TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• toyota OGN

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#6287  av Goose

trur ikke at toyota norge kommer til å ha noe i mot toyota ogn så lenge du spør dem... Hvis du vil ikke ringe dem eller maile så kan jeg godt ringe... :)

en uansett hvis det kommer en stakkar som trenger hjelp med sin 87 coolla så kan vi ikke si nei vi vil ikke hjelpe, men at medlems sidene og bilder av bilene er begrenset til sports biler er jo helt greit, selv om jeg synes at toyota bilene er generelt fine :)

#6292  av chris

CelicaTurbo skrev:nei toyota-ogn er ikke aktuellt uansett pga at Toyota Norge nok kommer til å slå rimelig hardt ned på noe sånt, da blir det ts-ogn for "Toyota Sportscar - OGN" mener jeg.. jeg vil ihvertfall prøve å unngå navnekonflikter med Toyota.

Ellers angående "hvem som er tillatt" så har ikke jeg noe behov for å begrense det akkurat, alle er velkommen på forumet men jeg synes det skal være et krav at bilene skal ha et sportslig tilsnitt for å være på eiersidene, dvs at en '87 Corolla GL Sun ikke blir vist der, mens en Corolla GT gjerne blir det, tilsvarende med nyere biler, vanlig Corolla har ingenting med sport å gjøre, mens en Corolla T-Sport vil passe greit. Dvs alle biler av klasse "GTI" eller bedre :)

Er det noen andre som mener at det bør begrenses litt eller, og tror dere jeg er paranoid som prøver å unngå "toyota" i domenenavnet? Jeg vil ihvertfall prøve å være på trygg grunn..
Det kan jo faktisk være at Toyota bare blir glad for det? Det ville i hvert fall JEG blitt, om jeg hadde vært Toyota-sjef :) Det blir jo som en fan-klubb.

Tror forresten at det blir stort sett de med sportsbiler som gidder å bry seg om å være med uansett.

#6296  av Goose

chris helt enig med deg der men "kjekt å ha" muligheten for andre også i tilfelle en eller annen skal lage Toyota ogn senere og begynne å bitche med oss! ER vi først ute så synes vi skal ta ALT inne toyota! :twisted:
eller hva? :wink:

#6304  av chris

Tja... men det er jo egentlig Toyota sportsbiler som egentlig fenger oss.. ikke den gamle sure corollaen til nevnte bestemor :)

#6308  av Goose

sant nok!

Fra andre siden så ombestemte jeg meg. Stemmer for Toyota sport ogn.

Hvorfor? jo det er fordi hvis det er kommer mange corolle ierer hit og finner ut at mr2 er råå bil så komemr dem til å kjøpe mr2 og innen kort tid blir det så mange mr2er i norge at det blir ikke morro en gang.

Har selvsagt ikke noe i mot at folk skal kjøpe mr2er og sånnt. men vil heller ikke at det skal vokse like mange mr2er som det er audi A6...
Hvis dere sjønner hva jeg vil frem til.. :)

#6316  av CelicaTurbo

vel kan se om jeg finner en epost eller telefon til en person som kan hjelpe meg å svare på det da, men for omtrent ett år siden meldte flere andre internasjonale sider til forum på internet at de hadde blitt kontaktete av toyota vedrørende navnet på deres side, på grunnlag av at toyota "i verden" hadde fått instrukser fra "headquarter" om å føre en meget streng politikk mot alle internett sider som brukte 'toyota' i navn og/eller domenet, det ble truet med søksmål og diverse. Men det er jo mulig at det var begrenset til amerikansk marked og at Toyota Norge er positive? Kan være verdt å undersøke ihvertfall.

Nissan Norge har jo linket til Hennings 200SX-OGN sider fra sine offisielle sider da..

#6318  av Goose

kristian, hvem med sider som toyotacelicas.com eller newcelica?
Dem kjører sitt eget løp...

send mail og spør du... så blir vi alle klokere på dette...

#6331  av chris

Japp, enkleste er å spørre Toyota Norge, og finne ut navn ut i fra det. Om de ikke vil, henvis til 200SX og spør om Toyota skal være dårligere enn Nissan ;)

#6362  av Erlend

Har tenkt litt på det som Goose sier før også, greit nok at det blir flere medlemmer av MR2-OGN, men jeg går faktisk ikke rundt og "selger" MR2 til kamerater hvis de ikke spør spesifikt :) Jo flere som får MR2 i Norge, jo mindre stas blir det å ha en synes jeg... Er ikke like tøft å ha en Mk3 som en Mk2 for eksempel, og det er ikke bare pga stylingen osv. Det er fordi at hvem som helst som har litt penger kan kjøpe en Mk3 hos nærmeste Toyota-forhandler, mens man må drive litt research for å skaffe seg en mk2 eller mk1.
Det gjør at man må være litt entusiast, enten av Toyota eller japanske sportsbiler, og det er *det* entusiastmiljøet som jeg liker.
Samt at ikke alle vet hva man kjører når de ser deg på gata, eller hvordan den ser ut hvis du nevner MR2en i en bisetning.

Skjønner folk hvor jeg vil?

#6363  av blackmr2

Kunne ikke vært mer enig !!!

Entusiast er nøkkelordet !!!!! :) ....du har forstått det !

#6368  av Goose

Erlend sjønner nøyaktig hva du mener...

#6373  av chris

Erlend skrev:Har tenkt litt på det som Goose sier før også, greit nok at det blir flere medlemmer av MR2-OGN, men jeg går faktisk ikke rundt og "selger" MR2 til kamerater hvis de ikke spør spesifikt :) Jo flere som får MR2 i Norge, jo mindre stas blir det å ha en synes jeg... Er ikke like tøft å ha en Mk3 som en Mk2 for eksempel, og det er ikke bare pga stylingen osv. Det er fordi at hvem som helst som har litt penger kan kjøpe en Mk3 hos nærmeste Toyota-forhandler, mens man må drive litt research for å skaffe seg en mk2 eller mk1.
Det gjør at man må være litt entusiast, enten av Toyota eller japanske sportsbiler, og det er *det* entusiastmiljøet som jeg liker.
Samt at ikke alle vet hva man kjører når de ser deg på gata, eller hvordan den ser ut hvis du nevner MR2en i en bisetning.

Skjønner folk hvor jeg vil?
Skjønner godt hva du mener. Er mange som har kommet bort til meg og lurt på hva slags bilmerke det er, og blir nesten litt overrasket når jeg sier det er en Toyota. Og av og til spør folk (som ikke har sett bilen) hva slags bil jeg kjører. Jeg svarer MR2 eller Toyota MR2, og så sier det "å ja" "akkurat ja", uten å ha et eneste clue om hvordan bilen ser ut. Mange tror det er snakk om cab'en eller 80-tallern. Hjelper ikke mye å snakke om mk1, 2 og 3 heller.. :)

#6374  av jumbo

Hehe. Innertier, Erlend!

Det hadde ikke vært like stas om antallet MR2 ikke hadde vært nokså lavt!

#6379  av CelicaTurbo

jeg syntes det var frustrerende at jeg ikke kunne si til folk hvilken bil jeg hadde uten at de trodde jeg hadde "den gamle firkantede kassen" :) Ikke noe vondt om mk1 men mange mener den er ganske stygg og aner ikke hva den er i stand til som gledesskaper..

men så de aller fleste rådigget bilen da.. sønnene til sjefen fikk se den en gang og siklet noe helt utrolig.. første gang en av de andre jobb-kompisene fikk se bilen fikk han også sjokk og uttalte "bilen så vanvittig dyr og utrolig stilig ut og han ventet omtrent på at dørene skulle åpne seg oppover som vinger", og den kommentaren har han gjentatt flere ganger selv etter at jeg har solgt bilen.. :)

#6380  av Goose

sem det ble nevnt tideligere så er disse folka entusiaster kristian, dem kanskje vet det ikke ennå, men det lever en entusiast skjell inn i dem.. :)

og vi? Vi er jo klinn gærne entusiaster! :D

(mamma skal kjøpe ny bil, hun får ikke lov å kjøpe noe annet enn TOYOTA) :D