TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Endelig pÃ¥ veien med lappen igjen :D

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#75511  av Kjelliken

:shock: Faen meg ikke før på tide du fikk den igjen heheh regner med du ikke kommer innom her på flere uker jeg nå hehe :roll:

#75537  av tojo

:D Grattis med lappen Markus! :D
Kjenner til de 6 lange etter at jeg mistet lappen selv i Juli i år,får den tilbake 7/1-2005.
Dette etter en liten fartsovertredelse(123 i 80 sone) på en øde strekning uten trafikk.
Men tror dere ikke FAN det sto en poltijævel bak en bjørk inni skogen :evil:

#75565  av Anders gullstein

Har vært nære på ved ett par anledninger til meg ja...flaks sier jeg bare, også litt det at jeg la meg fullstendig flat foran dem og ikke nekta en ting.

Første gangen kjørte jeg hjem fra en kompis klokka ett på natta. busa så rett inn i en 30 sone (egentlig en 50 sone, men pga at gangbrua som går over til ungdomsskolen var revet ned av en trailer, var en liten del av strekninga på 50 sonen degradert til 30). siden klokka var seint og at jeg ikke tenkte over at bilen som kom overraskende fort opp i ræva mi var purk, så slakka jeg ikke ned heller. da ble det blått rundt meg gitt :roll: . de hadde målt meg til 56 i 30 sonen, så hadde jeg nekta for det, hadde jeg vært lappløs sa han.

Andre gangen dro jeg på sleng på MR2'n gjennom ei rundkjøring. Da jeg lå som breiest, så jeg rett mot Hiace'n. tenkte å snike meg unna dem, men siden det var rusjtid, hadde jeg ikke sjans. de snudde i rundkjøringa og kjørte etter meg. Gikk med en advarsel heldigvis :shock: !

#75566  av Erlend

Politiet her på Vestlandet er visst ganske aktive :? Uansett, gratulerer med lappen og lykke til videre :) Må være et mareritt å ikke få lov til å kjøre når man har en så potent bil som din :)

#75577  av jan-erik

Gratulerer med lappen igjen Markus! Synd du ikke vant fram i retten, trodde du skulle det jeg men, sånn er det i landet vårt. Å kjøre litt for fort er jo noe av det mest kriminelle du kan gjøre virker det som.

Blir vel desto mer banekjøring neste år nå da som du må være litt mer forsiktig langs veien ...? :wink:

#75583  av Christian

Jan Erik : Vi prata litt om syncron drifting på tlf i går, sleng deg på der da vel :wink:

#75585  av jan-erik

Christian skrev:Jan Erik : Vi prata litt om syncron drifting på tlf i går, sleng deg på der da vel :wink:
:?: Hvor?

Kunne vært arti det, men har ikke motor til det. Må være vått føre helst. Har litt film som Arne filma på Rudskogen på Gatebil sist hvor det ble litt slik kjøring (som blir lastet opp etter hvert når FTP-en er oppe igjen, hint hint). Tror jeg må ha mer øvelse for å syncron drifte...

Hadde jeg bare hatt et turbokit på bilen så...

#75589  av Christian

jan-erik skrev:
Christian skrev:Jan Erik : Vi prata litt om syncron drifting på tlf i går, sleng deg på der da vel :wink:
:?: Hvor?

Kunne vært arti det, men har ikke motor til det. Må være vått føre helst. Har litt film som Arne filma på Rudskogen på Gatebil sist hvor det ble litt slik kjøring (som blir lastet opp etter hvert når FTP-en er oppe igjen, hint hint). Tror jeg må ha mer øvelse for å syncron drifte...

Hadde jeg bare hatt et turbokit på bilen så...
Måtte vel blitt på sommertreffet det :wink:
Men med tanke på å spare andres og min egen bil for store skader så tror jeg nok jeg bør stå over :lol:

#75614  av Johnny_Bravo

Ha det der var jo ingen ting. jeg mista lappen fordi en venn kjørte sin egen bil i fylla. værre politi tabbe en det skal du lete lenge etter. men jeg ga meg ikke på tørre møkka. etter 4 rettsaker fikk jeg lappen tilbake. men jeg måtte fortsatt betale en bot på 7000 fordi jeg sov i pasasjersetet.

Slike ting får meg til å ville Joine Al Kahida eller en annen terror gruppe.

#75616  av GT4 CS

Utrolig hvor store friheter enkelte purkefolk kan ta seg, virker som de bestemmer lover selv. Har egentlig kun hatt dårlig erfaring med han i sørum, sånn ellers har jeg sluppet unna med kjeft og advarsler for til dels grove ting. Men man hører stadig vekk om hvor latterlig dårlig enkelte folk blir behandlet av purken pga ung alder og gjerne sportsbil.
NORGE i et nøtteskall :evil:

#75651  av MR2turbo

Takker for gratulasjoner med lappen... :D Bare synd at jeg ikke får kjørt kamelonen får våren igjen...
Blr forresten en del klokere på Jussen rundt veitrafikkloven når jeg drev å styrte med dette da...

Maverick, Er helt enig, og Veitrafikkloven er den eneste lov man ikke får dekket forsvarer for om man blir tiltalt... :? Men jeg gir f... nå ang. det at jeg er "dømt" for det... ;)

Kim, tror jeg hadde kjøpt meg no fint til bilen ja om jeg ikke hadde brukt peng på dette her... :P

Marie, Du må ikke si sånt da, blir fristet av sånne temperaturer... hehe Skulle veldig gjerne tilbringt noen måneder nede i varmen når jeg ikke kunne kjøre, ja :D
Så må du kjøre pent når du kommer oppover da, sånn at du ikke mister lappen ;)

Hobbes, er du uten lappen nå?

Amund, du har lappen enda altså??? Har ikke mista den igjen... :lol:

Jan-Erik og Christian, vi får satse på endel banekjøringer, ja... og absolutt litt drifte trening på Dagáli ;)

GT4 CS, helt klart at blir behandlet som "negre i USA" om man er ung og kjører sportsbil... har lyst til å montere filmutstyr i bilen og filme hvordan de oppfører seg... :roll:

#75654  av Amund

MR2turbo skrev: Amund, du har lappen enda altså??? Har ikke mista den igjen... :lol:
Har ikke det enda nei, og med 34 illsinte hester i vinterbilen, skal det MYE til for å miste den igjen... (speedoen funker ikke da, men greier knapt nok 50 så det går greit.. )

Mista lappen for å ha brutt vegtrafikkloven §31,1.ledd, jfr §3,1.ledd.
nytter ikke med meg og 3 vitner mot en enslig sivil politimann en gang... sitat: "Vi har ikke penger til å avhøre vitner i sånne småsaker"

Der fløy den lille tilliten de hadde ut vinduet... :evil:

#75655  av Christian

Amund skrev:"Vi har ikke penger til å avhøre vitner i sånne småsaker"
SÃ¥pass ja :shock:

#75656  av Amund

jepp, og eg hadde ikkje tid/penger til advokat heller...... lover veldi bra kan du si.. MEN veit i vert fall hva eg skal gjøre neste gang!

#75840  av Hobbes

Hobbes, er du uten lappen nå?

Nai.... det er noen år siden nå da. Men det var nære på da jeg skulle gifte meg. De målte meg til 91 i 60 sone. Men jeg så den og bremsa ned. Så målingen skjedde uten for de 400 metrene som skal til for en godkjent måling. Men for å kjøre videre den dagen så måtte jeg godta 86 i 60 sone. Altså 5k i bot. Ellers ble det rettsak og de tok lappen på stedet, til dom var avsagt!

Og Jeg hadde leiet en Ferarri 330 GT til dagen så jeg valgte 5k i bot jeg.