Side 2 av 2
Legg innLagt inn:08 feb 2002 16:27
av MR2turbo
Vet ikke helt hvor mange ponnier som løper baki der akkurat nå, men jeg og Christian (200sx) skal teste bilene med Streetdyno programmet i morra.. Så jeg regner med at jeg kommer tilbake med info angående hk.. vil nok kjøre flere omganger fra 10-15psi... kjører nå med 13psi.

Legg innLagt inn:08 feb 2002 17:58
av Pål
Jøss du klarte jo å slå Subaruen med god margin! Leve MR2!:)
Legg innLagt inn:08 feb 2002 21:39
av CelicaTurbo
Har dere funnet ut hvordan dere skal gjøre dette på 200sx'en da? Men er bilen din foreløpig standard da med unntak av trykkoppjusteringen for med mindre du har en basismåling som du kjenner verdien av (f.eks. orginal stand) så tror jeg at verdiene er mer eller mindre verdiløse da.. Men jeg ser frem til å se andres erfaringer med det programmet der da.. :)
Legg innLagt inn:09 feb 2002 00:27
av MR2turbo
Vi skal kikke på det i helga, så får vi se om vi finner et sted å tappe det samme signalet vi bruker på mr2'en..
Bilen min har oppgradert turbo, med litt større kompressorhjul, K&N innsatsfilter, men ellers er den orginal utenom trykk..
Legg innLagt inn:09 feb 2002 12:13
av henningl
Dersom dere finner ut av hvordan det gjøres på 200sx'en er jeg mer en interesert i en beskrivelse om hvordan!

Legg innLagt inn:09 feb 2002 13:35
av CelicaTurbo
dere får se hva dere finner ut da.. jeg tenkte ihvertfall jeg skulle prøve dette på celicaen om jeg får tak i en slik og den er standard..
Legg innLagt inn:15 feb 2002 01:08
av CelicaTurbo
jeg testet min bil nå og den rakk ikke til 120 på andre gir.. den rakk til rett over 115 før sperren kom så jeg tok en gjennomkjøring fra 65-115 og klarte det på 4.4 sek på den målingen.. er vel ganske ok egentlig? Jeg burde egentlig ha kjørt flere målinger og gjennomsnitt men jeg gadd ikke det pga at det regnet fælt ute og jeg er glad i bilen min.. Men ganske stor forskjell til MR2 Turboens 3.6-3.9 sek da (som riktignok er lettere trimmet).. Jeg tør ikke tenke på hvor lang tid det hadde tatt på tredje gir til tross for at den føles ganske kjapp der også i forhold til vanlige biler..
92 MR2 NA - "mean green speed machine"
Legg innLagt inn:15 feb 2002 11:19
av Pål
Joda, det er OK tider det. Selv om din ikke er fullt så kjapp som Hennings og Markus' biler, er det jo kjørefølelsen som teller. Og det er vel ikke mangel på det
Når setter turtalls sperra inn, og var det så rykkete som du trodde?
Kan da skjønne at du er glad i bilen din

kan nesten ikke vente til jeg holder i nøkkelen til min MR2!
Dette var litt "off topic" men jeg er så gærn etter MR2 at jeg bare måtte si det.
Legg innLagt inn:15 feb 2002 14:48
av CelicaTurbo
Bilen er kjapp den men pga at den ikke har turbo er den mye mer avhengig av giring og turtall, så, denne tester er jo pga at man skal kunne ta en sikker forbikjøring i tredjegir.. det er jo i utganspunktet en test som turbobiler har en enorm fordel på da. Skal jeg kjøre kjapt forbi så bruker jeg virkelig andre giret til det og ikke tredje.. vel, så lenge starten er under 80km/t vel og merke..
men, turtallssperren var ikke noe hard i det hele tatt men lyden som ut av filteret vær fæl: rrarrarrarrarrararara!
usj, gjør ikke det flere ganger..
Legg innLagt inn:16 feb 2002 03:52
av Pål
(gulp) det kan ikke være noe særlig fin lyd nei. Merker du noe forbedring på filteret i høye turtall, eller blir det bare bedre gassrespons, dvs. dreiemoment ved lave turtall?
Legg innLagt inn:16 feb 2002 14:30
av CelicaTurbo
tja, vet ikke om dreiemomentet blir bedre på lavt turtall men motoren reagerer mye kjappere på lette pådrag.. altså den begynner å dra godt med en gang du tråkker gassen en cm lengre ned fra cruising.. men, antar at det er mer guff på høye turtall men jeg er ikke sikker på om jeg føler noen forskjell eller om det bare er lyden som gjør det så mye gøyere.. uansett tviler jeg på at det er snakk om så alt for mye da..