TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Chris!!!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#6395  av chris

CelicaTurbo skrev:Den "aquamarine" fargen ble jeg selv aldri klok på, grønn på dagen, bortsett fra i sol lys hvor den ble blåaktig i highlight'ene, og på natten hvor hele bilen ble blå.. er en av de fargene jeg liker best på MR2'en og det var ikke tilfeldig at jeg kjøpte bilen med den fargen, selv om det høres en smule fløtete ut med "turkis" da :)
Er vel nesten ikke bedre å kalle det mintgrønn heller :D
Synes det er en digg farge jeg. Og folk snur seg mye mye mer etter min, enn den sorte til en kompis av meg. Nå har jeg riktignok fetere felger enn hans, men tror fargen har mye å si også. Samtidig synes JEG det er litt godt å ha noe annet enn sort og rød, som er litt FOR vanlig.

#6399  av CelicaTurbo

jeg syntes sort er tøft, mens blå og blågrønn er stiligere,. de røde er flotte om de er fine i lakken men alt for mange av de er blasse og matte.. Erlend sin ser flott ut :)

men Steel Mist Grey, sukk.. kuleste fargen av de alle :D

men har enda ikke sett noen MR2 her til lands med den fargen da.. er av en eller annen grunn den sjeldneste fargen så den var kanskje ikke populær på begynnelsen av 90-tallet? eller det ble bare produsert få av de for å høyne verdien? Om jeg omlakkerer Celicaen er det fristende å få denne fargen på bilen, men så spørs det hvordan det passer på Celica da..

#6449  av Erlend

Excuse my ignorance, men jeg trodde du hadde Steel Mist Grey jeg Kristian? Er det ikke den fargen som er på avataren din? :?:

#6462  av CelicaTurbo

Nei det er ikke det.. dette er steel mist grey:
Vedlegg
my95turbo_steelmist2.jpg
my95turbo_steelmist2.jpg (30.57 kiB) Vist 1048 ganger
my95turbo_steelmist.jpg
my95turbo_steelmist.jpg (23.15 kiB) Vist 1048 ganger

#6471  av jumbo

Nesten litt blåskjær, jo... Pent!

#6476  av CelicaTurbo

jepp, gråfargen på min bil er ikke så alt for pen, men det der på MR2'en er fantastisk synes jeg :)

#6485  av Erlend

Helt enig :D Kjempefin farge, spesielt på MR2. Vet ikke hvordan det ser ut på Celica, men det blir sikkert like fint. Du skal ikke omlakkere da?

#6519  av CelicaTurbo

tenkte å omlakkere til denne fargen ja men ikke umiddelbart ihvertfall.. tidligst neste år tenker jeg.. Den er stilig på MR2 men jeg er ikke helt bombesikker på hvordan den er på Celica så jeg må nesten prøve litt med photoshop før jeg bestemmer meg når det blir aktuellt..

fargen er også ganske spesiell; den er sølv på dagen og blå på natten/skumring/skygge..