TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica turbo

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#235  av PÃ¥l

Jeg tenkte faktisk å skaffe meg MR2 til våren... Men lurer på om det tar lang til å importere en turbo, og er forsikringa mye dyrere enn en GTI?

#237  av CelicaTurbo

Om de finner en turbo med en gang tar det ikke lenger enn ca to uker så sant de klarer å kjøpe den aktuelle bilen.. så tar den et par dager på klargjøring og slikt antar jeg.. Forsikring tror jeg det er best du undersøker på egenhånd og den er nok vesentlig dyrere enn for NA bilen ja.. det er nok lurt om du undersøker det på forhånd ihvertfall..

#249  av Hobbes

Min Turbo er forsikret som en Mr2. Og det er det som står i vognkortet, ingen ting om at det er en turbo. Det jeg har funnet ut er at de har kun klassefisering på mk1 mk2 og mk3. Og  det er slik de skilles fra hverandre.

#250  av CelicaTurbo

hm, din snik  :)

#263  av John Morten

Min MR2 Turbo er også forsikret som MR2. Forsikringsselskapet sa de ikke hadde annen betegnelse på bilen enn MR2. Dermed ble det litt billigere forsikring på meg nå, ettersom MR2 Turbon har alarm, og GTI'n jeg hadde før manglet alarm   :p

#264  av PÃ¥l

Dette var da gode nyheter! :) Snakka forresten med Tom Gabrielli, han sa de får inn en rød Turbo med masse utstyr :)

#268  av CelicaTurbo

så lenge ingen stikker av med den svarte celicaen skal jeg være fornøyd..  :)  men egentlig er det ingen katastrofe om det skjer for det er bare å be noen om å hente en ny en da..

#273  av PÃ¥l

Jeg spurte TG om importering av MR2 Turbo på bestilling, han sa det var nesten umulig å få tak i den i det hele tatt. Men regner selvfølgelig med at det er en del lettere å få tak i en GT-Four...

#279  av CelicaTurbo

om du er villig til å betale litt skal det nå ikke være umulig å få fatt i en mr2 turbo da vel? men, om jeg skal dømme etter http://www.mobile.de så er ikke Celica GT4 noe mindre sjelden bil heller egentlig.. men.. usj, higer etter å få solgt bilen min jeg, selv om jeg er glad i den så hadde det vært godt å bli ferdig med alt sammen selvfølgelig  :)

#281  av MR2turbo

tror ikke saken er om du finner en bil på mobile.de der er det jo alleslags biler.. Etter hva jeg har hørt er det veldig mange av bilene som står til salgs som er i relativt dårlig forfatning, sammen med høy pris.. Så enten det gjelder Celica GT4 eller MR2turbo så må man nok leite veldig lenge før man finner en fin en.
Det er jo tross alt en bil som i de fleste tilfellene har hatt et hardt liv, så dette krever jo veldig mye av eier når det gjelder vedlikehold.

Da jeg kjøpte var det en som leita etter MR2 turbo i både Florida og California i flere måneder uten å finne noe til en levelig pris som var i god stand. Så det var bare tilfeldig at jeg kom over denne bilen min som TG-bil hadde funnet i Sveits.. Selv om jeg kan reparere på bilen selv, med tilgang på verksted, så ville det fort blitt veldig dyrt hvis jeg hadde fått en "mandagsbil".

Har sett litt på ting som står til salgs og jeg ville heller brukt en måned eller to på finne en virkelig bra bil en å kjøpt det første og beste :)

#283  av PÃ¥l

TG bil får bilen om et par måneder sa de... På den tida kikker jeg rundt. Er vel best å ta en NAF test på bilen før jeg kjøper den, noen som har erfaring med hvor bra de sjekker osv? Og hva de sjekker?

#284  av MR2turbo

tror jeg ville ha sendt "hobbes" en e-mail om det, han tok NAF test på bilen før han kjøpte den..

#394  av jensi

Tenkte bare jeg skulle mine dere om et firma i Bergen som importerer biler fra Tyskland på bestilling.
Har visstnok god erfaring med import av MR2.
Du gir beskjed om farge utstyr o.s.v. så leter de opp bilen og tar turen til Tyskland og ser på bilene.De ringer deg når de finner et eksemplar som de synest ser bra ut.
Snakket med de i høst og det viket som de var seriøse.
De antydet at ensvart 91-92 mod.ville komme på ca 100-110000 kr til meg for et bra eksemplar .
Men jeg skaffet meg en bil før de ble aktuelt.Prøv å ta kontakt med disse,dersom dere selvfølgelig ikke allerede har.
Fant forresten en rød turbo 91 mod. gått 97000 som var skadet på den ene siden.
Forlangte 2500eur.for den.Kanskje det hadde vært noe å hentet?ca25000 kr med moms.
Noen som har ringt på denne?
Her er nummeret til de karene i Bergen:56333411.
Jens
Jens

#395  av CelicaTurbo

joda, det var disse som har importert min bil i sin tid. Greie de, lite problemer.. men hvordan de er sammenlignet med andre vet jeg ikke..

#399  av PÃ¥l

Fint å høre at TG ikke er eneste alternativ. Men det er et problem. Jeg hører dårlig, og har problemer med å snakke i telefon. Finnes det en webside eller en e-mail adresse?