TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny eier av lexus is200 :)

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #298358  av lexusmann

angrykid skrev:Den vibreringen som jeg hadde i bilen ved en gitt hastighet, er nå borte. jeg har nylig byttet dekk og hatt 4-hjulskontroll på bilen, og etter det forsvant også vibreringen. Regnet i grunnen med at det var pga skjevslitasje på dekkene. :) Så ville bare informere de som eventuelt har fulgt med på dette, om at det var en grei og lett løsning på det.. :)
Kostbart ble det sikkert.... :wink: Vet hva en 4hjulskontroll hos Toyota koster...
 #298483  av angrykid

Nye dekk 5800,-
Firhjulskontroll 1000,-
Nytt stag inkl arbeid 2000,-

Så ja, det var vel ikke helt billig, men men.. Ble dog ikke gjort på toyota verksted. :)
 #298784  av KK-ma70

angrykid skrev:Nye dekk 5800,-
Firhjulskontroll 1000,-
Nytt stag inkl arbeid 2000,-

Så ja, det var vel ikke helt billig, men men.. Ble dog ikke gjort på toyota verksted. :)
Greit at vibreringen forsvant da. Men hvilket stag ble byttet?
 #298788  av angrykid

Det vet jeg ikke helt enda, Karl. Mekanikeren som skulle utføre jobben, dro på en to ukers ferie, så jeg har ikke fått utført det byttet av staget enda. Men jeg regner med jeg får svar på det når jeg setter bilen på verksted neste fredag. :) Det var visstnok en eller annen foring som satt så fast, at de ikke fikk justert camber på høyre bakdekk, ergo står det på samme måte som de andre dekkene sto før firhjulskontrollen.
 #298793  av KK-ma70

angrykid skrev:Det vet jeg ikke helt enda, Karl. Mekanikeren som skulle utføre jobben, dro på en to ukers ferie, så jeg har ikke fått utført det byttet av staget enda. Men jeg regner med jeg får svar på det når jeg setter bilen på verksted neste fredag. :) Det var visstnok en eller annen foring som satt så fast, at de ikke fikk justert camber på høyre bakdekk, ergo står det på samme måte som de andre dekkene sto før firhjulskontrollen.
Ok.. slet med det samme på supraen etter at det ble montert tein dempere. Alt satt bom fast... ikke en sjanse i havet at vi fikk løsnet boltene. Kappet istykker "skjiten" og kjøpte nytt :D
 #298826  av Amund

angrykid skrev:Det vet jeg ikke helt enda, Karl. Mekanikeren som skulle utføre jobben, dro på en to ukers ferie, så jeg har ikke fått utført det byttet av staget enda. Men jeg regner med jeg får svar på det når jeg setter bilen på verksted neste fredag. :) Det var visstnok en eller annen foring som satt så fast, at de ikke fikk justert camber på høyre bakdekk, ergo står det på samme måte som de andre dekkene sto før firhjulskontrollen.
Vanlig problem det der... Fekk justert camber bak på min, men ikkje framme. Så kjører med bra mykje negativ camber framme. Sliter faktisk ikkje noko særlig ekstra dekk, og henger godt på veien :twisted: