kan bli spennende det her men jeg tror kanskje at det ikke blir så ille som folk tror, og, eldre biler uten co2-tall fra fabrikk skal jo fremdeles vektes utifra slagvolum men jeg vet ikke hvordan de tallene sammenlignes med tidligere, sannsynlighvis litt opp..
ellers, det som bekymrer meg litt er at de forespeiler en endring i årsfradraget ved bruktimport, og slikt kan fort få litt stor effekt på bilmarkedet.. en annen ting er at jeg er dypt uenig i at dieselbiler skal få en så stor fordel i avgiftene, for greit nok at de produserer mindre CO2 i forhold til kjøredistanse pga høyere effektivitet men dieselbiler slipper nå jammen det ut mye dritt de også som bensinbiler produserer minimalt av

Storbyene har jo de siste årene fått dramatisk økt problem med smog og det er hovedsaklig pga den store økningen i dieselbilers popularitet og økt vedfyring ved høye strømpriser.. så, når da mange flere kjøper seg dieselbiler vil de største byene sannsynlighvis se seg nødt til å sperre trafikk inn til byene på vinterstid..