igrunn ikke taper allverden på det, men opprettholder ryktet sitt som behjelpsomme og forståelsesfulle, og ikke bare avvisende og paragrafrytere.

Fight the power! :P

#76643  av Soppen

Du sier selv at du ba om å skifte kjølevann + en ting til og så mener du at det ikke er noe vits i å klage. Jobber selv i toyota som mekaniker og jeg mener du tar feil. Det store spørsmålet er bare. Kan de motbevise at du faktisk har bedt om å få utført disse opprasjnene nei. Det sier du jo selv. Jeg mener du har en god sak hvis det du sier stemmer. unnskyld utrykket men her er det på tide å fuck somebody up. Kunden har alltid rett.Her er det bare å stå på krava mener nå jeg. Men uansett lykke til....