TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Diffsperre..bytte hele diffen?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #308864  av galx

IS kan leveres med LSD-diff(Limited Slip Differential)
http://wikicars.org/en/Limited_slip_differential
På min IS er LSD-diff levert orginalt fra frabrikk . Har en "sport", men har fått et inntrykk at ikke alle har det selv om det er en "sport".
Man hører bl.a. at det ene hjulet "spinner" litt med dersom du kjører sakte og skal vinge ut i et kryss - fordi det ene hjulet blir tvunget til å går saktere rundt. Men det kan også komme av at LSDdiffen henger litt/skulle ha vært oppjustert.
For å si det sånn: Du oppdager fort at du har LSD diff eller vanlig diff..spesielt på snø og grus, eller litt sand/grus på asfalten.
 #309235  av Lørnings

Jeg mener diffen på is200 er lik som supra mk3 diffen(arrester meg hvis jeg tar feil :shock: ), og da er det jo bare å handle isåfall :wink: tror toyparts dreiv å holdt på med det til supra'en sin.. bare et tips, hvis jeg har rett :wink: Men hvis det er asfalt det er snakk om, så ville jeg gått for en skikkelig en som TRD..supra'en min var ihvertfall fæl til å spinne på et hjul, selv med shimsa orginal LSD..=)
 #309239  av Amund

feil.
men det stemmer at han hadde IS diff i celica supran sin. var ikkje mulig å få tak i noko til den, så han måtte finne ein lexus diff :wink:
 #309299  av Lørnings

Greit, da beklager jeg at jeg trodde jeg hadde funnet på noe lurt :P Men jeg ville fortsatt gått for en skikkelig diff hvis jeg først skulle kjøpe.. :wink:
 #309318  av apehest

Gå for en kaaz kanskje? Går for å være mye mer holdbar enn TRD og Cusco sine. Min overlevde at kronhjul og pinjong(TRD) regelrett gikk i oppløsning(Grunnet feilmontering av tidligere eier) og jeg gadd ikke engang plukke sperra i biter og rense den når jeg bytta kronhjul/pinjong. Den bare malte stålbitene til støv(bytta diffolje hver 200km over 800km etter det) og funker fortsatt som en drøm :P
 #309440  av galx

Kanskje litt off topic, men et bilde er bestandig kuult..
Venter på at asfalten skal komme frem igjen.. Gøy når begge hjulene biter samtidig i asfalten.
Vedlegg
b075720d.jpg
b075720d.jpg (37.23 kiB) Vist 1417 ganger