TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turbo eller NA?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#22569  av Dont_Panic

ser dem innimellom i tyskland på http://www.mobile.de (94 mod turbo asså)
ligger somregel på rundt 140-150 laken ferdig importert, så en engang som kom på 105tusen, men mulig det var noe galt med den da jeg ikke skjønner tysk

#22617  av CelicaTurbo

stemmer det med amerikansk modell, og husk at disse heller aldri kom med 3. gen motoren og at du trenger minst 93-modell for å få med deg den revisjonen på understellet som kom på 92-modellen ellers i verden. Og det er ikke akkurat mange av 95-modellene som er solgt i USA. Prøvde å finne salgstall nå men fant dem ikke umiddelbart.

Jeg tror jeg hadde funnet meg en 93-modell som ikke er så vanskelig å finne, og da heller brukt penger på å få denne i tilsvarende stand som typiske nyere modeller..

#22670  av Morten

Understellet tror jeg er ganske kurant å bytte, gikk ihvertfall veldig greit å skru av.. :roll: Jeg har i såfall alt du trenger liggende som du kan få kjøpe (fra en japansk 3.gen. turbo). Lurer på om ikke Christian har byttet på sin? Du kan jo eventuelt høre med ham hvor mye pes det er.

Ellers er jo de store forskjellene baklyktene og spoileren (94+), og bremsene (92+, det enkleste er å sjekke at bilen hadde 15" orginalt).

Jeg sjekket litt opp med tanke på bytte fra høyre til venstre-ratt en gang, hørtes ut som MYE arbeid (bl.a. kutting og sveising osv...)

Det blir uansett moro å se hva du ender opp med! :D

#22695  av Erlend

Det som Kristian sier høres ikke for ille ut...selv om jeg har mest lyst på en 94/95 modell såklart. En 93modell burde være greit å skaffe, så kan jeg heller betale litt for å få montert LSD. Bytte baklykter er en grei jobb selv, og uansett skal jeg vel bytte fjærene til TRD eller noe lignende, så det er ikke noe spørsmål. Så da gjelder det bare å bruke litt tid på å finne en godt vedlikeholdt original 93 turbo... Jeg har god tid iallefall :wink: Takk for innspill og info, alle...

EDIT: Finnes ikke 93 Turbo med LSD som ekstrautstyr forresten? GT-S eller hva versjonen kalles...

#22702  av CelicaTurbo

Du får 93-modellen i USA med LSD som ekstrautstyr ja, men det er ingen enkel måte å se om bilen har dette om jeg husker de diskusjonene korrekt. Det er ingen modellkoder i USA som differensierer ihvertfall, mulig det var slik i asiatisk marked. Det er mulig girkassekoden forteller om det er LSD, denne koden står ihvertfall skrevet på plate under panseret (tror den også står der på amerikanske biler).

#22704  av erling

CelicaTurbo skrev:Du får 93-modellen i USA med LSD som ekstrautstyr ja, men det er ingen enkel måte å se om bilen har dette om jeg husker de diskusjonene korrekt. Det er ingen modellkoder i USA som differensierer ihvertfall, mulig det var slik i asiatisk marked. Det er mulig girkassekoden forteller om det er LSD, denne koden står ihvertfall skrevet på plate under panseret (tror den også står der på amerikanske biler).
http://www.mr2.com/TEXT/LimitedSlipCode.html

:)

#22716  av CelicaTurbo

akkurat, jeg mente det var en slik måte å identifisere kassen på :)

#22786  av Erlend

Hey, genialt! Takk, Morten! Da skal det bli lett å finne en med LSD...