TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turbo trykk?...mk2 - 204 hk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#194541  av WaxFraq

men...hvis jeg justerer opp trykket til ca. 1.1 bar...
da har det jo ikke noe å si sånn egentlig om jeg blokkerer den vacuum slangen eller ikke?? eller?? (det der skjønte jeg ikke..)

:roll: i wonder...hmm..

men takk uansett! 8)

#194546  av Master

WaxFraq skrev:men...hvis jeg justerer opp trykket til ca. 1.1 bar...
da har det jo ikke noe å si sånn egentlig om jeg blokkerer den vacuum slangen eller ikke?? eller?? (det der skjønte jeg ikke..)

:roll: i wonder...hmm..

men takk uansett! 8)
Jo, fordi ved litt over 0.8 får du fuelcut og da kan du ikke lade mer ;) skal du opp i 1.1 MÅ du fjerne / heve fuelcut.

#194704  av WaxFraq

hmm...okey...så det er bare å blokkere den slangen så blir det greit..
men den lader uansett ikke OVER 1.1 eller der omkring..det blir liksom ikke noen automatikk i at den plutselig lader helt villt..3 bar osv.. :roll:

har jo (en litt overdimensjonert) blow-off ventil...den må jo slutte å lade til slutt.. :lol:

#194711  av jumbo

WaxFraq skrev:har jo (en litt overdimensjonert) blow-off ventil...den må jo slutte å lade til slutt.. :lol:
Med mindre det er wastegate du tenker på, har vel dette null og niks med hva slags ladetrykk du får under gasspådrag.... den dumper jo uansett ikke før du går av.

#194757  av Christian

WaxFraq skrev:hmm...okey...så det er bare å blokkere den slangen så blir det greit..
men den lader uansett ikke OVER 1.1 eller der omkring..det blir liksom ikke noen automatikk i at den plutselig lader helt villt..3 bar osv.. :roll:

har jo (en litt overdimensjonert) blow-off ventil...den må jo slutte å lade til slutt.. :lol:
Du blokkerer slangen for å eliminere fuel-cut...får du det vil elektronikken sørge for at trykket ikke stiger mer ved å kutte motoren. Å blokkere slangen vil ikke i seg selv føre til at ladetrykket stiger.
For å øke trykket må du bruker en mekanisk eller en elektronisk boost controller. denne må justeres inn forsiktig om du ikke vil risikere å ødelegge motoren!

Forøvrig finnes det flere tonn med info om akkurat dette hvis du søker :wink: