TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • kan jeg fÃ¥ meningen deres i en litt vanskelig sak?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

 #70527  av @lpher
 
Kjipe greier sånt....

Som nevnt utallige ganger av andre her....vanskelig å utale seg når man ikke kjenner personlig til saken...men...det høres ut for meg som om du har funnet den typen kunde...som man på de fleste salgskurs etc. lærer seg ikke eksisterer....nemlig "kunden man godt kunne vært foruten"

Believe it or not...de finnes! :D

Det finnes noen som LEVER for å krangle seg til HVA SOM HELST...bare de får NOE liksom...jeg fatter bare ikke hvordan slike folk klarer å leve med seg sjøl! :evil:

@lpher

 #70667  av GT4 CS
 
Som sagt, en sak har alltid to sider. Men her er det ikke vanskelig og skjønne at denne kunden hører hjemme på galehus, den servicen du har gitt han har jeg ikke hørt om andre som har gitt før. Superservice. Og når han krangler slik og skal sverte deg må man lure på hva som rører seg i hodet på enkelte. Og programere min bil i rulle koster ca 12500kr, og med tanke på at du har gjort mye mer er 13000 en utrolig snill pris, og med hele 2 kundeklager på 4 år er det helt klart du vet hva du driver med. Blir så utrolig forbannet over slike kunder ifra helvete, men det er flere av dem en man aner. Pga slike folk kan vi normale menesker risikere og få litt dårligere service. Skal man hele tiden utforme en skriftelig og gyldig kontrakt som er 100% bindene uansett så vil man fort kunne føle at de man skal gjøre en handel med trur man er slask, satt litt på spissen her da. Synes du skal kjøre løpet fult ut med han og hører han ikke tilby han og kjøre det for retten, denne saken burde du vinne lett. Men hva du gjør vet du nokk best selv :D
Hadde jeg vært deg hadde jeg mest sansynelig sørget for at han fikk smake knyttneven. Lykke til iallefall.

 #70751  av Johnny_Bravo
 
Etter som jeg har jobbet I mobilbransjen i mange år (som er den bransjen som har flest henvendinger til Forbrukerrådet årlig) så er jeg godt vandt til kranglete folk. det jeg somregel pleier å gjøre er å prate rolig og behersket til kunden (hvis han er helt på jordet) og fortelle han at det han sier ikke lar seg gjennømføre men at vi kan komme til en enighet. slik som når du ga 3000 avslag. men hvis han ikke gir seg fordet så ringer jeg ofte forbrukerrådet selv og hører hva jeg bør forholde meg til, somregel så har ikke kundene så store rettigheter som de tror de har og ofte forlanger. så sier jeg noe slik som "hvis du vil ta det etter lover og regler så er det greit for meg, for da skal saken igjennom bla bla bla, (som forbrukerrådet har fortalt deg :) dette gjør de fleste kunder veldig usikre for de fleste har bare lest VG og en eller annen reporters mening om forbrukerkjøpsloven, som ofte ikke stemmer helt. men si at etter som han allerede har fott 3000 i avslag og han ikke har betalt 2500 til karoseriverkstedet så kan dere fikse de feilene som er med døren og det der gratis også kan han få 4000 for turboen du solgte. forklar for kunden deres sivasjon og at du ikke har tjent noenting på dette til nå og at du ikke kan gi han mer penger. dette er noe han bør være fornøyd med ettersom en brukt turbo ikke har samme verdi som en ny.

Og det med at han kommer til å sværte navnet/firmaet deres hadde jeg ikke vært så redd for. jeg har hatt mange kunder som har sakt at de skal gå til avisen og slikt men det har ikke hendt enda. Avisene er ikke serlig interesserte i å bli uvenn med firmaer i nærmiljøene ettersom disse ofte betaler godt for reklame plass og lignende. pluss at de sikkert får 100 hendvennelser dagli.
Men vi har havnet i lokalavisa 2 ganger for god service og kundebehandling da :)

De fleste vet at det som står i avisene må tas med en klype salt og ikke altid stemmer så er det noen som lurer på noe angående tuning så kommer de sikkert til å spørre dere ettersom de vet at dere driver med det. Kanse det kommer til å be om nøyaktig pris før de leverer bilen men det er alikevel en vinn sitvasjon for dere.

mitt råd er: ring forbrukerrådet og spør hva du må forholde deg til og så ta dette opp med kunden.
vær hyggelig men ikke gi han rett i alt for det.

Nummer til forbrukerrådet: 815 58 200 koster 0.39 øre per minutt
eller skriv inn til dem her: http://forbrukerportalen.no/kontakt_forbrukerradet_view

 #70778  av FireWalk
 
høres ut som en skikkelig dust... send torpedo hjem til han med instrukser om å få han til å holde kjeft... (les: klippe av tungen eller lignende)

til sammenligning kan jeg jo nevne at jeg betalte 11000 kr hos toyota for å skifte manifolden mellom blokk og turbo..... så 13000 kr for dette er jo så å si gibortpris etter min mening!! skjønner ikke hva han gjør seg vanskelig for.. han vil vel bare prøve å få det så billig som mulig, og helst tjene penger på hele greia...