TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Har kjøpt meg Skoda...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#29993  av Erlend

Synes det er en helt grei andrebil du har fått deg jeg! :)

Men en Nissan Primera SRi, er ikke den rimelig sprek da? Eller en Accord VTEC, den DRAR!! En av de beste familiebilene du kan få her til lands faktisk :)

#30000  av chris

Erlend skrev:Synes det er en helt grei andrebil du har fått deg jeg! :)

Men en Nissan Primera SRi, er ikke den rimelig sprek da? Eller en Accord VTEC, den DRAR!! En av de beste familiebilene du kan få her til lands faktisk :)
Honda Accord Stv er en knall familiebil spør du meg. Den jeg prøvde stod attpåtil på 18" Momofelger. Nydelig å kjøre, sparka ganske heftig. Har sikkert posta bilder før, men her er de (igjen?):
Vedlegg
IMG_1282.jpg
IMG_1282.jpg (85.16 kiB) Vist 565 ganger
IMG_1278.jpg
IMG_1278.jpg (90.47 kiB) Vist 565 ganger
IMG_1277.jpg
IMG_1277.jpg (130.38 kiB) Vist 565 ganger

#30001  av chris

And here's the meat..
Vedlegg
Stooooort bagasjerom. Større enn de fleste andre stasjonsvogner jeg har testa ut..
Stooooort bagasjerom. Større enn de fleste andre stasjonsvogner jeg har testa ut..
IMG_1288.jpg (77.92 kiB) Vist 564 ganger
IMG_1286.jpg
IMG_1286.jpg (127.02 kiB) Vist 564 ganger

#30034  av jan-erik

Lekker den Accorden der ja. Kanskje som bruktbil om 2-3 år? Hvor mye var prisen ny sa du Chris på 2.4-en?

#30050  av chris

jan-erik skrev:Lekker den Accorden der ja. Kanskje som bruktbil om 2-3 år? Hvor mye var prisen ny sa du Chris på 2.4-en?
Vet du, jeg husker ikke priser.. men jeg fikk med meg at 2literen kosta omtrent det samme som Mitsubishi Galant stasjonsvogn (300.000+ ca?), 2.4 literen er nok en del dyrere..

#30060  av jan-erik

chris skrev:
jan-erik skrev:Lekker den Accorden der ja. Kanskje som bruktbil om 2-3 år? Hvor mye var prisen ny sa du Chris på 2.4-en?
Vet du, jeg husker ikke priser.. men jeg fikk med meg at 2literen kosta omtrent det samme som Mitsubishi Galant stasjonsvogn (300.000+ ca?), 2.4 literen er nok en del dyrere..
460000 for 2.4 literen! Da er imidlertid det meste av utstyr med som aut, skinn, klima, navigasjon, soltak med. 190hk i 2.4.

Ca. 320K for 2.0 literen.

#30097  av chris

jan-erik skrev:
chris skrev:
460000 for 2.4 literen! Da er imidlertid det meste av utstyr med som aut, skinn, klima, navigasjon, soltak med. 190hk i 2.4.

Ca. 320K for 2.0 literen.
Høres ganske riktig ut det ja ;)
Men tro meg.. 2 literen er sprek nok til sånn familieracing ;)

#30130  av Goose

460 tusen for en stasjonsvogn? dæven
bedre å selge bilen man har: eks i min tilfellet så ville jeg solgt celica'n, kjøpt så celica mk6 til dama (masse plass i bagasjeromet og kjøpt supra til meg selv... derme har vi to "familie biler" burtsett fra den ene har 210HK mer enn den andre...

Octavia er faktisk den mest driftsikre bilen i VW-AUDI koncernet...
Eneste bilen fra dette koncernet jeg ville kjøpt...

#30132  av chris

Goose skrev:460 tusen for en stasjonsvogn? dæven
bedre å selge bilen man har: eks i min tilfellet så ville jeg solgt celica'n, kjøpt så celica mk6 til dama (masse plass i bagasjeromet og kjøpt supra til meg selv... derme har vi to "familie biler" burtsett fra den ene har 210HK mer enn den andre...
Skal godt gjøres å kjøpe celica mk6 og supra, for 460.000 da ;)
Uansett, plassmessig er det ikke sammenlignbart med stasjonsvogn kontra ikke-stasjonsvogner, og da spesielt ikke f.eks. celica.
Og.. 460.000.. det er nybilpris. Hva ville nybilprisen på Supra vært? 1.2 mill? Hva med celica mk6 ? 250-300 store?
Goose skrev: Octavia er faktisk den mest driftsikre bilen i VW-AUDI koncernet...
Sier kanskje litt.. :roll:

#30214  av Greker'n

Hva med Avensis 2.0 D4D Med chip til kr 8.000 gir den 150hk.(Det er uten avgiften for effekt økningen som staten ønsker innbetalt.) kr 320.000
Eller Executive utgaven med 2.4 bensin 162hk 370.000.
Du slipper å tenke på verksted turer de neste 5-10 årene. Toyota Avensis er jo den desidert billigste bilen å eie.

#30233  av jan-erik

Greker'n skrev:Hva med Avensis 2.0 D4D Med chip til kr 8.000 gir den 150hk.(Det er uten avgiften for effekt økningen som staten ønsker innbetalt.) kr 320.000
Eller Executive utgaven med 2.4 bensin 162hk 370.000.
Du slipper å tenke på verksted turer de neste 5-10 årene. Toyota Avensis er jo den desidert billigste bilen å eie.
Ikke dum Avensis 2.0 D4D heller. Men nå er vel ikke akkurat Avensis noe av det mest sportslige som er laget av Toyota.

Ble uansett altfor dyrt for meg en ny Avensis.

#30237  av chris

Avensis er billig bil i drift. Selv har jeg kjørt en god del avensis som taxi. Men det et minus med dem. Som stasjonsvogn er de fryktelig små. Kupeen er vel passe stor, men bagasjerommet er alt for lite. Bagasjerommet i Accorden er vel 3 ganger så stort ca.
Men avensisen er god bil å kjøre, ganske sprek den turbodieselen også. Var en sånn jeg kjørte når jeg mista lappen :oops: :roll:

#30290  av Goose

chris: du snakker om den nye avensisen? altså 2004 modell?

#30297  av bose

Hvis jeg skal ha familiebil så må det bli en 92-93 corolla sedan.den går faktisk ganske bra unna

#30299  av @lpher

Goose skrev:chris: du snakker om den nye avensisen? altså 2004 modell?
My thoughts exactly...jeg misstenker at Chris snakker om den utgåtte modellen...som var seriøst liten innvendig ihvertfall...

Fattern har hatt to slike...som jeg brukte hver anledning til å låne...når det var noe jeg skulle ha fraktet som jeg ikke ville ha inn i Supran! ;-)

PS! Han bytter inn i ny Avenesis nå i mars....med 1.6l strikkmotor! ;-)
Jeg pleier å mobbe'n for det...ved hver anledning jeg får!! LOL ;-)

@lpher