Side 2 av 2

Legg innLagt inn:31 aug 2006 11:57
av sleeper
Dalan skrev:Det forklarer forskjellen på kvaliteten på bensinen hos de forskjellige selskapene ja..

Tok et kjapt søk hos Statoil, Shell og Esso, og fant ikke noe om MON-tallet hos Statoils Blyfri 98, mens Shell sin Blyfri 98 er "typisk" 87 MON, og Esso hadde tekniske problemer med sine sider..
Vil egentlig ikke tro Statoil sin er noe dårligere enn Shell sin hvertfall, da det er den jeg har hatt best erfaring med når det gjelder beskyttelse mot banking, og hørt andre har sagt det samme.
Men på den andre siden så oppga Statoil sin Racefuel RC1 til 101,4 RON og 89,9 MON...
Hadde vært morsomt å visst litt mer om disse tallene fra Statoil og Esso sine Blyfri 98
er veldig int i og vite hva de forskjellige oppgir det til...
har også hatt best res med statoil bensinen.. dårligst med hydro texaco bensin.. ( måtte juster tilbake tenninga 2 grader kontra statoil bensinen.. :evil: )

Legg innLagt inn:31 aug 2006 12:15
av sleeper
sendte foresten en mail til statoil, hydro texaco, shell og esso og spurte etter MON rating på bensinen deres...

Legg innLagt inn:01 sep 2006 10:01
av sleeper
har kun fått svar fra shell ang mon og på 99 v-power racing så er det min 87.5 mon...(ikke så bra som jeg hadde håpet..)

Legg innLagt inn:01 sep 2006 11:54
av CelicaTurbo
sleeper skrev:har kun fått svar fra shell ang mon og på 99 v-power racing så er det min 87.5 mon...(ikke så bra som jeg hadde håpet..)
Så 93.25 oktan etter amerikansk standard da, og om det stemmer som Morten sier at MON er mest interessant for oss med turbomotorer da er det igrunn litt skuffende.. så spørs det hvordan ordinær 98-oktan ser ut da.

Legg innLagt inn:01 sep 2006 23:29
av sleeper
får satse på at de gidder og svare de andre produsentene også.. men regner vel egentlig med at de er like... :cry: