Side 2 av 3

Legg innLagt inn:31 jan 2007 15:55
av jumbo
guffen85 skrev:
injee skrev:3 gen. = 245hk
2 gen. = 225hk.

:-)
hehe :P
men hvordan er motoren ellers da??? er det noe mere forskjell ?? innmat osv?
Ikke meg bekjent.

Er samme blokk, stempler etc. En del grovere luftinntak og noe annerledes sensorer, samt en turbo som hvertfall påstås å ha en del bedre spool-up, men er ellers rimelig samme motoren

Legg innLagt inn:31 jan 2007 17:32
av Andy_Celica
jumbo skrev:
guffen85 skrev:
injee skrev:3 gen. = 245hk
2 gen. = 225hk.

:-)
hehe :P
men hvordan er motoren ellers da??? er det noe mere forskjell ?? innmat osv?
Ikke meg bekjent.

Er samme blokk, stempler etc. En del grovere luftinntak og noe annerledes sensorer, samt en turbo som hvertfall påstås å ha en del bedre spool-up, men er ellers rimelig samme motoren
Blokka kan være lik, men stemplene er ikke like, er lavere komp på en 3gen 3sgte en en 2gen,

Men forskjeller er, eksosmnifold, innsugsmanifold, dyser, fuelrail, turbo, topp, toppakning, oljekjøler, ventiler, osv.

Turboen på 3gen yter vel opp til 30-50 hk mere en turboen på 2gen.

Sikkert masse mere også, men var det jeg kom på nå

Legg innLagt inn:31 jan 2007 17:36
av guffen85
Andy_Celica skrev:
jumbo skrev:
guffen85 skrev: hehe :P
men hvordan er motoren ellers da??? er det noe mere forskjell ?? innmat osv?
Ikke meg bekjent.

Er samme blokk, stempler etc. En del grovere luftinntak og noe annerledes sensorer, samt en turbo som hvertfall påstås å ha en del bedre spool-up, men er ellers rimelig samme motoren
Blokka kan være lik, men stemplene er ikke like, er lavere komp på en 3gen 3sgte en en 2gen,

Men forskjeller er, eksosmnifold, innsugsmanifold, dyser, fuelrail, turbo, topp, toppakning, oljekjøler, ventiler, osv.

Turboen på 3gen yter vel opp til 30-50 hk mere en turboen på 2gen.

Sikkert masse mere også, men var det jeg kom på nå

oki men dette må vel være mulig å bytte. men da er det kanskje like greit å bytte til noe som tåler enda mere når man først er oppi der. men ikke så viktig enda må få meg en først :P hehe

Legg innLagt inn:31 jan 2007 17:47
av guffen85
så en ting til kikket litt på deler til 2gen. men meste parten av ting på denne siden http://www.raidopower.se/ er jo til 3gen. men går de også til 2 gen eller er det helt forskjellig???

Legg innLagt inn:01 feb 2007 21:51
av injee
Kikket innom siden, så ut som det meste går til begge.
Kan du ha blandet så du trodde 3SGTE var 3gen? 3SGTE er motoren. Og den heter det samme på begge. 2gen og 3gen = 3SGTE. :-)

Legg innLagt inn:01 feb 2007 23:12
av guffen85
injee skrev:Kikket innom siden, så ut som det meste går til begge.
Kan du ha blandet så du trodde 3SGTE var 3gen? 3SGTE er motoren. Og den heter det samme på begge. 2gen og 3gen = 3SGTE. :-)
greit da. er litt uviten hehe:P skal ta opp lesing på motoren å skjerpe meg hehe:P

Legg innLagt inn:02 feb 2007 01:42
av inzane2012
jumbo skrev:
Larsen skrev:Ser ikke noe galt med den. En orginal mr2 med turbo går normalt for ca.150k. Så lenge bilen er godkjent ombygd så skal den ikke være verdt noe mindre!
Helt korrekt.

En ombygget GTi er på ingen måte noe dårligere valg enn en original MR2 Turbo, bare viktig å sjekke at godkjenning er 100% i orden

(gå igjennom vognkortet grundig før du kjøper)
er det noe spesielt en skal se etter i vognkortet da? noen plasser der det står at den er ombygd osv??

Legg innLagt inn:02 feb 2007 16:08
av aneriks
inzane2012 skrev:
jumbo skrev:
Larsen skrev:Ser ikke noe galt med den. En orginal mr2 med turbo går normalt for ca.150k. Så lenge bilen er godkjent ombygd så skal den ikke være verdt noe mindre!
Helt korrekt.

En ombygget GTi er på ingen måte noe dårligere valg enn en original MR2 Turbo, bare viktig å sjekke at godkjenning er 100% i orden

(gå igjennom vognkortet grundig før du kjøper)
er det noe spesielt en skal se etter i vognkortet da? noen plasser der det står at den er ombygd osv??
hk antallet

Legg innLagt inn:02 feb 2007 20:24
av Ivar
Påstår selgeren av denne bilen at den er godkjent hos biltilsynet?

Legg innLagt inn:03 feb 2007 08:40
av guffen85
[quote="Ivar"]Påstår selgeren av denne bilen at den er godkjent hos biltilsynet?[/quot

han sa vist så. men har godt vekk fra den igjen. orker ikke noe stress med en som er"gokjent" blir bare problmer med det har funnet meg en annen som er en orginal turbo i steden :D :twisted:

Legg innLagt inn:03 feb 2007 08:43
av guffen85
[quote="Ivar"]Påstår selgeren av denne bilen at den er godkjent hos biltilsynet?[/quot

han sa vist så. men har godt vekk fra den igjen. orker ikke noe stress med en som er"gokjent" blir bare problmer med det har funnet meg en annen som er en orginal turbo i steden :D :twisted:

Legg innLagt inn:13 feb 2007 17:28
av guffen85
noen som vet om noen amerikanse sider jeg kan søke etter mr2 turbo på???
solgt celica'n nå så må finne meg ny bil ganske fort:D

Legg innLagt inn:20 feb 2007 20:49
av guffen85
endelig etter mye letting fant jeg det jeg var ute etter nemelig en mr2 turbo :D henter den til helga bilder kommer :D

Legg innLagt inn:03 mar 2007 12:00
av castman
venter fortsatt på bilder her altså :wink:

Legg innLagt inn:03 mar 2007 12:06
av guffen85
castman skrev:venter fortsatt på bilder her altså :wink: