Legg innLagt inn:30 des 2002 16:31
Tror det er veldig viktig å bruke den oljeviskositeten som er oppgitt i instruksjonsboka til bilen. Altså fra motoren var ny ble den konstruert med de klaringer som passer den viskositeten som er oppgitt. Det er vel den motoren har fått ved oljeskift på servicer. Hvis en da brått skifter fra 10 år med mineral og over til helsynt. vil den ofte "gjøre for godt rent" og man risikerer lekkasjer.
Moderne motorer blir ofte konstruert mer kompakte og da er de oppgitt til å ha tynnere olje i instruksjonsboka. Altså enten motoren er slitt eller ikke, lurest er nok å følge boka. Kanskje unntak for trimma turbomotorer?
Jensi: Får håpe du er kvitt problemene nå da. Har du bilder fra overhalingen?
Moderne motorer blir ofte konstruert mer kompakte og da er de oppgitt til å ha tynnere olje i instruksjonsboka. Altså enten motoren er slitt eller ikke, lurest er nok å følge boka. Kanskje unntak for trimma turbomotorer?
Jensi: Får håpe du er kvitt problemene nå da. Har du bilder fra overhalingen?
